Dochter valt af

Discussie in 'Voeding' gestart door Muggleborn, 3 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Hoi mama's,

    Mijn dochter van 1 groeide altijd als kool, tot mei ongeveer.
    Toen kreeg ik ook een flinke dip in mijn melkproductie vanwege de menstruatie en wilde ze minder drinken door doorkomende tandjes.
    Ze at toen goed vast voedsel en dat heeft haar er toen doorheen gesleept.
    Een maand later wilde ze ineens niet meer gevoerd worden , dus zijn we overgegaan op stukjes voedsel en sindsdien eet ze dus een stuk minder en drinkt ze weer meer borstvoeding.

    Geen probleem voor mij , maar in haar grafiek is duidelijk te zien dat ze echt een flinke daling maakt .
    Het ging net weer iets beter en toen kreeg ze helaas corona en is ze ontzettend ziek geweest waardoor ze weer is afgevallen .

    Ik ben al bij de huisarts geweest en die zei mij niet meer te weten en dat de grafieken ook niet alles zeggen , ze ziet er goed uit , plast en poept goed en is een vrolijk levendig kind.

    Ik heb binnenkort een consult met Stefan Kleintjes in de hoop dat hij me tips kan geven over het eten en de borstvoeding, want ik weet het eventjes niet meer .

    Ze is wel weer meer geïnteresseerd in eten , maar heeft liever de hele dag de borst (geen probleem als ze dan weer een lijntje gaat volgen, maar dit gebeurt tot nu toe niet)

    Ze is trouwens wel flink gegroeid sinds mei , 5 cm in 3 maanden maar is kwa gewicht van 9800 naar 9450 gegaan.

    Heeft hier iemand dit ook meegemaakt? En heeft iemand tips voor voeding ? Dingen zoals pap wil ze niet want ik mag haar niet voeren en helaas is ze vooral gek van groente en fruit dus daar komt ze amper van aan...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Brood met banaan of avocado of aardbeien
    Roomboter op brood
    Volle zuivel geven
    Yoghurtdip maken of hummus en daar groente in dopen
    Yoghurt met fruit
    Wraps maken
    Smoothie maken en daar zemelen in doen

    Eerst vaste voeding en dan de borst aanbieden?
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Als ze wel flink in de lengte is gegroeid en daarnaast vanwege ziek zijn (en de tandjes ervoor) afgevallen is met een reden, zou ik me niet perse direct zorgen maken.
    Als ze goed bij je drinkt en ook wel van alles wil eten daarnaast zou ik gewoon even zo doorgaan. Je kunt niet alles tegelijk, én flink in de lengte groeien, én je verloren gewicht inhalen plus daarnaast nog extra gewicht krijgen.
    Graadmeter inderdaad het plassen en poepen en haar levendigheid is veel belangrijker.
    Je kan bij het aanbieden van eten en drinken idd voor de wat vollere en vettere varianten kiezen,maar dan ben je weer misschien teveel gefocust op t getalletjes. Dus aan de andere kant, biedt vooral aan wat ze lekker vindt.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je een consult hebt bij Stefan Kleintjes!
    Die gaat je vast en zeker goed helpen.
    Wat hierboven al geschreven is, groeien gebeurt in etappes
     
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Ons zoontje daalde ook 2 lijnen na zijn eerste verjaardag. Bij hem had het er volgens mij ook mee te maken doordat ze na een jaar het bmi aanhouden ipv het gemiddelde. Hij is altijd lang en dun geweest. Sindsdien is hij stabiel op de -2 lijn. Ik maakte mij eerst ook erge zorgen. Hij is nooit een goede eter en drinker geweest. Maar gelukkig is hij daarna nooit meer verder gezakt (nu bijna 3jaar).
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Mijn zoontje is ook enorm afgevallen tijdens / na Corona. Hij was al bekend bij een diëtiste vanwege koemelk allergie. Wij moesten veel voedsel geven met gezonde vetten zoals extra dik roomboter op brood, avocado en pindapasta. Ook ander voedsel extra bedekken met olijfolie of roomboter, bijvoorbeeld worteltjes. Dus echt kijken of je extra calorieën en vetten kan toevoegen bij datgene wat ze wel eet.

    Daarnaast; heb je zelf Corona gehad? Ik heb dus tegelijkertijd met mijn zoontje Corona gekregen. Dit had enorme impact op mijn productie en sindsdien is het niet gelukt zelf de productie op te krikken, hoe hard ik ook m’n best deed met m’n zoontje. Enige wat hielp was domperidon om de productie op te hogen. Vaak aanleggen dus niet. Ik begreep van mijn lactatiekundige dat dit een bekend probleem is bij Corona.
     
  7. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Mijn zoontje van inmiddels 8 heeft dat ook gehad. Dit was ook nadat hij 1 was geworden. En toevallig het enige bezoek aan het Consultatiebureau waar ik niet mee was en de dames daar maakten zich er zorgen over. Ik ben er helemaal van in de stress geraakt, want dacht ja zij zien veel kinderen en als zij het gek vinden zal het ook wel niet goed zijn. Maar ja, mijn zoontje was in die periode ook in lengte gegroeid én was in die periode gaan lopen. Uiteindelijk allemaal stress gehad om niks, want daarna ging hij weer gewoon goed groeien. Dus ik weet niet of jouw dochter ook is gaan lopen in die tijd? Want door het lopen icm groeien in de lengte kan je een vertekend beeld krijgen
     

Deel Deze Pagina