Dochter van 3 maand praat in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nath1986, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hallo, onze dochter is geboren op 13/11/14.

    Vanaf oudejaarsavond sliep zij goed door (van 23u tot 8u)

    Nu sinds een 2 tal weken word ik rond 5u wakker doordat ze ligt te vertellen in haar slaap. Ze is niet wakker en het is geen gehuil omdat ze honger heeft.. Het is echt gepruttel doordat ze droomt of zo..

    Ik wacht nu 5 min maar als ze dan niet zwijgt dan geef ik haar haar tut..
    Ik wil hier geen gewoonte van maken..

    Ik moet binnen 4 weken gaan werken en kan best wat rust gebruiken.

    Iemand die weet wat dit is en wat ik kan doen?
     
  2. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Volgens mij is dit heel normaal.
    Ik snap niet zo goed waarom je haar een tut wilt gaan geven? Je kan niet veel doen aan praten tijdens je slaap. Mijn zoontje praat ook erg veel in zijn slaap en daardoor heb ik gewoon de babyfoon uitgedaan. Als hij huilt dan word ik ook zonder babyfoon wel wakker. Is dit geen optie? Of slaap je zelf zo ligt dat je het door de muren heen hoort?
     
  3. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    #3 Pluisje88, 24 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2015
    Ik zou idd ook kijken of je de babyfoon zachter of helemaal uit kan zetten. Als je er wakker van wordt is natuurlijk niet zo fijn, want er is niks aan de hand. Ik zou er ook helemaal niet naartoe gaan om een tut te geven, waarschijnlijk slaapt ze gewoon en stoor je haar misschien in haar slaap waardoor ze mogelijk onrustiger gaat slapen.

    Pruttelen, brabbelen, praten terwijl ze slapen is normaal, veel volwassenen doen het nog steeds. Ik begrijp dat het vervelend is maar ik zou eerder kijken naar een oplossing zoals die van de babyfoon dan er 's nachts steeds uitgaan om een tut te geven (voor jezelf niet fijn en ook niet nodig).
     
  4. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Waar wil je in godsnaam geen gewoon te Van maken? Van haar tut geven een keer?! Meid je hebt niks te klagen...mijn dame is 5 maanden En krijg nachtvoedingen En moet er Echt wel Een aantal keer uit voor een speentje of instoppen. Ik vind dat niet meer dan normaal.
     
  5. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    :( Praten in je slaap is normaal doe ik ook nog steeds.
    Snap eigenlijk het "probleem" niet en van wat wil je geen gewoonte maken? Haar tut aangeven? of je bed uit moeten voor haar?
    Hier is het regelmatig dat ik zijn knuffeltje moet aangeven of weer moet instoppen
     
  6. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ze is NIET wakker schrijf je.
    Ze pruttelt wat en ondanks dat ze niet wakker is, steek je de tut in haar mond?
    Waarom?
    Laat haar lekker pruttelen als ze zo lekker slaapt.

    Slaapt ze bij jullie op de kamer? Of heb je inderdaad de babyfoon naast je oor aan staan?

    En gewoonte vind ik helemaal apart. Beter kun je eraan gaan wennen dat je er 's nachts uit moet.
    Zelfs als ze 3 jaar zijn, worden ze 's nachts nog wel eens wakker omdat ze naar gedroomd hebben.

    Het is een illusie om te denken of hopen dat je kind jou/jullie 's nachts nooit meer zal wekken helaas. Dat zal de komende maanden en jaren nog wel veel vaker gaan gebeuren.
     
  7. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Je "kan best wat rust gebruiken" en je 5 maanden oude baby moet "zwijgen"? :(
    Waarom begin je dan aan kinderen als je nachtrust je zo heilig is? :(

    Fyi. Baby's slapen nooit aan 1 stuk de hele nacht door.

    Ik moet zeggen dat ik best wel van je post moet schrikken.
    Hoe denkt je vriend/man erover?

    Voel je wel affectie voor je kind? Ik bedoel, als mijn kind de hele nacht al zou huilen zou het me niks kunnen schelen. M'n wereld draait om haar nu.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik snap het ook niet helemaal. Je dochtertje slaapt in princiepe de hele nacht door, op 1x na hoor je haar wat geluidjes maken.
    Ik zou d'r lekker laten gaan en alleen naar d'r toe gaan als ze huilt, tja hier lig ik ook wel eens wakker omdat ik m'n zoontje wat hoor jammeren ofzo, maar meestal slaapt hij gewoon weer verder en soms moet ik er wel uit voor een speen, hier doorgaans nog wel zo'n 1-3x per nacht hoor.
    Hier ook slechtere periodes gehad, soms moest ik 's nachts wel elk uur voor 'm uit bed, tandjes, verkouden, sprongetje en 's morgens ging m'n wekker om 5.30 weer. Vervelend voor mij, maar ze doen het niet express ;)
    Ik denk dat je al heel blij mag zijn met het slaappatroon dat je dochtertje nu heeft!
     
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    idd wen er maar aan :)
    Zl is nu 10 mnd en nog regelmatig wakker snachts.
    en mijn wekker gaat ook gewoon om 7u en heb mijn rust ook hard nodig.
    Zeker als hij ziek is/pijn heeft komt hij tig keer per nacht en vervolgens zit ik rechtop in bed en hij zit tegen me aan te slapen :)


    Welkom in t leven van een mama.
     
  10. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Sorry maar blijkbaar zijn er mama's die nogal op hun tandvlees zitten!
    Ik klaag niet omdat ze eens babbelt hoor, het is een eerste kindje en ik weet niet goed wat je kan doen hiermee.

    Bedankt aan de mama's ivm tips van babyfoon uitzetten..

    De andere mama's, hou jullie frustraties voor jezelf!! Ik kan er niet aan doen dat jullie kindjes slecht slapen, djeezes!
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Volgens mij ben jij hier degene die op het tandvlees zit...;)

    En wat je eraan kan doen?
    Waarom zou je er wat aan moeten doen...?
    En als je 1x per nacht een paar minuutjes al erg vind dan staat je nog heeeeeeeel wat te wachten, dus bereid je maar vast voor dan:)


    Ik zou zeggen, ga lekker slapen, en word je wakker van haar... Boeiend, draai je om en slaap verder (zolang ze niet huilt)
     
  12. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik denk dat niemand het vervelend bedoelt heeft.
    Als ik voor mijzelf spreek kwam het alleen een beetje vreemd over dat je een tut wilde geven omdat ze in haar slaap aan het praten is en dat je bang werd dat dit een gewoonte werd. Ik praat na 26 jaar ook nog steeds in mijn slaap :D.
    Maar voor iedereen is een eerste kindje even wennen en moet iedere moeder veel leren.
    Hopelijk helpt het uitzetten van de babyfoon, succes!
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat iedereen bedoelt dat als je het nu al lastig vind dat je wakker wordt door je dochtertje, je het nog zwaar gaat krijgen.

    Hier een dochter van bijna 5 die bijna elke nacht wel een paar keer wakker is. Ze slaapt verder prima, heb er ook niet echt last van. En met vlagen slaapt ze ook wel nachten door, mag ook wel inmiddels ;)

    Een tut geven om je kind de mond te snoeren lijkt me niet de bedoeling. Probeer er juist van te genieten, het is toch ontzettend schattig? Ga op tijd naar bed en geniet lekker van je brabbelende dochtertje!
     
  14. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    meid leesje eigen post eens terug, het komt over als zijnde hallooo ik moet slapen want over 4!! weken moet ikaan het werk.. uhh er zijn een heleboel mama's die en werken en jonge kinderen hebben die snachts nog komen voor voedingen of wat dan ook.. lekker op tijd je bed in en lekker laten brabbelen snachts niks mis mee ;) hier kletsen ze allebei al vanaf kleins afaan en nu nog steeds in hun slaap..
     
  15. IJsthee

    IJsthee Bekend lid

    23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik denk dat je deze reacties krijgt omdat vele moeders het als een ware luxe zouden ervaren om een baby te hebben die doorslaapt en alleen rond 5u een beetje brabbelt. Bij ons is het om de twee uur eruit voor verschonen en voeden en daarna tutten tot ze slaapt, en ja wij kunnen onze rust ook goed gebruiken maar komen er helaas niet aan toe. Niet jouw probleem natuurlijk :D maar jouw situatie lijkt nou niet bepaald problematisch haha. Maar als je er echt last van hebt zou ik inderdaad geen tutje of speen geven maar lekker laten brabbelen, en ide babyfoon uitzetten (of je gewoon nog een keer omdraaien en negeren en lekker doorslapen).
     
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina