drogehuid

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vrouwtjelief, Mar 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vrouwtjelief

Apr 15, 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik heb een vraag, ons baby is nu 2 maanden oud en heeft last van droge huid heeft iemand mischien een tip voor mij wat ik voor hem kan doen. zalf om te smeren of iets.

ik heb het bij de cb gevraagd ze zeiden dat het van zelf over ging
    maar ik merk dat het alleen erger word please help iemand een tip

alvast bedankt:)

ps. hij heeft het over zijn hele lichaaam

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

hier hielp olie van weleda heel goed (gele flessen) te krijgen bij etos etc. Kost wel 10 euro per fles maar doe je lang mee. Die trekt ook snel in. Daar smeerde ik hem iedere dag (in elk geval na het badje)even mee in en toen was het snel beter.
    baby trouwens ook niet te vaak in bad doen, droogt nog extra uit en olie in het badwater helpt ook goed.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Vaseline Lanette creme help hier super de puper! kan je bij de apotheek halen :) succes met je kleine hummeltje ;)

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Mijn zoon heeft ook een vreselijk droge huid. Ik smeer met Vaseline, werkt super!

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Wij gebruiken ook de olie van Weleda, werkt erg goed.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    In bad met balneum, geeft een vettig laagje, erg fijn!

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Idd balneum werkt erg goed! Je zou ook cetomagrgolcreme kunnen proberen, ik weet alleen niet zeker of dat zonder receot te krijgen is.
    Wij gebruiken vaseline-parafinne zalf (alleen op recept) naast de hormoonzalf ivm eczeem. Dat werkt ook erg prettig. Je zou even naar de HA kunnen gaan.... succes!

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Wij kregen van de kinderarts het advies ok hem max 2x per week in bad te doen in badolie.
    Daarnaast 2x per dag te smeren met vaseline 10% in cetomacrogol. creme is met en zonder recept verkrijgbaar bij apotheek. met recept wordt hij vergoed.
    Wij gebruiken een mensel van vaseline 10%-glycerine 10-% in cetomacrogol, deze smeert soepeler dan bovenstaande.
    Insmeren van olie word ons afgeraden omdat deze te snel is ingetrokken

9. soortje

soortje Actief lid

Nov 2, 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft ook een erg droge huid, zijn wangen zitten ook vaak vol schilfers als ik het niet goed in blijf smeren.... Wat bij ons het beste werkt:

- extra vettende olie van balneum in het badje...en dan rustig droogdeppen...dus niet afdrogen...
    - lanette creme voor onderhoud en bij erg droge plekken bepanthen, ik smeer daar heel vaak zijn wangen mee in en dit werkt gewoon het beste bij hem...

Share This Page