Mijn zoontje is al een weekje erg snotterig.opzich niet zo vreemd met deze belabberde winter!hij gaat ook naar peuterschool...allemaal snotterende kindjes haha! Nu is hij sinds gisteren wat mat en toont niet lekker.weinig eetlust.onrustig met slapen en erg snel moe.koorts heeft hij niet. Nu heeft hij sinds een paar dagen wel erg rode wangen met eerst uitslag en nu erg droog, trekkerig.ik zag vanochtend ook dat er wat kleine pukkeltjes op z'n armpjes zaten en klein beetje op z'n rug en borst, rood maar niet enorm ofzo. Zou dit de vijfde ziekte kunnen zijn, of toch gewoon een verkoudheid en schraal huidje?zijn huid is vrij donker, Zuid-Europees, heel makkelijk en m'n zoontje heeft echt nooit last gehad van z'n huid!altijd super gaaf... Ik weet dat de vijfde ziekte niet heftig is dus ik maak me geen zorgen, maar dan weet ik wat t is.geen reden voor de hap in ieder geval...
Dat klinkt hetzelfde als bij mijn dochter destijds. Het was met ruim een week weg en de bultjes/plekjes jeukten niet. (p.s. ik heb maar ervaring met 1 kind en ben geen arts hoor)
Moet zeggen ik zit ook onder de brandende uitslag in Mn nek beetje op Mn gezicht en borst...jeuk jeuk jeuk!verder grieperig zonder koorts...
Mijn meisje heeft het nu ook. De ha dacht dat het door de abkuur kwam die vlak daarvoor gestopt was. Ik vind het typisch de vijfde ziekte. Eerst knalrode warme wangen. Nu zitten de pukkeltjes overal! Ik heb alleen de ha gebeld toen ik de wangen zag en wilde weten of ik bij een eventuele bijwerking van de kuur iets moest doen. Toen de pukkeltjes op haar lijfje kwamen wist ik het zeker. Ze oogt verder niet ziek, drinkt en eet goed en heeft normale luiers. Lekker laten gaan dus Beterschap met je muppie
Dank je!mn mannetje maakt het goed, maar ik zit erg onder onder uitslag!ik ga zo naar de hap.ze wilden me even zien.heb halve nacht wakker gelegen van de jeuk en brand...