Dochter wordt 12: wat voor een kado?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Mijn dochter wordt 12... en ik heb echt geen idee wat we haar moeten geven... Ze weet zelf ook niks (enige wat ze wilde waren AirPods maar die krijgt ze van oma...).
    Ik dacht misschien zijn er hier nog mensen met geweldige ideeën? Kom maar op!
    (ze is sportief (hockey), gek op chillen met vrienden en net een brugklasser)
     
  2. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Oja, het mag wel wat kosten.. ;)
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    - zitzak
    - ereader
    - google nest (kun je ook leuk muziek mee luisteren)
    - dagje shoppen zodra het weer mag / online shoppen
    - goede skeelers
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    En een dagje (of nachtje) weg is natuurlijk ook altijd leuk, maar in deze tijd niet echt een optie helaas.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn oudste zoon is pas 12 geworden, hij wist het zelf ook echt niet, behalve lego, maar daar hebben we al een zolder vol van.
    Misschien een goede trampoline? Daar maakt mijn oudste dagelijks gebruik van.
    Uiteindelijk heeft hij gekozen voor geld, voor een eigen laptop. We hebben hier 2 oude laptops die iedereen mag gebruiken. Hij wil er graag één voor zichzelf. Ik vond geld niet zo leuk om te geven (en een laptop zelf vind ik te duur voor een verjaardag), maar hij was er dolblij mee en spaart zo meteen flink door.
     
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Hem trampoline hebben we net verkocht en ze heeft al een eigen Sonos. Skeelers zie ik haar niet echt gebruiken eerlijk gezegd... en een laptop heeft ze ook al (verplicht in de brugklas...). Zitzak wil ze niet, heb ik al geopperd...
    Nachtje weg en shoppen is natuurlijk altijd leuk, maarja, wanneer kan dat weer een beetje normaal?
    Ik vind het echt heel lastig...
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Mooi sieraad?
    12/13 is een lastige leeftijd.
    Hier een nieuwe telefoon aangezien ze hem net kapot liet vallen en er echt 1 nodig heeft.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.354
    113
    Hier wil ze een Switch. (Die ze overigens niet krijgt, ik vind 400 euro echt te veel voor een verjaardagscadeau... Mogelijk kopen we hem overigens wel ‘gewoon’, dan is hij voor ons allemaal ipv alleen van haar, vind ik toch anders.)
     
  9. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Zomaar wat ideetjes: een gezelschapsspel, een boek, abonnement op een tijdschrift, make up koffer, set van The Body Shop of Rituals, een Instax camera, een nieuwe sporttas, een horloge, een Douglas bon, een hoodie
     
  10. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een mooi bureau voor op haar kamer, alvast voor de middelbare school?

    Wat op het moment helemaal in is, zijn led-strips met lampjes die je in alle kleuren kunt laten branden. Je kunt er ook zelf kleuren mee maken, doordat je kleuren kunt mengen. Deze kun je op je kamer hangen, bijvoorbeeld langs de rand van het plafond. Je ziet het veel op TikTok voorbij komen. Je kunt ze soms ook aan muziek koppelen.
     
    poema vindt dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Onze kinderen krijgen hoor hun 12e verjaardag een echt goede fiets. Normaal kopen wij altijd tweedehandse fietsen via mp, want ze zijn er niet zuinig op en groeien er snel uit.

    Maar de middelbare is hier best een stuk fietsen, dus dan krijgen ze een echt goede grote mensenfiets. Ik zie dat heel veel hier om me heen.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.354
    113
    Volgens mij zit de dochter van TS al in de brugklas.
     
    poema vindt dit leuk.
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Misschien een setje nieuwe kleding?
    Ik weet niet wat voor een type meisje het is?
    Mijn dochter (wordt ook 12) is een buitenkind en zou dolblij zijn met een nieuwe trampoline, van haar verjaardagsgeld kocht ze een metaaldetector.
    Maar ze zou ook blij zijn met leuke spulletjes voor op haar slaapkamer, een mooi dekbedovertrek of zitzak.
     
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Leuke tips, maar nog niet wat ik zoek. Led-lampen is inderdaad een goed idee. Ze zit al in de brugklas dus fiets en bureau enzo is er al... Trampoline is verkocht Instax heeft ze ook al...
    Ze heeft gewoon al echt heel veel dingen, beetje verwend denk ik
    Ik kom inderdaad ook niet verder dan shopbudget of weekend weg als het weer kan...
    Merk echt dat het met de overgang naar de brugklas hele andere interesses zijn geworden... Spelen enzo doet ze echt niet meer...
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Weet je waar je die kan kopen/bestellen?
    Onze dochter zou dat wel leuk vinden
     
  16. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Led strip alvast besteld!
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Onze dochter word bijna 13.
    Ze wilt graag kaartjes voor de musical Annie.
    Ze weet dat de voorstellingen nu niet doorgaan maar vind het niet erg.
    We geven musical kaartjes voor in juni, en maken er dan een leuke dag weg van.
    Shoppen, uit eten en dan naar de musical. Met zijn 3en :)

    Verder krijgt ze wat kleine dingen.
    Bijv nieuwe nagellakjes, een leuk gezelschappspel, oorbellen..
    Zodat ze nu ook iets heeft.
     
    poema vindt dit leuk.
  18. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    MamaChantal vindt dit leuk.
  19. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Mijn collega had als cadeau dat als 1 van de kinderen 12 werd, dat kind met (naar keuze) papa of mama een weekendje naar een europese stad mocht. Als een soort geweldige ervaring die je dan met je ouder hebt en zelf kiezen gaf ook verassende keuzes. Das natuurlijk wel voor na corona in dit geval en mss toch te duur maar ik vond het idee heel leuk :)
     
    poema vindt dit leuk.
  20. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Herken het probleen, heb een dochter van net 14 die de afgelopen paar jaren niks kon bedenken.
    Fitbit, kaartjes voor haar en een paar vrienden voor een pretpark in NLnaar keuze, nieuwe telefoon, JBLbox met verschillende lichten (is volgens mij ook waterdicht), actioncam, standaard/statief om telefoon op te zetten zodat ze makkelijker filmpjes kan maken, escaperoomspel
     
    poema vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina