tips voor dreumes met waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Op dinsdag zijn we hier verrast met de waterpokken. Tot nu toe heeft mijn dochter er niet veel last van. Ze slaapt en eet iets slechter, maar ze heeft nog geen jeuk. Sinds vandaag zie ik ook plekjes op haar gezicht. Ik ben een beetje bang dat ze daar straks aan gaat krabben, ik kan haar moeilijk 10 dagen 24 uur per dag handschoentjes aan gaan doen nu.

Heeft iemand tips om de waterpokken zo makkelijk mogelijk te doorkomen? Extra vaak badderen? Extra vaak van kleding wisselen? Vaak of juist niet buiten gaan wandelen? En misschien nog een tip om ze niet aan de plekjes te laten krabben ;) ?

Heel erg bedankt!

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Een zemelenbadje, havermoutvlokken in een washand en daarmee in bad stoppen echt werkt ideaal! Daarna niet afspoelen meen ik mij te herinneren hoop dat het werkt is zielig voor die kleintjes!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mijn zoontje werkte het goed genoeg om hem af en toe helemaal in te smeren met kidsclin voor waterpokken, of juist met mentholpoeder. Hij zat er niet al te vaak aan te krabben.
    Nagels kort en schoon houden lijkt me een goede.
    Niet te warm aankleden, dat versterkt het jeukgevoel.

Ik heb ook goede dingen gehoord over zo'n zemelenbadje, maar dat heb ik zelf nooit gedaan.

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Idd. zemelenbadje en spul van VSM (weet niet meer hoe het heet, te koop bij apotheek), is verkoelende zalf. Beterschap!!

Deel Deze Pagina