Doe ik hier goed aan? Graag advies...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hansje, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Mijn dochter is inmddels ruim 3 maanden en weegt 6500 gram en is 64 cm lang.
    2 weken terug ben ik bij het CB geweest en had het volgende voorgelegd:

    Mijn dochter zit op 5 voedingen per 24 uur en krijgt om de 4 uur. Maar telkens moest ik haar wakker maken voor de eerst en de laatste voeding, op zich dronk ze wel goed. De overige voedingen dronk ze best onrustig en dronk dan maar heel erg kort alsof ze genoeg had...
    Nu adviseerde het Cb om eventueel de laatste voeding weg te laten. Dit nu sinds deze week gaan proberen en tot nu toe gaat het goed. Ze krijgt om 8 uur de eerste voeding en tussen 20uu en 21uur de laatste. Ze drinkt nou ook weer wat langer en rustiger. Zou dit een teken zijn dat ze hier tevreden mee is?

    Waarom ik dit vraag is omdat ik op andere fora's lees dat 4 voedingen veel te weinig zou zijn.... wordt hier onzeker van..

    Wat is uw mening hierover?

    Groetjes Hansje.
     
  2. We zijn nu bijna een maand verder zonder antwoord. Dus laat eigelijk maar zitten. Heeft niet echt veel zin meer denk ik.....
    :(
     
  3. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Hansje,

    Excusses voor het late reageren. Door een aaneenschakeling van prive omstandigheden (overlijden, ziekte, ziekenhuisopname en weer een overlijden) ben ik niet aan het forum toegekomen. De weken vliegen voorbij en voor je het weet is er een maand om.

    Hoe gaat het nu met de voedingen? Om toch op je vraag terug te komen, 4 voedingen is wel een minimum ik zou kijken hoe haar gewichtsverloop is. Als ze mooi de lijn blijft volgen en ze tevreden is dan kan het maar als ze onder de lijn loopt of de lijn afvlakt dan niet minderen. Let vooral altijd goed op de voedingssignalen zodat je snel kunt aanpassen als er meer behoefte komt.

    Succes

    Ilse
     

Deel Deze Pagina