Doe jij iets voor iemand anders rond de feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Hier al een aantal jaar organiseer ik op mn werk dat wij levensmiddelen en toiletartikelen enz inzamelen en hier dan pakketten van maken. Dit is dan voor clienten/collega's/familieleden die het echt kunnen gebruiken. Ook wel eens gedaan dat collega's iemand mogen opgeven.

    De bedoeling is dat ieder die mee wil doen in zn keukenkast kijkt en meeneemt wat hij niet gebruikt, ook werden er delen kerstpakket gegeven. Dus kost echt niks.

    Zit dit jaar te denken om er rond de feestdagen mee te beginnen en dan eind jan begin febr pakketten maken en uitdelen. Omdat vele wel iets krijgen met de feestdagen. Ook wel eens gedacht voor de grote vakantie maar dat duurt weer lang.

    Is dit raar? Of liever met de feestdagen, is alleen nu zo kort dag ivm verlof dat ik had.

    Doen jullie nog iets?
     
    Ansel en gitta vinden dit leuk.
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Klinkt goed!
    wij doen eigenlijk dit jaar niet echt iets - maar las hier al eens dat iemand bij bejaardentehuis langs ging met pakketjes enzo, vind dat ook wel erg leuk om hier in te gaan voeren!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Mooie actie.
    Juist handig als mensen gingen uit hun kerstpakket kunnen geven. Zit toch vaak een hoop spul bij wat je zelf niet gebruikt

    Bij mijn man op het werk zit altijd een leeg doosje bij het pakket, wat je dan naderhand weer kunt inleveren voor de voedselbank.

    Ik doe zelf geen actie (doneer wel als anderen die moeite wel doen). Deze tijd is al zo druk dat ik nauwelijks aan mezelf toe kom. Leef al alleen voor anderen heb ik soms het idee.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Een vriendinnetje van onze zonen is een vluchteling. Ze mag in Nederland blijven met haar moeder en zusje. Ze hebben weinig, maar staan zo positief in het leven. We kopen voor moeder een mooie fiets zodat ze zich veel makkelijker kan verplaatsen en voor de kinderen mooie cadeautjes! Hoe mooi als je iemand zo blij kan maken met een klein gebaar! Wil het eigenlijk vaker doen, maar ken persoonlijk geen mensen die het nodig hebben...
     
    ellessinia, Poolvos, spruitje80 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    O wauw wat een prachtig gebaar!

    Ik wil ook heel graag iets doen. In mijn woonplaats doen verschillende organisaties al heel veel voor de minima. Hier heb ik regelmatig aan gedoneerd maar ik zou dit jaar iets anders willen doen. Ik heb niet echt tijd voor vrijwilligerswerk dus tips voor mij zijn welkom:)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Ik doneer aan stichting pepernoot. Vind dat elk kind recht heeft op sinterklaas.
    Verder geef ik de inzamel actie in onze super altijd wat boodschappen.
    Verder pluis in mijn voorraad la uit en geef weg wat niet op gaat hier. (Aan minima)
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Het zijn juist de mensen die met hun inkomen net boven het sociaal minimum zitten die het zwaar hebben. Zij kunnen vaak van veel regelingen geen gebruik maken.
     
    esklessebes en RachelleNM vinden dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113

    Dit is dan bij ons zo een beetje de doelgroep. Niet altijd alleen de mensen die ook bij de voedselbank komen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.246
    113
    Ik lever speelgoed in bij de Ah, daar staan ze ook elk jaar voor de voedselbank en dan koop ik ook altijd wat voor.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Op eerste kerstdag zing ik altijd mee in een gelegenheidskoor in het ziekenhuis. We gaan dan langs de afdelingen en zingen de patiënten wakker met kerstliedjes. Wordt altijd erg gewaardeerd.

    Verder wandel ik 1x per week met een aantal bejaarden uit het plaatselijke bejaardentehuis. Zodoende weet en zie ik veel van de eenzaamheid daar. Voor de bejaarden die alleen zijn met kerst organiseren wij altijd een diner. Gewoon bij ons thuis.
    Mijn man haalt ze op met de auto en dan zijn ze hier van ongeveer 5-9 En eten en drinken we samen.

    2de kerstdag is voor familie.
     
    Prettykitty, Poolvos, moielle en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113

    Ook echt handig zo een doosje erbij!
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113

    Mensen in het verpleeghuis een kerstkaart sturen. Of een chocoladeletter of een tekening van kinderen.
     
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113

    Lief dat eten met elkaar, zelf werk ik met 1e kerstdag en oudjaaravond probeer dan wel even wat extra tijd te geven aan de mensen.
     
    AnnemarieK77 vindt dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hebben een stichting in de stad de helpende hand. Ze stonden vandaag bij de ah dus ik heb wat gekocht voor het kerstontbijt. En ik doe speelgoed in een bak voor arme gezinnen voor sinterklaas. Ik heb een zak vol.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik zou graag iets doen maar ik weet niet zo goed of er hier in de buurt organisaties zijn die zulke dingen doen. Hoe kom je daar achter? Ik kom als ik google wel wat dingen tegen maar niet specifiek voor de feestdagen
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  16. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    De voedselbank geeft altijd extras rond de feestdagen. Ze vragen dan ook vaak om extra spullen. In onze kerk staan altijd bakken waarin mensen voor de voedselbank in kunnen doen.

    Ik zelf maak een pakket dit jaar voor een vriendin die ook bij de voedselbank komt.
     
    esklessebes en Madeliefje06 vinden dit leuk.
  17. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij kopen voor vier kinderen cadeaus voor Sinterklaas via een stichting in de stad.
     
    Poolvos en esklessebes vinden dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Als ze in de supermarkt producten inzamelen, dan koop ik altijd wat/lever ik altijd wat in.

    En ik heb dit jaar voor het eerst via een stichting als ‘hulp Sinterklaas’ een pakket samengesteld voor een kind uit een gezin dat minder/weinig te besteden heeft. Ik was al een tijd naar zo iets op zoek en begin november kwam het opeens voorbij op Facebook. (y)
     
    Poolvos en esklessebes vinden dit leuk.
  19. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Vandaag wat speelgoed bij de Zeeman extra gekocht voor in de doneerbak. Ga ook nog het speelgoed uitzoeken en de goede dingen geven aan lokale verspreiding voor kindjes die anders geen cadeau hebben met de feestdagen.

    Zou ook graag in verzorgingshuis wat vrijwilligerswerk doen rond de feestdagen, maar dat gaat tijdstechnisch nog niet lukken helaas
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  20. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wauw mooi!
    Ik zou dit ook graag willen doen, maar dan inderdaad iemand die je persoonlijk kent. En zélf weet dat diegene het écht kan gebruiken. Hier helaas (of toch gelukkig?) niemand in onze omgeving.
     

Deel Deze Pagina