Doe jij mee aan een loterij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb net een lot gekocht voor de koningsdag trekking van de staatsloterij. Ik weet wel dat de kans op winnen echt kansloos laag is maar erover dromen vind ik wel leuk voor een keer.

    Soms kopen we een lot voor de ouderejaars trekking maar verder kopen we nooit wat of spelen we standaard ergens mee.
    Hoor altijd veel mensen die lid zijn van de postcode loterij want wat als de buren... Maar vind zelf die marketing en het opwekken van jaloezie erachter echt vreselijk dus daar zijn we ook geen lid van.
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij spelen sinds een jaar mee met de postcode loterij. We wilden wel eens een kans maken en hiermee steun je gelijk een hoop goede doelen. Vorig jaar viel de 1 januari kanjer bij mijn broertje. Heel veel spelers op die postcode dus het uiteindelijke bedrag viel wel een beetje tegen, iets van 4500 euro per lot (bruto ook nog eens).
    De eerste 3 maanden achter elkaar prijs, vorige maand nog een Hema bon. Wij noemen zulke prijsjes zoethoudertjes, je betaald ze uiteindelijk toch zelf :D

    Edit: Deze maand ook weer een Hema bon. 2 maanden achter elkaar dus.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Op een oudejaarslot na, doen wij verder nergens aan mij.
    Vind het meespelen bij de postcode loterij omdat je niks wint en de buren wel, ook echt grote onzin.
     
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    1 lot postcodeloterij
    1 lot staatsloterij

    Motto: wie nergens aan mee doet, wint ook nooit wat.

    Staatsloterij is rampzalig, dan eens €5,00, dan €7,50 maar de meeste keren €0,00. Postcodeloterij vind ik zelf leuker, laatst 2 mooie handdoeken gewonnen, ijsbon van €7,50, bon van de Hema... allemaal zo’n kleine prijsjes, ik vind dat leuk!

    Ben wel van mening dat je beter niet mee kunt doen als je het geld moeilijk kunt missen, want het is al een hele prestatie om quitte te spelen! :rolleyes:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Nee we doen niet mee. Een enkele keer de oudejaarsloterij.
     
  6. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Af en toe wel, maar altijd voor een minimum bedrag. Realistisch gezien is de kans klein dat ik iets win, statisch gezien is het mogelijk.

    Vind het eigenlijk vooral leuk om te dromen over wat ik met het winnend lot kan doen :p
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.574
    113
    Nee het interesseert me totaal niet, en ik ben tegen gokken. Het is gewoon niet rationeel, en geeft voor mij vooral aan hoe ontiegelijk slecht mensen kansen kunnen inschatten. Als je wat spanning zoekt met je geld en hoopt er een winst uit te halen, kan je beter gaan beleggen. (Doe ik ook niet, ik heb niet de tijd/zin om me daarin te verdiepen of het bij te houden)
    Voor beide geldt dat je het vooral niet moet doen als je het geld niet kan missen.
    Van mijn ouders krijgen we (ondanks mijn meer dan lauwe reacties) tegenwoordig een half oudejaarslot. Dit jaar zat er een paar euro op, het ligt nog ergens.
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik doe mee aan de bankgiroloterij
    En koop altijd een oudejaarslot
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.979
    18.679
    113
    Nee, ik ben principieel tegen gokken.
     
  10. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Mij vriend speelde al mee met de postcodeloterij toen we elkaar leerden kennen. Ik heb er in 14 jaar 1 lot af weten te kletsen, dus we spelen nog met 1 lot mee. Staatsloterij soms, 1 of 2x per jaar (er is een trekking op de verjaardag van mijn vriend waar we vaak een lot voor kopen).
    Overige loterijen spelen we soms een maandje mee als ze leuke welkomstacties hebben en we bv voor 14,25 (1mnd meespelen) met zn 4en naar de dierentuin kunnen. Laatst weer eens maandje meegespeeld en bleken die maand 2 trekkingen te zijn. In beide trekkingen een prijs naar keuze gewonnen uit een soort webshop (BBQ handschoen en tijdschrift abonnement gekozen).
     
  11. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    3 loten postcodeloterij en koop af en toe staatslot.. heb er nu twee voor koningsdag trekking
     
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.845
    3.609
    113
    Vrouw
    Thuis
    Maandelijks:
    1 lot in de staatsloterij
    1 lot in de postcodeloterij

    En met oud en nieuw koop ik nog een heel staatslot erbij.

    Ik weet heel goed dat de kans dat ik echt een groot bedrag win vrijwel nihil is, maar het is leuk om het gevoel te hebben dat het wel mogelijk is.

    Verder heel af en toe een lot in de vriendenloterij als ze een leuke actie hebben, die zeggen we dan de maand erop weer op.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.602
    25.651
    113
    Vrouw
    Postcodeloterij.
    Man heeft ons lang geleden (zonder overleg :mad:) opgegeven.
    Hij mag het nooit meer opzeggen. Want ik weet dus echt 100% zeker dat dat de dag gaat zijn dat de prijs op onze straat gaat vallen :roflmao:

    Staatsloterij hebben we wel opgezegd. Alleen nog 1 keer per jaar een oudejaatslot.
     
  14. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wij hebben 1 lot bij de postcodeloterij en spelen met mijn familie maandelijks met 5 loten mee bij de staatsloterij, de oudejaarstrekking hebben we altijd een straatje.

    Postcode loterij heb ik behalve wel eens een cadeaubon, nog nooit iets gewonnen qua geldbedrag. Met de staatsloterij hadden we vorig jaar wel een kleine winst, de voorgaande jaren iets onder de inleg. Maar ach, mijn vader zegt altijd als je niet gokt dan kun je ook niet winnen, dus we hopen gewoon dat hij wel een keer goed valt :D
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Dit!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik doe mee aan de bankgiro en postcode loterij, nog nooit een geldbedrag gewonnen, maar wel met enige regelmaat andere prijzen/ prijsjes... (4 entree kaarten voor bijv dierentuin, cadeau bon Hema/ rituals/ WE etc)
    Speel zeker niet quitte, maar ach, voelt wel leuk om op zo'n manier naar de dierentuin oid te gaan, neem je makkelijker vrienden mee, ik ben er tevreden mee en ga er niet vanuit dat ik ooit een grotere prijs ga winnen :D
     
  17. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    1 lot van de pcl en meestal een oudjaarslot van de staatsloterij.
     
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn ook principieel tegen gokken.. maar als de school of de sportvereniging iets organiseert doen we wel mee. Maar ik denk dan wel dat ik net zo lief gewoon extra geld naar ze overgemaakt had.

    Voor mij is het ook echt een erfenis van mn christelijke achtergrond, het is er echt ingehamerd dat gokken zondig is. Dus zelfs als ik het eigenlijk prima vind om de school met extra geld te steunen, dan nog is er een stemmetje in mijn hoofd wat zegt dat gokken niet mag:oops:
     
  19. De staatsloterij en de postcodeloterij.

    Staatsloterij vaak tussen de 5-30 euro.
    2x 200 euro gewonnen.

    Postcodeloterij alleen ijs, koek e.d.
    Maar je zal maar net opzeggen he... en dan valt hij op onze postcode.
     
  20. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    1 Lot bij de Postcode Loterij. Ik durf het niet op te zeggen, want de straatprijs is al diverse keren in nabije postcodes gevallen de afgelopen jaren :roflmao:

    En met nabij bedoel ik dus echt aan het einde van onze straat en dan aan de overkant van ons blok, die een andere postcode heeft dan de onze :rolleyes:
     
    einad vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina