Doe mij eens een positief verhaal :) - Ronde 15

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gliss, 27 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    Vandaag weer ongesteld geworden in ronde 14 en ik ben even op zoek naar wat positieve verhalen en motivatie!
    Mijn man en ik zijn beiden 31 jaar en nu dus al even onderweg voor ons eerste kindje. De kinderwens bestaat al een stuk langer, maar moest een tijdje worden uitgesteld. Toen we er eindelijk voor konden gaan dacht ik zo zwanger te zullen zijn, zoals alle vrouwen in mijn familie. Niets blijkt minder waar helaas, nog geen positieve test in handen gehad (zelf geen tuurstreepje ;) ) . Ik ben zeer regelmatig 27/28 dagen, vind altijd mijn eisprong en de klus-frequentie is ook goed. Inmiddels hebben we een aantal testen gehad: zaadonderzoek, chlamydiatest, inwendig onderzoek, echo (waarop mooi groot ei op CD 14) en olie-HSG. Alles was goed. We gaan het dus nog een aantal maanden proberen. De gynaecoloog stelt voor om in januari terug te komen als het niet gelukt is en de cyclus daarop te starten met IUI. Maar dat willen we natuurlijk liever niet.
    Regelmatig zit ik er even doorheen, bv als ik weer ongesteld geworden ben of als het zoveelste familielid/vriendin/collega/kennis de zwangerschap heeft aangekondigd en blij vertelt dat ze 'zo zwanger was' of '1x er op en er af' of dat als ik het maar loslaat en op vakantie ga, ik wel zwanger word (aargh!).

    Wie vertelt mij een positief verhaal en is zwanger geraakt van de eerste in maand 15, 16, 17, 18?

    Liefs
     
  2. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Al een hele lange weg geweest voor jullie. Snap dat je niet zit te wachten op iui als er geen gekke dingen gevonden zijn en het dus een kwestie is van “pech” hebben. Gemiddeld staat er 1 tot 2 jaar voor om zwanger te worden, uiteraard vergt het veel geduld en kracht om hier doorheen te gaan.
    Hier werden we zwanger van de eerste na 28 rondes! Ook lang moeten wachten dus... Bij ons helaas wel een oorzaak gevonden, namelijk pcos. Na eindelijk alle onderzoeken afgerond te hebben mochten we dan eindelijk beginnen met clomid en werd in de 4e ronde zwanger.
    Toen we eenmaal voor nummer 2 wilden gaan hebben we 2jr zelf geprobeerd aangezien mijn cyclus zich toch weer wat herpakt had. Helaas niet zwanger geraakt en terug naar het ziekenhuis gegaan voor behandeling. Dacht toen dat het dan weer snel zou gaan, helaas complicaties bij clomid gebruik, dus weer een tegenvaller! Andere medicatie gekregen en toen in ronde 2 zwanger, helaas een vmk.
    Ik wil je bij deze even een dikke knuffel geven, want ik weet hoe zwaar een lange weg naar zwangerschap is!
    ❤️
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel! En een hele dikke knuffel terug. Hoop dat het voor jullie ook snel mag lukken en je een tweede kindje mag krijgen :)
     
    LilyB vindt dit leuk.
  4. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik herken de frustratie heel erg. Heel veel sterkte. Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Ik ben wel op eigen aandringen na anderhalf jaar over gegaan op iui. Ik had zelfs ook een kijkoperatie gehad waaruit niks is gebleken... Helaas geen succesverhaal voor zelf proberen. Bij ons was altijd alles goed, behalve bij IVF, toen bleek het probleem. Eitjes hechten niet aan de zaadcel. Met ICSI direct zwanger van onze eerste en na een vmk ook zwanger van onze tweede, dus 3 keer zwanger met 3 terugplaatsingen. Heel makkelijk zwanger dus, net zoals de andere vrouwen in mijn familie...
    Mijn advies is: als alles goed is en het lukt niet, toch zo snel mogelijk stappen nemen en het geluk een handje helpen. Stel dat het vijandig baarmoederhalsslijm is dan is iui voor jullie de oplossing!
    Heel veel succes, hang in there! Ik hoop dat het bij jullie snel raak is! Ken ook iemand toch spontaan in 15e ronde en daarna 2 keer makkelijk, dus toch ook dan wel via via een succesverhaal!
    Ik heb trouwens ook nog pre seed glijmiddel gebruikt toen, deed voor ons dus niks natuurlijk, maar wie weet voor jullie wel?
     
    dreumesje, Gliss en LilyB vinden dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen van je verhaal en fijn dat het bij jullie uiteindelijk gelukt is! Ik heb ook weleens zitten denken aan vijandig cervixslijm of geen samensmelting zaad/eicel, maar helaas ontdek je dat pas bij behandeling. Glijmiddel nog nooit geprobeerd.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    #6 GroeneBomen, 27 sep 2019
    Laatst bewerkt: 27 sep 2019
    Ik was na ruim 1,5 jaar goed zwanger. Heb in die tussentijd wel 2 zwangerschappen gehad maar 1 was een bbz incl operatie, wachtperiode en cyclus even in de war (ben je van positieve test tot daadwerkelijk mooi cyclus ook weer 4 ,voor je gevoel, zinloze maanden verder) een vroege miskraam die voor cyclus geen gevolgen had. Ben na de bbz gestopt met rondes tellen.
    Maar vanaf de start toch ruim 1,5 jaar verder voordat er een gezonde zwangerschap zat.

    En maakte mij niet uit hoe lang het duurde, als het maar wel een goede zwangerschap zou zijn. Lang wachten vond ik vreselijk, maar tot 2 keer toe het geduld 'beloond' zien te worden met verdriet voelde zo onrechtvaardig. Heb ook hulp gehad om de bbz te verwerken, was zo vreselijk traumatisch.

    We hebben wel beetje hulp van ziekenhuis gehad, had wat ondersteuning van de luteale fase omdat het erop leek dat mijn cyclus beetje hormonaal verstoord was na alles (verder wel normaal vruchtbaar en man zelfs super vruchtbaar haha). Was beide keren dat ik pregnyl spoot daarvoor ook gelijk zwanger. Ene dus fout gegaan, maand erop wel goed.

    Maar... Ik had wel de luxe van een gezond kind thuis. Ik was al wel moeder en de maanden gingen daardoor wel sneller voorbij. De wens was niet minder sterk en helemaal omdat ik bang was dat we onze kinderwens en gezinswens zouden afsluiten met alleen de bbz ipv een gezonde zwangerschap.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal! Wat fijn dat je nu zwanger bent! Gaat alles goed?
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Ja :) bij mij klopte cliché wel, eenmaal goed zwanger verdween het gevoel van al die ellendige wachtmaanden en ziekenhuisbezoeken op de achtergrond (vond dat zeer intensief, vaak cyclusanalyse bij de gyn en dan jezelf injecteren is wel een dingetje. Werd echt ongelooflijk erdoor geleefd).

    Heel veel succes met wachten. Het gaat om het eindresultaat en die is het wachten gelukkig wel waard. Hoop dat ronde 15 jullie meer geluk brengt!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.912
    3.951
    113
    Vrouw
    Wij zitten in precies het zelfde schuitje. Kinderwens speelt al langer maar door medicijngebruik dat afgebouwd moest worden duurde het allemaal langer dan gepland. Nu ronde 16. Ook hsg, zaadonderzoek etc gehad waar niks uit komt. Inwendig ziet het er allemaal fantastisch uit en is er geen enkele reden om te denken dat het niet zou moeten lukken, maar nog nooit een 2e streep gezien. Wij mogen in februari/maart terugkomen voor iui.

    Het is gewoon mega frustrerend, maar er zijn genoeg dames die zwanger worden in juist dat halve jaartje. Daarbij is de kans dat je nu op natuurlijke wijze zwanger wordt groter dan bij welke ingreep dan ook. Daar proberen wij ons in ieder geval maar aan vast te klampen. En anders liggen de eerste pepernoten al weer in de schappen, is kerst in aantocht en komt januari al behoorlijk in zicht.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar dus.
    Aan de ene kant gaat best snel richting februari. Maar nog 4/5 x ongesteld worden, bah ik moet er niet aan denken, elke keer die frustratie en t verdriet. En dan nog maar de vraag of IUI wel de oplossing is.
    (Overigens ligt onze uitgerekende kans even hoog als met behandeling en zakt hij daar met de maanden onder).
    T voelt nog zo lang wachten voor er eindelijk een kindje is.
    Aan de andere kant heb je hartstikke gelijk hoor. Er is best een goede kans op zwangerschap komende maanden. Daar proberen we ook echt wel aan vast te houden. Op sommige dagen gaat dat makkelijker dan op dagen als vandaag.
    Vandaar de vraag om even een positief geluid :)
     
  11. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Even uit nieuwsgierigheid.. hebben ze de dikte van je baarmoederslijmvlies ook gecontroleerd? Je mag nog zo'n mooie eitjes maken en je man zijn zaad mag nog zo sterk zijn, als het slijmvlies niet dik genoeg staat kan er niets innestelen.

    Dat was bij mij waarschijnlijk het probleem want de eerste ronde dat we het dikker kregen was het raak!
    Ik heb 18 rondes geduld moeten hebben, halverwege jammer genoeg ook een miskraam gehad.
    We hopen dat het dit keer goed mag blijven gaan!

    Ik heb ook erg veel rondes gehad waarin ik wanhopig werd, alle emoties zijn de revue gepasseerd hier: jaloezie, woede, angst, ongeduld, onzekerheid, ... noem maar op. Ik kon tegen het einde aan de oppeppende praat ook niet meer uitstaan, ik sloot me volledig af van iedereen en had regelmatig echt een woedebui als ik alleen was. Dan kon ik hysterisch huilen en met spullen gooien, het was niet mooi om aan te zien...

    MAAR... Geloof het of niet er komt dus een dag waarop je op dat stokje plast en je écht een 2de lijn zal zien verschijnen. Het voelt soms onmogelijk maar het gaat jou ook echt overkomen..
    Wij vrouwen zijn gewoon onwijs sterk, je kan dit echt wel aan, zelfs als je toch de MMM zal instappen, je verlegt je grenzen..
    Wij zouden net aan ivf gaan starten maar het is gelukkig bij iui mogen blijven. Maar ik weet wel van mezelf dat ik zonder aarzelen aan ivf had begonnen.
    Als de wens zo groot is..
    Ik duim met je mee dat het gauw mag komen voor jullie en nog belangrijker, dat alles goed zal verlopen!
     
    Gliss en Oilell vinden dit leuk.
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je herkenbare en lieve berichtje. Heb inderdaad alles al een keer gevoeld.

    Dikte bm-slijmvlies weet ik niet of dat specifiek is gecontroleerd, op de echo zag alles er goed uit, dus ik hoop dat ook. Als we terug moeten -hoop ik niet- zal ik daar ook naar vragen. Heb er wel eens over nagedacht omdat ik altijd maar 2 dagen en weinig in hoeveelheid menstrueer.

    Wat fijn voor jullie dat het uiteindelijk gelukt is en hoop dat je een goede zwangerschap hebt !
     
  13. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Een vriendin van mij heeft er 1 jaar en 8 maanden over gedaan om zwanger te worden. Zowel met haar als met haar vriend was er niks aan de hand volgens alle onderzoeken. Omdat het lang duurde en om hun tegemoet te komen mochten ze bij 1 jaar en 9 maanden met iui beginnen, maar toen was het net raak. Gewoon domme pech al die tijd gehad zegt de gynaecoloog. Soms duurt het gewoon wat langer. Alsof je een dobbelsteen gooit maar nooit op het getal dat je voor ogen hebt.
     
    Kangerootje, Oilell en Gliss vinden dit leuk.
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx! Ik hoop dat t bij ons ook gewoon domme pech is. Blijft stom natuurlijk, maar dan is er iig niets aan de hand :)
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Heel veel succes! Ik duim voor een positieve test
     
    Gliss vindt dit leuk.
  16. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    #16 Kangerootje, 28 sep 2019
    Laatst bewerkt: 28 sep 2019
    Wat onwijs vervelend dat het zolang duurt.... Helaas weet ik hoe het voelt, bij mij is er uiteindelijk een reden gevonden en die is ook verholpen: een tussenschot in mijn baarmoeder dat is verwijderd.

    Eerst kreeg ik na 10 maanden proberen een mk met 10 weken, daarna 2.5 jaar geen zwangerschap... Dat was een zware periode! Na de operatie aan mijn baarmoeder was ik de eerste ronde zwanger van mn dochter...

    Nu zwanger van baby nummer 2, maar dit keer "pas" in ronde 11!
    Toeval of niet, ronde 11 hebben we het glijmiddel van Conceive Plus gebruikt omdat ik ook bang was voor vijandig slijm. En t was raak!!! Ik zou het zéker aanbevelen, baat het niet dan schaadt het niet...

    Wat je korte menstruatie betreft en weinig bloedverlies zou het idd wel kunnen dat je baarmoederslijmvlies dun is...
    Ik gebruikte ook granaatappelsap van Pom voor een dik baarmoederslijmvlies en zou dat ook zeker proberen!!

    Ook veel goede ervaringen gelezen met tarwekiemolie en teunisbloemolie. Teunisbloemolie tot ei en tarwekiemolie ná ei... Ook gebruikte ik ovulatietesten om heel gericht te vrijen... man gebruikte Selenium en Zink van Kruidvat....

    Hopelijk heb je wat aan de tips en wordt je zwanger nog vóórdat je iui gaat starten... Is je erg gegund... de onzekerheid over je vruchtbaarheid en de pijn omdat anderen snel zwanger worden is heel zwaar...
     
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Jee Wat een verhaal ook. Hoe hebben ze het tussenschot uiteindelijk ontdekt?
    Qua middeltjes gebruiken mijn man en ik allebei multivitamine (voor kinderwens/zwangeren). Tarwekiemolie ook al een aantal maanden geprobeerd.
    Dat concieve plus of preseed weet ik niet zo goed, de boodschap daarover is zo wisselend. En t lijkt me nogal een doodoener/nat/plakkerig, terwijl we eigenlijk geen glijmiddel nodig hebben ;)

    Echt rot dat t bij jou zo lang geduurd heeft. Maar wat een geluk nu, zwanger van de tweede, is je hartstikke gegund.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Het tussenschot is toen ontdekt na de miskraam. Maar ze wilden hem eerst niet verwijderen. Heel drama ja, want na verwijdering dus wel gelijk zwanger.
    Ja echt een geluk,we voelen ons erg gezegend nu al zo snel een 2e te verwachten!!

    Ja ik snap je twijfel over het gebruik van glijmiddel. Ik dacht zo van baat t niet dan schaadt t niet. Normaal ook nooit glijmiddel nodig hier, maar vind conceive wel prettig in gebruik!! Niet plakkerig oid.

    Succes en hoop dat je snel zwanger mag zijn!!!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  19. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik raakte spontaan zwanger in de maand dat we niet in het ziekenhuis konden starten. Geef de moed niet op, hoe moeilijk het soms ook is....
     
    Gliss vindt dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zeker niet! Soms gewoon even flink de balen in! En in m'n omgeving dus alleen maar vrouwen die snel zwanger worden, dus wat positieve verhalen zijn fijn!
    Wat fijn dat het bij jou uiteindelijk spontaan gelukt is!
     
    Rozeline vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina