Doe speelgoed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    Mijn meisje is met haar 21 maanden best een vlotte tante.
    Ze is dan ook echt uitgekeken op haar speelgoed. De houten knopjes puzzels en vormenstoof kent ze inmiddels wel en ik merk dat ze echt nieuwe uitdaging nodig heeft.
    Maar dit vind ik juist zo moeilijk. Het is een doe kind heb ik gemerkt, speelgoed als bv.een loophondje ofzo negeert ze.
    Heeft iemand een tip voor speelgoed waarmee ik haar interesse weer zou kunnen wekken? Ze word nl. nu echt stout en vervelend en volgens mij is dat puur uit verveling

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Toevallig heb ik net een toppic geplaatst, wellicht is dat ook wel iets voor jouw meisje;

Little People.

(Houten puzzels zijn hier trouwens ook nog steeds een enorm succes!)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    *OEPS* zie nu net dat jij in dat topic al hebt gereageerd, dus die "tip" is voor jou denk ik niet zo handig ;) sorry,

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    Little people heeft ze al heel veel. SPeelt ze wel mee hoor, maar is ze nu even beetje zat geloof ik. Op houten puzzels is ze uitgekeken. Doet ze bij wijze van spreke "met twee vingers in haar neus" en ziet ze geen uitdaging meer in

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Duplo misschien?

Is hier ook een groot succes.

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
  7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heb ik ook rond de 21 / 22 maanden ander speelgoed gegeven omdat ze 'meer' leek te willen, oa:
    - gewone puzzels (die van karton, ze heeft dozen met puzzels van 4/6/9/16 stukjes)
    - grote kralen die je aan een veter kan rijgen
    - houten treinbaan (tip: kijk op marktplaats)
    - snijfruit
    - duplo

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    Ik dacht er idd aan om vloerpuzzels te kopen. Die rijgkralen zijn ook een goede.
    En wat bedoel je met snijfruit?
    Duplo heeft ze al, tenminste de basisblokken maar dat lijkt ze echt niet leuk te vinden

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.887
    1.369
    113
    Misschien toch beginnen met een 4 in 1 puzzel? Ik dacht dat Thijmen daar ook te jong voor was, maar hij had het heeel snel door :) We hebben ook een grote vloerpuzzel van de droomtuin, die is vrij makkelijk en groot resultaat :)

Verder tekendingen (wasco, potloden, stoepkrijt).
    Playdo is hier heel populair

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier een foto van snijfruit
    Speelgoed 714836 Brood en Belegset

hier hebben we ook nog een pizza met echt zo'n pizzames ook erg leuk zit met klitteband en als ze met dat mes er tussen ga gaan de stukken los van elkaar.
    Hier vind ze echt boekjes lezen ook erg leuk, sneuvelt er weleens een maar ach ze is zoet.
    Duplo kan ze nou echt mee bouwen.
    En Tasjes daar neemt ze alles in mee, hangt ze aan de poppenbuggy en als er een rits in zit is het helemaal mooi. Speelt zo 10 minuten met alleen rits open en dicht doen.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is ook een doe-kindje. Naast alle tips die al zijn gegeven is misschien een speeltunnel wel een idee. Ik bouw de woonkamer met enige regelmaat om tot hindernisbaan, dan heb ik even geen kind aan haar.

IKEA | Spelen | Speelmeubels | SPEJA | Tunnel

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Deze tip wil ook geven! Dit kan voor Jongens en meisjes nl. Mijn zoon kan er ook veel mee spelen, legt een spoorbaan door de hele kamer e.d. Het is heel duurzaam spul en mijn zoon vind het geweldig :)

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.887
    1.369
    113
    Die hebben ze van de Hema ook, Thijmen is er ook dol op. Er worden hele trajecten gebouwd :)

Deel Deze Pagina