Vandaag is het Dodenherdenking en om 20:00 is er elk jaar dan 2 minuten stilte om de oorlogslachtoffers te herdenken. Zijn jullie dan ook altijd stil? Misschien kunnen we met z'n allen dan 2 minuten lang ook niks posten op zwangerschapspagina? Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Ben benieuwd of jullie ook altijd even stil zijn. Stemmen jullie in de poll?
ja weet ik niet, ben eigenlijk altijd met van alles en nog wat bezig en als het dan zover is ga ik eigenlijk gewoon door....nogmaals sta er niet bij stil
ik deed het vroeger altijd wel, uit gewoonte, omdat mijn ouders het deden.. heb het vorig jaar geprobeerd met manlief, maar het doet hem niks, ging expres geluid maken enzo.. en hier op de galerij gingen ze ook expres geluid maken.. maar ik probeer het gewoon weer!
oooh ik las je bericht verkeerd ik las of ik eraan mee heb gedaan....niet in de zin van dit jaar er bewust stil bij staan tja wederom de wil is er wel hoor maar ben het om 20 uur waarschijnlijk alweer vergeten
ik ook niet, ook omdat ik er niet bij stil sta, vergeet het gewoon. en als het dan is geweest denk ik eraan.
Nee. We doen daar niet aan mee. Het is elk jaar weer een verrassing wanneer alles (tv/radio) ineens stil is.
Ja ik doe er zeker aan mee. Ik vind het erg belangrijk om de oorlog te herdenken , alle onschuldige mensen die dood zijn gegaan. Ik heb dit van huis uit altijd al meegekregen en geef dit ook door aan mijn kinderen.
Ik vind het van weinig respect betuigen wanneer je er niet aan mee doet. Ik vraag me ook af hoe je dit kunt vergeten... Overal hangen vlaggen halfstok, op tv/radio wordt er veel aandacht aan besteed. Maar goed, dit is mijn mening..
ja, als respect naar de mensen die toen zijn overleden/vermoord. vroeger vond ik het maar onzin dat ik elk jaar weer 2 min stil moest zijn voor iets dat al zolang geleden is, maar nu sinds een aantal jaar, na het lezen van oorlogsboeken (waaronder 'haar naam is sarah'), en het zien van oorlogfilms vind ik het heel belangrijk dat dit in stand wordt gehouden. @waardevol, ik vind het een goed initatief om om 20.00 uur ook niks op ZP te posten!
nee ik denk er nooit aan en ben altijd met vanalles en nog wat bezig (vooral nu ik een nicotinegebrek heb!) dat ik gewoon niet bij stilsta en het vergeet... ik denk vaak aan de mensen uit de oorlog daar heb ik die 2 minuten niet voor nodig...