Hallo allemaal, Vroeg mij af hoe dat bij jullie is gegaan. Bij mij eerste ben ik 2,5 liter bloed verloren. Hierdoor moet ik nu in het ziekenhuis bevallen waar ik toen gelukkig ook was. Volgens de vk hoeft dit niet weer te gebeuren maar wat is jullie ervaring hiermee? Hebben jullie met dat vele bloedverlies ook veel rennie's genomen in die zwangerschap. Rare vraag misschien maar ben even benieuwd
Ik lees even mee, met de eerste heb ik ook 3 liter verloren en wil eigenlijk het zelfde weten. Maar wat bedoel je met rennies? Kreeg je die in het zkh?
Ik weet wel dat dit soort bloedverlies (meer dan 1 liter) reden is om hierna niet meer thuis te mogen bevallen. Dan denk ik toch dat je wel een verhoogde kans hebt op fors bloedverlies. Wat zouden rennies met bloedverlies te maken hebben? Werken die bloedverdunnend of zo?
Ik ben ook veel bloed (3 liter) verloren en toevallig vroeg ik het van de week aan de gyn of ik weer kans heb op veel bloedverlies. En hij zei dat je na zo'n bloeding 10% kans hebt op herhaling. Maar ze zijn er nu op voorbereid mocht het weer zo zijn.
hier eerste keer 3 liter en veel rennies. 2e keer 1 1/2 liter en ook veel rennies de kans op herhaling is er gewoon zeker. maar ze zijn er nu op voorbereid. ze gaan veel sneller actie ondernemen. waar ik bij de eerste 1 1/2 uur moest wachten voordat ze me naar de ok reden werd ik bij de 2e na een half uur al weggereden.
Wat betreft mijn vraag over de rennies: Ik ben gaan lezen en zoeken op internet. Ik las dus dat een tehoog calcium gehalte in je bloed ervoor kan zorgen dat je bloed minder goed stolt. Bij gebruik van rennie's en zuivelproducten zit de kans er dus in dat je een tehoog gehalte hebt. Hier is verder niks over bekend dus meer een idee/vraag van mij. Heb hem al eens aan een gyn gevraagt maar nooit antwoord gekregen
Een vriendin van me had bij haar eerste ook bijna 3 liter bloedverlies. Moest voor de tweede dus ook naar het ziekenhuis,en daar dus gewoon de normale hoeveelheid
Bij de veel bloed verloren nadat de placenta losliet, bij de 2de niet. en bij allebei veel rennies geslikt!
Nou het is misschien niet helemaal hetzelfde... Maar ik heb voordat Esmay is geboren een miskraam gehad en moest een curretage ondergaan, daar heb ik ontzettend veel bloed verloren (zijn toen ruim een uur bezig geweest om het bloeden te stoppen ) en in het ziekenhuis zeiden ze toen dat er wel een kans was dat ik bij een bevalling dan ook vrij veel bloed zou verliezen.... Esmay is uiteindelijk met een keizersnede geboren en ik heb toen ook ruim 2 liter bloed verloren! Dus ik ben benieuwd hoe dat zal zijn bij een eventuele volgende!
Bij de eerste 2,5 liter bloedverlies, bij de tweede ruim 4 liter. Geen van de zwangerschappen een rennie op.
Hoi, Ook ik ben tijdens de eerste veel bloed verloren. Ik gebruikte idd veel rennies, vanwege brandend maagzuur. Ik had ze standaard op mijn nachtkastje liggen. Zonder kon ik echt niet slapen. Bij de tweede dus een ziekenhuisbevalling ivm het bloedverlies bij de eerste. Doordat ze voorbereid waren, is het bloedverlies bij de tweede binnen de perken gebleven. Ook bij deze zwangerschap wederom veel rennies geslikt.