Domme vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Mylittlepony, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mylittlepony

    Mylittlepony Actief lid

    9 jan 2019
    103
    50
    28
    Vrouw
    Oke daar komt ie;

    Mijn zoontje was vanmiddag op de bank in slaap gevallen en lag behoorlijk te snurken (verkouden en ziek) hij had zijn mond open en ik zag dat zijn tong achterover hing dus met het puntje richting zijn keel zeg maar. Nu kijk ik niet dagelijks in iemands mond als diegene slaapt maar vond het maar erg vreemd.
    Iedergeval ik zit al doem scenario's te maken dat hij snachts stikt in zijn tong.

    Mijn domme vraag is dus kan je überhaupt stikken in je eigen tong als je ligt te slapen?
     
    Ansel vindt dit leuk.
  2. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Je kunt niet stikken in je tong wanneer je normaal slaapt. Een heel ander verhaal is bewusteloosheid. ... Wanneer iemand bewusteloos is, daarom ook altijd op de zij leggen. Ook bij een alcoholische bewusteloosheid kunnen mensen stikken



    Dit zegt google..
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  3. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Nee je kan absoluut niet stikken in je tong.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik gok op nee. Dit zijn van die ingebouwde mechanismen in de hersenen; zo lang je hersenen goed functioneren, zorgen je hersenen er dus voor dat je tong niet zo ver verslapt of dat je een andere houding aanneemt.

    Als je hersenen niet meer goed functioneren, bijvoorbeeld bij bewusteloosheid, kan het wel gebeuren dat iemand in zijn eigen tong stikt. Daarom leg je een bewusteloos slachtoffer op zijn zij (of gebruikt de kinlift) om te voorkomen dat de tong in de keel zakt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Mylittlepony

    Mylittlepony Actief lid

    9 jan 2019
    103
    50
    28
    Vrouw
    Oke gelukkig.. overbezorgde moeder hier sorry..
     
    Evanesco, Ysabella, aYh4L8 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Bij dat soort dingen probeer ik me altijd af te vragen of ik ooit ergens gehoord/gelezen heb of dit al eens is gebeurd. Stel dat dit zou kunnen ( op die bewusteloosheid na) zouden we al voor de geboorte..gok ik.. voorlichting krijgen. Dat helpt mij relativeren.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Zou de mensheid ook allang zijn uitgestorven als dat zo was. Zou wel een slechte ontwerpfout zijn geweest.

    Uitzonderingen bij diegene die een verstoord bewustzijn hebben, daar kan t voorkomen.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina