Domme vragen topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

    Bij het forum over zwanger raken hheeft iemand het geweldige idee gehad om een domme vragen topic te openen.

    Nu lijkt het me handig om dit hier ook te doen.
    Er schieten me wel eens vragen door het hoofd die me erg dom lijken maar die andere misschien ook hebben.

    Nu vraag ik me bevoorbeeld af, kan het kwaad dat ik nu een paar dagen goed verkouden ben. En mag ik dan citrosan/hot coldrex gebruiken?

    En nog zo een domme vraag, ze zeggen dat vette vis zoals zalm gezond is en goed voor de baby, maar gerookte zalm weer niet. Begrijpt iemand waarom?

    Nou dames, ik ben benieuwd of ik de enige ben met domme vragen tijdens de zwangerschap.

    Groetjes en bedankt voor een antwoord als iemand dit weet.

    Krissa
     
  2. camuh

    camuh Actief lid

    30 dec 2008
    113
    0
    0
    Er zijn geen domme vragen! Dus misschien 'verkoudheid & vis' topic? ;)

    Een verkoudheid kan geen kwaad, zolang je geen echte verhoging hebt. Sterker nog als jij verkouden bent, rekent je lichaam af met een virus. En dat betekent dat je baby straks al dat virus af kan weren.

    Die middeltjes ken ik niet, dus dat weet ik niet. Staat er niets op de verpakking?

    Vette vis bevat omega-3 dat is goed voor de hersenen, zowel de jouwe als dus ook die van je baby. Maar vis bevat ook dioxine en er kleven wel nog meer keerpunten aan. Voor omega-3 kan je ook algen capsules nemen (wel prijzig), of dagelijks een lepel lijnzaadolie (goedkoop) in de soja yoghurt o.i.d. doen. Dat laatste doe ik en bevalt goed. Wat betreft de gerookte zalm, ik heb geen idee, daar heb ik me niet in verdiept, ik eet geen dieren. :)
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mbt de gerookte zalm: zou het kunnen omdat gerookte zalm vaak vacuum verpakt is? En dan zou het inderdaad schadelijk kunnen zijn.
     
  4. Er staat in de gebruiks aanwijzing dat je dit niet mag gebruiken tijdens je zwangerschap.
    Anders even na vragen bij de ha of vk.
     
  5. tessie80

    tessie80 Actief lid

    26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ok dan heb ik er ook nog 1.
    Waarom mag je niet in de achtbaan als je zwanger bent?
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij vanwege de beugel die strak tegen je buik aan komt te zitten en alle rare bewegingen die een achtbaan maakt.
     
  7. tessie80

    tessie80 Actief lid

    26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    je hebt toch ook van die beugels die om je schouders zitten? En zo hard drukt die beugel toch ook niet tegen je buik?
     
  8. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    maar je beeb wordt dan ook met behoorlijke kracht heen en weer geslingerd, toch?
     
  9. BeppieW

    BeppieW Lid

    6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Gerookte zalm die vacuum verpkat is mag neit vanwege listeria gevaar.
    Verse gerookte zalm van de visboer mag wel! :D

    Ff denken, ik heb ook nog wel ergens een 'domme vraag'...
    :)
     
  10. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heeft de 8-baan ook niet iets met je bloeddruk te maken die ineens heel hoog kan worden vanwege de adrealine? Of geef ik nu ook een dom antwoord :)

    Heb er ook 1

    Ben je eerder imuum voor verkoudheid ed als je zwanger bent?
    Mn vriend heeft heel het noorden van nederland aangestoken met zn verkoudheid...en ik, degene die notabene dag en nacht op zn lippen zit, heb nergens last van :) of heb ik gewoon geluk ;)
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    @Vlekje, dus het is allemaal zijn schuld dat ik verkouden was!
     
  12. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik heb het nagevraagd bij de apotheek over de Citrosan. Volgens hun mocht het. Heb ook vreselijke verkoudheid te pakken :rolleyes:
     
  13. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    je hebt gewoon geluk, je weerstand wordt namelijk minder als je zwanger bent en daardoor ben je juist vatbaarder voor griepjes etc. dussssss GELUKSVOGEL :D
     
  14. Lucifertje

    Lucifertje Actief lid

    26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Citrosan mag, maar je moet t vaak eerst ff vragen bij de arts.. word geadviseerd.. maar vervolgens als je bij de arts komt dan hoor je dat t opzich gebruikt mag worden.
    Weet alleen niet over *hoevaak*
     
  15. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    ik heb ook een domme vraag
    Hoe zit dat als je je slijmprop verliest, moet je dan ook binnen een aantal dagen bevallen?(net zoals met de vliezen die breken dat je binnen 48 uur bevallen moet zijn en ze het anders gaan halen) en hoe ziet dat ding eruit?
     
  16. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Nee zegt niets... (als je geen weeen hebt) kan zelfs nog 2 weken duren... of zelfs weer "aangroeien"..
    Mijne zag er vorige keer uit als een wit-roze naaktslak...

    en ben hem nu volgens mij in gedeelten aan t verliezen....
     
  17. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Mag wel maar wordt dringend afgeraden omdat de beugel in je buik kan raken. Als je dus geen buik hebt dan is er niets aan de hand. Je kindje zal geen last hebben van de mogelijke G krachten. De reden waarom er bij achtbanen een bordje staat is omdat de uitbaters niet aansprakelijk gesteld willen worden mocht er iets mis gaan.

    Gerookte zalm mag wel maar niet vacuum verpakt. Vacuum verpakking verhogen het risico op de listeriabacterie. Deze bacterie is schadelijk voor je ongeboren kindje

    Het verliezen van de slijmprop zegt helaas weinig. Ik heb nog 1,5 week moeten wachten tot de bevalling uiteindelijk begon (trouwens nog lekker op tijd hoor. Ben bevallen met 38 weken en 5 dagen). Bij mij zag het eruit als een dikke slijmdrol (inderdaad een soort naaktslak)

    Vraag van mij: waarom worden zoveel zwangeren zo vergeetachtig?
     
  18. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief


    heb t wel gelezen... maar ben t vergeten.. :)
     
  19. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    vergeetachtig? ehm...wat was je vraag ook alweer?
    hahaha nee geintje!

    ik denk dat het komt door de grote naderende verandering in combinatie met hormonen, je hebt maar 1 ding aan je hoofd en dat is je kindje, denk ik....
     
  20. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    :) :) :) :)


    Tja, ik ben inmiddels bevallen dus heb geen excuus meer ;)
     

Deel Deze Pagina