Domme vragen topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuz750

    Suuz750 Actief lid

    4 dec 2008
    419
    0
    0
    Dat geeft niks hoor, je kunt alles vragen hier! (wat mij betreft dan)

    Tja en die naamswijziging... als je gevraagt had of je zoenen mocht hebben had niemand gesnapt wat je bedoelde! :)
     
  2. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    hahaha nee dan komen ze met heel andere dingen aan :D
     
  3. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ok nog een domme vraag.. ik lig vaak met de laptop op mn schoot in bed.. is dit schadelijk voor de baby vanwege de straling ofso iets?
     
  4. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    nee hoor met de laptop kun je gewoon op schoot in bed, doe ik ook, de straling is te zwak om kwaad te kunnen.
     
  5. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ok nog een domme vraag..

    als ik me lekker eens uitrek krijg ik van die nare steken.. is dat vervelend voor de baby? het uitrekken dan?
     
  6. Bbelly

    Bbelly Actief lid

    9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Nee hoor, dat zijn de banden die rekken. En de beeb heeft juist meer ruimte als je je strekt.. met 13 wkn nog niet zoveel verschil maar straks wel :D
     
  7. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi allemaal.... mag ik ook een dom vraagje stellen? ik zie het helemaal niet zitten om op pufcursus te gaan.... mannetje ook niet zo... maarja helemaal onvoorbereid gaan bevallen vind ik nou ook weer niet helemaal de bedoeling ( mezelf kennende zie ik mezelf al met weeen aan de trapleuning hangen hahahahha ) is daar nou niet gewoon een instructievideo voor? die je gewoon in de dvd speler stopt thuis en eens goed bestudeerd... net als een fitnesvideo maar dan een puf en instructievideo?

    ahahhahaha dit vind ik nou echt een stomme vraag van mezelf...maar oh wat ben ik nieuwsgierig naar het antwoord maar durf hem niet zo goed bij de vlos te stellen

    xxxx jose
     
  8. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Vraagje: Ik heb sinds vandaag last van mijn liezen en als ik er op druk doet het ook zeer weet iemand wat dat kan zijn? en kan dat kwaad?
    Ben zo bang dat het fout gaat..
     
  9. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    @joseetje: je hoeft niet perse naar een cursus te gaan hoor. ik zou zeggen type bavalling eens in in google, youtube, boeken zat en 50 jaar geleden bestond zo'n cursus ook niet. je lijf is er voor gmaakt, verloskunige enz. weten ook wat er moet gebeuren dus dat gaat wel goed komen hoor.. Als je toch iets wil doen zou je evt. kunnen kijken of de thuiszorg niet een informatie bijeenkomst heeft van 1 ochtend over bevallen ofzo..

    @mariss: denk niet dat dat iets belangrijks is, denk spieren/pezen die aan het veranderen zijn of meer druk krijgen, je ontwikkelt een extra laagje vet op je heupen of beweegt anders waardoor je die plekken meer belast. niet op drukken en om je houding denken.
     
  10. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hier nog een domme vraag.
    Voordat ik zwanger werd sliep ik altijd op mijn buik.
    Toen dat niet meer ging, ben ik onbewust al op mijn zij gaan slapen (poging tot) met mijn benen opgetrokken rond een body kussen.

    Sinds twee dagen beginnen mijn darmen? te protesteren en wil dit om een of andere manier niet meer lukken.
    Heeft iemand een idee hoe dat kan?
    En misschien nog wel belangrijker, kan het kwaad als ik het toch blijf proberen of weet iemand een andere houding die niet zo een reactie? oproept?

    Groetjes,
    Krissa
     
  11. Ska26

    Ska26 Actief lid

    16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Je darmen gaan 'plaats' maken voor je beeb.
    Dat is mij verteld in ieder geval.
    Strakkies kan je weer gewoon lekker met je benen opgetrokken liggen hoor,is maar tijdelijk.
    Het kan geen kwaad als je het blijft proberen maar is voor jezelf niet echt lekker denk.
    Liefs
    Jes
     
  12. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda

    kweet niet met de allergie enzo. maar ik kreeg wel van mijn arts het advies om steeds mijn handen te wassen als ik met de katten gespeeld had of geaaid had ofzo. zeker als ik ging iets ging eten. en met de kattenbakken dat lijkt me duidelijk. maar voor de rest geen idee? allegie is zowieso iets wat je erft alleen welke vorm dat blijkt later pas. dus als jij een allergie voor katten hebt wil dat nog niet zeggen dat beebje die ook krijgt. wel is de kans groot dat het ergens anders allergisch voor is. de enige preventie ertegen is borstvoeding maar geen garantie dat het daardoor ook weg zal blijven. en je kunt je huis nu enmaal niet hermetisch afsluiten voor vanalles en nog wat. ze kunnen ook allergisch voor melk of huisstof worden bijv.
     
  13. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    probeer you tube eens. daar staan werkelijk de meest idiote dingen op dus waarom niet zoiets als een pufinsturctie. die vind ik nog niet eens zo heel erg idioot trouwens.

    en je hoeft niet perse een cursus te doen hoor sommige artsen vinden het juist fijner dat je het niet gedaan hebt vanwege dat je dan minder "eigenwijs" bent en doet wat hun willen op het moment supréme. je hebt het echt zo door hoor als je maar moet.de zuster hoeft het echt maar 2 keer voor te doen.
     
  14. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    leuk topic dit ;)
     
  15. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nee blijkaar was het niet iets belangrijks want ik heb er nou ook al niet meer last van..:S heel raar..
    Dank je voor je advies..;) zal ik zeker om denken..
     
  16. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oke hier nog een domme vraag:

    ik eet graag pasta's en daarop doe ik vaak wat mozzerela van de lidl (die geraspte in een zakje) maar mag ik dat eigenlijk wel straks als ik zwanger ben?

    ik kwam op deze vraag omdat ik vanavond pasta schotel eet :p en we eten gemiddelt wel 1 a 2 x per week iets van een pasta dus vandaar!
     
  17. debsje1977

    debsje1977 Niet meer actief

    ik weet dat je de "bolletjes"mozzerela van de Lidle wel mag eten..maar of dat ook voro de geraspte uit zakje geld weet ik eigenlijk niet..maar is toch eigenlijk hetzelfde product dus denk dat het wel kan hoor ;)....Eet smakelijk in iedergeval :D
     
  18. Suuz750

    Suuz750 Actief lid

    4 dec 2008
    419
    0
    0
    Zo lang het niet van rauwe melkse kaas is (en dat zal wel niet) dan mag je het gewoon hebben!
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Alle mozzarella is gemaakt van gepasteuriseerde melk.


    Een kattenallergie kan je baby niet ontwikkelen doordat jij de kat aait!
     
  20. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    De VK hier heeft me wel een beetje gewaarschuwd voor de kat. Niet de kattenbak en ik probeer wel een beetje op te letten dat ik niet aan de kat zit en dan meteen ga eten.

    Het gaat om de uitwerpselen van je kat. Nu kan je kat een smeerkont zijn en ergens een heel klein deeltje uitwerpsel met dus eventueel een heel klein deeltje toxoplasmose zit, wat jij net aan je handen krijgt en dan met je eten mee naar binnen werkt. Zo klein is de kans dus.

    Mijn vader is als ongeboren baby besmet geraakt met toxoplasmose, vertelde hij vorige week. Hij kan met 1 oog bijna niets zien. Ik ben er dus wel voorzichtiger mee, maar de kat hoeft echt niet uit huis. Je kunt ook voor de zekerheid (als het kan) je kat binnenhouden een poosje. Onze kat wil sowieso al niet naar buiten, dus dat vind ik ook wel fijn.
     

Deel Deze Pagina