Sauna en eventuele innesteling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eendje86, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Weer een vraag...

Ik heb vlgnde week vrijdag mn NOD (dan ben ik 9 dpo.. heb korte LF)
    Alleen ik heb dan ook een saunabezoekje staan.
    Als ik ongesteld ben geworden kan dat gewoon natuurlijk.
    Maar stel dat ik het nog niet ben... wat dan? Wil het liefst geen negatieve test maar wil ook echt niet dat het mn eventuele zwangerschap in gevaar brengt....

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou dat niet doen, maar ja ik ben dan ook niet zo'n saunabezoeker.
    Het is bekend dat hoge temperatuur (koorts, te warm baden, sauna) een miskraam kan veroorzaken, dus ik zou het risico niet nemen.

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik neigde er al wel naar hoor! Nee dat risico wil ik echt niet nemen. Hopen op een positieve test 10 dpo of al ongi dat t maar duidelijk is!

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hopelijk heb je straks een mooie test in handen, dan is het voor een goed doel ;)

5. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ja ik hoop het ook!! ach ik kan altijd zwemmen enzo dus komt vast goed!

6. Daisy0508

Daisy0508 Niet meer actief

Ik dacht dat warmte juist goed was voor een eventuele innesteling. Hier een paar dagen na mijn eisprong naar de sauna geweest en ben nu overtijd.
    Wanneer je weet dat je zwanger bent kun je inderdaad beter de sauna overslaan.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.544
    13.819
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit is globaal wat erover te vinden is:

Beginnende saunabezoeker
    Ben je nog nooit of heel weinig naar de sauna geweest, dan is het geen goed idee om naar de sauna tijdens zwangerschap te gaan. Je lichaam krijgt het dan te zwaar: het moet omgaan met je zwangerschap én wennen aan de sauna. Dat is te veel van het goede.

Regelmatige saunabezoeker
    Ga je regelmatig naar de sauna, dan kun je hiermee doorgaan als je zwanger bent. Dit geldt natuurlijk alleen als je gezond bent en geen last hebt van een verhoogde bloeddruk of andere zwangerschapscomplicaties. Toch zijn er een aantal dingen waar je op moet letten.

De eerste drie maanden
    In de sauna kan je lichaamstemperatuur enkele graden stijgen. Dit hangt af van de temperatuur in de sauna en de tijd die je binnenblijft. Maar ook per persoon is het verschillend in hoeverre de lichaamstemperatuur stijgt. Een verhoogde lichaamstemperatuur vroeg in de zwangerschap geeft een iets grotere kans op een aangeboren afwijking van de baby.

Oververhitting
    Oververhitting van de buik kan leiden tot een miskraam. Nederlandse Sauna Vereniging (NSV): “Er zijn geen gevallen bekend van zwangere vrouwen waarbij het mis is gegaan door de sauna. Toch adviseren wij geen risico te nemen en de eerste kritieke 3 maanden de sauna niet te bezoeken.” Ook artsen adviseren de eerste 14 weken de sauna te mijden.

bron: oudersvannu.nl

Deel Deze Pagina