Donor is op

Discussie in 'Donorschap' gestart door Lisa280887, 13 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lieve allemaal,

    Wij hebben pas besteld, dus wij zijn voorlopig ‘voorzien’ van rietjes. Nu keken we uit pure nieuwsgierigheid nog eens bij de voorraad van onze donor en kreeg de melding te zien die in bijgevoegde afbeelding staat.

    Weet iemand wat Cryos dan kan doen? Stel iemand heeft een kindje van een donor die ‘op’ is... Bewaren zij voor deze situatie een soort eigen voorraad? Zouden ze de donor contacten of hij weer kan ‘leveren’?

    Puur even uit nieuwsgierigheid... En natuurlijk vooruit denkend. Al zijn we nu voor kindje 1 ‘voorzien’ in rietjes. 5 in de vriezer. Waarvan 2 voor iui en 3 voor ivf. Mocht het nodig zijn. Alles wat overblijft is mooi meegenomen voor een eventueel tweede kindje ooit.

    Maargoed. Weet iemand dit?
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Moet ik wel het plaatje bijvoegen natuurlijk :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ik heb ook rietjes van Cryos maar mijn donor heeft nog heel veel voorraad. Cryos raadt aan om rietjes te reserveren om dit soort situaties te voorkomen, maar dat lijkt me vooral een slimme marketingtruc? Ik neem aan dat jullie ook een pregnancy slot hebben? Wellicht dat dat de reden is dat ze vragen te mailen als je al een kind van deze donor hebt: misschien dat ze vanwege dat pregnancy slot inderdaad dan de donor vragen om nog eens te leveren? Maar zeker weten doe ik het niet! En bovenal hoop ik dat het ook niet nodig zal zijn voor jullie :)
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Het ‘grapje’ met reserveren is dat je ze dus gewoon betaalt;) maar de korting van de kliniek krijg je dan niet dus dat haalt niks uit. En om er nou in een keer 10 te bestellen is wat overdreven vind ik. Vooral financieel. We hebben het goed maar zoveel tegelijk is echt te gek.

    wat ik al schreef: wij zijn in principe ‘voorzien’. Voor het ‘slechtste scenario’ voor ons eerste kindje. Onze donor had ook heel veel voorraad toen wij startten. Ergens gedurende afgelopen jaar heeft hij ook aangevuld. Misschien doet hij dit weer maar dat is nooit zeker.

    Een pregnancy slot is verplicht:) dus ja die hebben we!

    Maargoed. Ik was nieuwsgierig of iemand ervaring had. Of het wel weet:)
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Geen ervaring. Maar bij 1 van mijn NL donoren had ik 2 rietjes nodig gezien de kwaliteit van het zaad en de heoveelheid eicellen.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Okee.. 2 rietjes voor wat? Bij ons is al aangegeven dat er voor 1 ivf poging 1 rietje nodig is.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Voor 1 ivf poging
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dat is bij ons niet van toepassing:)
     
  9. angie18

    angie18 Actief lid

    31 jan 2011
    115
    71
    28
    Vrouw
    Hoi Lisa,
    Ik weet niet of dit helemaal hetzelfde is, maar lijkt er denk ik wel op. Na de geboorte van onze dochter, hebben wij nog 2 rietjes over. Ik heb contact gehad met cryos, maar onze donor levert niet meer. Ik kon op een wachtlijst komen, mochten er rietjes vrijkomen (of alleen nog beschikbaar voor broertjes/zusjes). Hier mocht ik eenmaal op reageren. Bij een nee kom je niet meer op de wachtlijst. Al vrij snel kreeg ik een aanbod. Er bleken 3 rietjes beschikbaar van hele hoge MOT beschikbaar, maar dit was zo prijzig dat we hiervan af hebben gezien.
     
  10. angie18

    angie18 Actief lid

    31 jan 2011
    115
    71
    28
    Vrouw
    Ik vind het contact met Cryos altijd wel heel prettig, snelle en duidelijke antwoorden. Je zou ze kunnen mailen met de vraag wat dit betekent?
     
  11. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik weet helemaal niet of je dit bedoelt want heb er zelf geen ervaring mee. Maar mijn collega wilde een 2e kindje van dezelfde donor. De rietjes van deze donor waren op en toen is hij dus gebeld of hij weer wilde doneren. Dit deed hij toen! Dus ik weet niet of je dit bedoelt maar ze kunnen dan wel gebeld worden :)
     
  12. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wij kregen dezelfde melding, maar hadden al een kind van de betreffende donor. De schrik sloeg me om het hart. Maar gelukkig had esb nog genoeg voorraad voor broertjes/zusjes. Ik heb toen wel maandelijks gemaild hoe het ervoor stond met de voorraad om opslagkosten te besparen. Uiteindelijk nog 6 rietjes nodig gehad. 5x iui en 1x icsi waaruit 11 5-daagse embryo's ontstonden. Poging 1 was raak, dus nu nog tig min's in de vriezer.
    Eerder 3x zwanger uit 5 iui's, dus vandaar de vluggere overstap naar icsi. Geld raakte daarnaast ook op.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wij hadfen geen pregnancy slot hoeven betalen. Was voor de invoer daarvan.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah kijk! Ja dit is precies wat ik bedoel! Ik vroeg mij af of hij dus nog gebeld kan worden ofzoiets... nu denk ik wel erg ver vooruit, ik ben nog niet eens zwanger van nmr 1. Maar in dit traject moet je wel vooruit kijken!
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    ah wat goed! Fijn dat er nog voldoende voorraad was. Ik denk dat wij (als we ooit een tweede kindje willen) ook sneller de stap zouden maken naar ivf/icsi. Aangezien iui tot nu toe ook niet echt succesvol is!
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Weet je nu wel al of er nog rietjes voor siblings zijn? Ik zou dat wel navragen voordat je zwanger raakt. Anders kun je misschien nu al beter eerder op ivf ovetstappen zodat jullie met de huidige rietjes ook kansen op meerdere kinderen hebben.

    Ik ben voor ons eerste kindje van iui 1 zwanger geraakt. Iui 2 was te laat getimed achteraf gezien. Iui 3 werd een miskraam. Iui 4 mislukt. Iui 5 werd ons 2e kindje. Voor ons 3e kindje waren iui 1 t/m 5 allen mislukt, niet eens een miskraam. Door het grote contrast met de eerdere kindjes, ben ik overgestapt op een hormoonbalansdieet en hebben we nog 1 rietje gekocht voor icsi. En daar kwam een mega succesvol resultaat uit. Een ideaal aantal eitjes die allen bevrucht raakten en doordeelden tot dag 5 en zelfs bijna allemaal goed genoeg waren om als cryo door te gaan. De 1e verse poging was gelijk raak. Enorme contrasten dus.
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    ja dat ga ik zeker doen! Ik vroeg mij gewoon af of er ervaring is...
    Nou dit schreef ik al eerder: we zijn voor kindje nmr 1 geheel voorzien. Als we uitgaan van het ‘ergste’ scenario. Dus nog 2 iui en daarna 3 ivf/icsi. We hebben nog 5 rietjes in de vriezer. Wat overblijft bewaren we natuurlijk.

    Ik ga wel navragen wat ‘handig’ is. Vanuit de kliniek hebben ze al eerder aangeraden om tot 9 iui te gaan. Maar misschien veranderd dit de situatie. We willen iui 8 sowieso nog wel doen. Het is nu zolang geleden dat we uberhaubt iets gedaan hebben!

    Plus: we weten helemaal niet of we ooit een tweede kindje willen. Misschien zeggen we na nmr 1 wel dat het genoeg is... Ik denk graag vooruit... Maar moet ook aan nu denken.
     
  18. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Je kan cryos zelf mailen om te vragen of hij is gestppt met doneren of niet, zo weet je waar je aan toe bent. Als je eenmaal een kindje hebt van 1 donor kun je op de wachtlijst gezet worden voor rietjes die terugverkocht worden aan cryos en dan krijg je een mail met wat er beschikbaar is. Vaak is een donor nog wel gewoon beschikbaar maar aangezien het 6 maanden duurt voor de rietjes klaar zijn voor verkoop kunnen ze op de site weleens uitverkocht zijn
     
  19. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mag Ik vragen waar ze de ivf willen gaan doen? In het ziekenhuis waar ik al jaren loop weigeren ze ivf met donorzaad want "je kan altijd voor een andere donor kiezen en ivf is niet noodzakelijk"
     
  20. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Hier hebben we na eerste kindje, eigenlijk wel extra aangekocht. Hadden de eerste keer 6 gekocht, 3 nodig gehad en dan nog 6 bijgekocht.
    Voor tweede 3 nodig gehad. Dus voor derde waren er nu nog 6 beschikbaar. Geen risico genomen hier, wou die stress niet nog bij.
    Via UZ Gent hier, dus wel geen ervaring met cryos.
     

Deel Deze Pagina