DOOPCADEAU?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daisy1975, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi
    kan iemand mij helpen een leuk doopcadeautje te verzinnen,ik vind het zo moeilijk!
    Ik ben peettante van een mooi meissie,zij wordt 14-10 gedoopt dus heb nog wel ff tijd,maar ik bedacht me opeens,laat ik het jullie eens vragen?
    Iemand een idee? :D
    Liefs..D
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Een boekje over gebedjes die kinderen doen bijvoorbeeld; Lieve God als ik zondag in de kerk zit kijk dan even naar mijn schoenen dan heb ik mijn nieuwe schoenen aan! De uitspraak komt uit het boekje "Lieve God".
     
  3. Niet meer actief

    bij de doop van mijn kinderen krgen we veel dingen als fietsje, geld voor op de spaarrekening, kleding en speelgoed, moet heel eerlijk bekennen dat ik daar wel blij mee was, van één iemand ooit eens een boek over Godsdienst gekregen en het ligt nog steeds op zolder...

    ligt er natuurlijk ook aan hoe religieus de ouders zijn he, de meste laten hun kind wel dopen maar komen zelf nooitin de kerk (zoals ik), wat moet je dan met een religieus boek?
     
  4. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind speelgoed en een fiets nou niet echt passen bij een doop... maar dat is mijn mening ;)

    Ik zou een mooi prentenboek kopen met een verhaal uit de bijbel.
     
  5. Niet meer actief

    anakin, ik wel maar goed ik heb totaal niks met de kerk verder, dus wat zou ik met een bijbel moeten, er ligt er hier een en de kinderen vinden het helemaal niks, dus geef mij maar die fiets, zijn ze nog blij mee ook ;)
     
  6. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou ik moet zeggen dat mijn broer en vriendin ook niet zo van de kerk zijn dus lijkt me geen goed plan om iets van een bijbel te kopen,zou dan idd ook op zolder komen te liggen..
    Dat zou ik ook jammer vinden.. ;)
     
  7. Niet meer actief

    daisy je kan bijvoorbeeld ook een beer bestellen met op zn voetjes naam en datum gedrukt, is toch apar ten leuk, of een truitje laten drukken of zo?
     
  8. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Dat zou ook idd ook wel leuk zijn maar heb bij de geboorte al een klok gegeven met naam en datum erop,als ik nu weer zoiets doe komt het ook zo over of ik niks anders weet,is ook wel een beetje zo daarom zadel ik jullie er mee op,haha ;)
     
  9. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    ik weet iets leuk, nujah het is niet echt een cadeau maar wel leuk om te doen. Op het doopfeest een rugzakje, een pot of iets dergelijk( wat je zelf mooi vind) laten rond gaan en iedereen moet op een stukje papier een soort van wens of iets opschrijven. Als het kind dan een bepaalde leeftijd heeft kan je het opendoen en laten voor lezen, is natuurlijk héél leuk, want op het moment dat het kindje geboren was, was het nog héél klein, nog weinig eigen karakter, en weet je niet wat voor een mensje voor je zit...

    Nuja je doet ermee wat je wilt, ikzelf ga dit later zeker doen, als mijn kind dan zijn eerste communie doet mag hij/zij dan het zakje openen en lezen wat erop staat. Lijkt mij echt leuk en origineel!
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Toen wij een kindje gingen dopen gaven we een doopjurk en een kruisje. Ook de kosten van het dopen en feest hebben voor onze rekening genomen, maar goed dat is bij ons dan ook nogal gebruikelijk (orthodox).
     
  11. Niet meer actief

    leuk idee stephanie, apart!
    maar daisy zocht een kado om te GEVEN aan haar petekind.
    hmm mischien een foto op canvas, een fotocollage ofzo maken maar dan moet je wel weer handig zijn met de pc ;)
     
  12. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Wat een geweldig idee, Stephanie!

    ik kom niet verder dan een armbandje of kettinkje met een kruisje als bedeltje. Een peuterbijbel vind ik ook leuk. Staan leuke verhaaltjes in die ook nog een moraal hebben.

    Groetjes, Lidwina
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je hebt wel leuke gelovige boekjes, in tekeningvorm.
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Een armbandje met de naam en geboortedatum (of doopdatum) er in gegraveerd. Eventueel een klein bedelarmbandje.
     
  15. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Toen kaye gedoopt was kreeg ik inderdaad van iedereen een bijbel boek dat hadden ze samen overlegt en heb nu dus 4 hier liggen. Zelf zijn wij helemaal niet zo bijbels maar we hebben het gedaan omdat ik zelf ook gedoopt was en me vriend ook.
    Maar ik haf veel liever speelgoed gekregen daar had kaye toen meer aan gehad
     
  16. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wij hadden een mooie geboortetegel gegeven.
     
  17. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb min peetkindje een ketting geven met een kruisje en een armbandje met haar naam er in (grappig mijn peetkindje heet daisy).
    Het is een eer om peet te mogen worden echt heel leuk. Van harte gefeliciteerd.

    groetjes
    conny
     
  18. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik vind het zelf gruwelijk lelijk maar mijn schoonzus heeft bij beide kindjes een foto van de doop in glas gebrand gekregen, in 3d.
    zoiets dus
    [​IMG]
    zelf was ze er helemaal weg van
     
  19. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    *Stephanie20
    Dat is idd een heel leuk idee maar dan heb ik nog niks om te geven,maar zit er wel aan te denken om zoiets toch te doen,errug leuk voor later!

    *conny75
    Das idd wel heel toevallig ja.
    Weet je wat het is ze heeft al een armbandje met haar naam erin,met geboorte gekregen,en een ketting daar vind ik ze nog te klein voor..

    *smurfinnetje
    Ik begrijp wel dat je ook niet zo van de bijbels bent,ik ook niet maar ik vind wel dat je iedereen in zijn eigen waarde moet laten,als andere dat wel leuk vinden,so be it!

    Nou heel eerlijk gezegd staat er niet iets bij wat ik echt leuk vindt,op 1 ding na dan dus als je nog andere ideetjes hebt,ik hoor het graag!
    Liefs..
     

Deel Deze Pagina