Safe t sleep.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loetje, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ivm met het afplatten van Misha haar hoofdje aan de linkerkant, heeft de fysiotherapeute mij aangeraden om iets te gebruiken om haar 's nachts meer op haar zij te laten slapen. Nu raadde ze mij in principe zo'n matrasje aan met 2 van die blokkussens erop. Een grote in de rug en een kleinere in de buik. Maarrrr, volgens mij mogen die maar gebruikt worden tot 4 maanden, niet echt veilig dus.

    Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar ervaringen met de safe t sleep. Daarmee kun je, doormiddel van een handdoek in de rug te leggen, schijnbaar ook je kindje op z'n zij "dwingen". Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Onze zoon heeft ook een afgeplat hoofdje en wij hebben ook op aanraden van de fysio een safe t sleep gekocht. Wel via marktplaats, want nieuw kost ie 50 euro! Ik ben niet razend enthousiast, want tijdens de nacht draait Julian toch weer op z'n rug, ondanks de opgerolde handdoek. Maar we houden toch vol, want in ieder geval de eerste uurtjes ligt hij op z'n zij en we zijn nu al zover dat hij z'n hoofdje naar de goede kant houdt, ondanks dat hij op z'n rug is gedraaid.

    Ik heb ook een babysleep gekocht via marktplaats. Dat is zo'n ding met die kussentjes. Deze gebruik ik vooral overdag in de box. Gaat ook erg goed. Hij speelt op z'n goede zijkant en valt soms ook zo in slaap.

    Je hebt waarschijnlijk ook alle andere tips wel gekregen, zoals speeltjes aan de goede kant neerleggen, bedje omdraaien, steeds benaderen van de goede kant, enz.

    Succes!
     
  3. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Dank je voor je antwoord :D

    Ja, die andere tips heb ik inderdaad ook allemaal gekregen. Maar ze vind het belangrijk dat Misha 's nachts op haar zij gaat slapen, omdat ze dan het langst op haar voorkeurskant ligt. Ze heeft verder geen blokkades oid het is zuiver en alleen dat ze de ene kant fijner vindt liggen dan de andere kant.
     
  4. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi, ik leg bij seff een opgerolde hydrofiel doek achter zn nek/ruggetje en wissel dus om en om af...(handdoek kan ook)
    liefs emmie
     
  5. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier precies t zelfde. Als ik s avonds kijk vòòr ik mn bedje induik. Ligt meneer al weer op zn rug.. Pff. Meestal draai ik zijn hoofdje dan weer de kant op waar t minder afgeplat is.
     

Deel Deze Pagina