Hallo allemaal, Matthijs was de laatste tijd steeds al vroeger wakker. Eerst werd het 6.15 toen 6.00. Vind ik eigenlijk al te vroeg maar ja wakker is wakker Nu wordt hij echter al een paar dagen wakker tussen 5 en 6. Gisteren en vandaag zelfs net na 5 uur. Ik ga er heen, geef hem zijn speen, leg hem netjes en controleer of hij niet gepoept heeft of zijn luier niet doorgelekt is. Slapen doet hij alleen neit meer. Gisteren en vanmorgen na een 3 kwartier jengelen toch maar een fles gemaakt. Die dronk hij leeg en 5 minuten later lag hij weer in bed en sliep. Nu ben ik echter bang dat ik hem zo ga wennen om steeds eerder wakker te worden voor een fles. Wie heeft ervaring/ tips?? Van Nathan kennen we dit helemaal niet. Die wilde al vanaf 8 mnd geen fles meer. Vroeg wakker was hij ook wel maar die legde we dan bij ons in bed en dan doezelden we allemaal nog een uurtje of 2 verder Oh ja 's avonds eet hij prima, krijgt een toetje en voor het slapen gaan nog een fles melk.
Tja, als hij om die tijd wakker wordt, zelf niet meer doorslaapt maar met een flesje wel, zou ik dat toch maar doen. Dit is wel nacht, en niet ochtend voor mij! Ik zou het erger vinden als ze eraan zou wennen om om 5u op te staan Misschien vindt hij een flesje met slappe thee ook wel goed. Ik zou het een beetje uitproberen, en over een tijdje weer proberen af te wennen. In mijn ervaring zijn het allemaal fases die ook weer veranderen. En is het kamertje donker genoeg? De dagen worden natuurlijk al weer langer, het is eerder licht 's ochtends.
wij hebben ook zo'n periode gehad rond die leeftijd. Wij gaven hem dan een papfles op zijn kamer, en legde hem weer terug... Na een paar weken was het weer over.
hier ook hoor gewoon een fles gegeven en weer naar bed! meneer heeft er niets aan overgehouden hoor. slaapt nu gewoon van 20-8
Ik ben al blij dat 't hier een keertje kwart voor 7 is.. Dennis is altijd vroeg geweest, ook met de bv sliep hij eigenlijk nooit helemaal door, af en toe een paar nachten en dan gingen we hopen... Maar na een nacht of 3 was het gewoon weer tussen 5 en 6. Ik heb op een gegeven moment wel voor mezelf besloten om 'm niet voor 7 uur een papfles te geven, want het maakte dus niets uit of ik 'm om half 6 of om 7 uur gaf, meneer bleef vaak toch redelijk wakker, viel af en toe weer even in slaap maar dan begon een half uurtje later toch echt de dag. Hij eet voor de rest zo goed, schuift alles naar binnen zo'n beetje dus honger heeft hij niet. Maar ja, wakker worden doet ie wel. Ik moet wel zeggen dat het nu al een paar weken is dat hij echt wel regelmatig doorslaapt, uitzonderingen daargelaten (vanochten was het toevallig half 6 maar ging ook gewoon weer slapen na even bij 'm geweest te zijn) en wordt dan wakker tussen half 7 en 7 uur. En dat vind ik in zijn geval al heel wat, lol!