Doorgaan met utro

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Luna86, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Ik zou graag advies willen over het volgende;

    Ik gebruik utro op eigen initiatief. Mijn gyn wilde het niet voorschrijven omdat mijn waardes goed waren volgens haar.
    Al een poosje gebruik ik utro en ik merk duidelijk verschil.

    Met 3x2bollen een LF van 13/14 en vanaf dag 9 bruinverlies

    Met 3x1 een LF van 10/11? Met bruin en helderrood bloedverlies op dag 9.

    Zonder utro op dag 9 helderrood bloedverlies.


    Nu is mijn LF met de maanden steeds korter geworden. Alles valt nu een beetje op zijn plaats, dit viel namelijk samen met de stress rondom ei/LF en nod. Mijn heupen verkrampen en ik moet regelmatig verzitten van de spanning in mijn heup en onderbuik.
    Vanaf dat moment is mijn LF nog korter geworden, toeval?

    Nu wil ik het dus de komende ronde volledig los laten. Geen apps, geen thermometer en ovulatie testen. Ik wil er gewoon helemaal niet mee bezig zijn. Maar nu twijfel ik dus over de utro, wel of niet? Als ik door ga dan moet ik weten wanneer mijn eisprong is geweest. Opzich denk ik dat ik dat wel op mijn gevoel kan vertrouwen maar toch.

    Ik heb echt even advies nodig merk ik.
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik zou zonder doen. Sowieso al best ‘gedurfd’ om buiten advies van je arts om iets te doen. Heeft ook tot nu toe geen resultaat gehad. Dus ik zou vertrouwen op je gynaecoloog dat je progesteronwaarde goed is en je dus geen utro nodig hebt om LF te ondersteunen. Succes!
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Dank je wel voor je reactie. Wij kregen dinsdag de sleutel van ons huis dus nu pas tijd om een reactie te geven.

    Mijn ‘arts’ was meer iemand die even gauw een echo deed, van alles constateerde maar niks als een probleem zag.
    Mijn waarde was op 5/6 dpo helemaal op de ondergrens. Ze vond het ook niet nodig het onderzoek op bijv 7/8 dpo te herhalen.

    De utro werkt gelukkig wel. Afgelopen dagen gestopt bij het beginnend bloedverlies en het bloedverlies afgelopen dagen viel mee. Vandaag zet het echt goed door dus alsnog een LF van 11 dagen, op dag 12 mijn menstruatie. Dat is opzich voldoende.

    Ik denk dat ik door ga met mijn gevoel volgen en dat beslis ik na mijn ovulatie.
    Mijn thermometer heb ik weg gegooid, net zoals de apps om alles bij te houden. We gaan de komende 4 rondes niks meer bij houden en dan zien we wel of het ons gegund is.
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Drukke tijden! Succes! Hoe kom je aan de utro? Bestel je dat gewoon op internet?
    Ik ga een ronde geen ovutesten doen. Cyclus is regelmatig. Elke keer toch piek op dag 13 (soms 12 en soms 14) we gaan gewoon om de 1-2 dagen seks hebben en rond eisprong sowieso om de dag. Misschien dat we het zo een beetje los kunnen laten. Hopelijk snel op roze!
     
  5. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het op zich weinig kwaad kan om de utro verder te gebruiken, maar dan moet je wel heel zeker zijn van je eisprong. Want als je te vroeg begint met utro, kan het juist je hele hormoonhuishouding in de war schoppen waardoor je bv. niet ovuleert ofzo. Ik ken iemand die eens per ongeluk te vroeg gestart is (bij een cryo tp) en die heeft heel haar cyclus moeten cancellen omdat haar hormoonwaarden daardoor echt niet goed stonden... Dus t is wel gevaarlijk zonder ovutesten o.i.d. denk ik.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Ik heb de utro via hier mogen over nemen. Heel erg blij mee!
    Mocht het gevoel goed zijn en ik wil ermee door hoop ik eigenlijk dat mijn huisarts het voor wilt schrijven.

    Hopelijk brengt het jou ook wat rust de komende ronde.
    Ik vind het behoorlijk lastig om los te laten maar gelukkig nu voldoende afleiding ;)
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Dank voor je reactie.
    Aan het slijmverlies kan ik vaak wel inschatten wanneer mijn ei geweest is. Voor de zekerheid wacht ik dan misschien wel wat extra. Ik wil het liever niet meer controleren eigenlijk... kan ook niet meer want de kliko staat al aan de straat ;)
     
  8. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Lijkt me idd ook wel de veiligste optie dan! Hoop dat het mag helpen voor je, en het je deugd doet om het wat losser te laten.
     

Deel Deze Pagina