doorgestuurd voor onderzoeken en nog een naar gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi,

    vandaag ben ik n.a.v. eiwitten in de urine, doorgestuurd voor onderzoeken. Eerst kwam de verloskundige die vaststelde dat mijn bloeddruk in ieder geval netjes was en mijn buik voelde goed aan. Ook uit bloedonderzoek en urineonderzoek in het ziekenhuis bleek gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging.

    Op de CTG in het ziekenhuis waren met regelmaat harde buiken te zien en de verloskundige vroeg of ze ook gevoelig waren. Ik moet zeggen dat ze best pijnlijk zijn. Eerst gaf ze aan: dan moet de gyn inwendig onderzoek doen, ik kom zo terug.

    10 minuten later kwam ze binnen en zei ze: we vermoeden toch een blaasontsteking dus ga maar naar huis en bel over 3 uur terug of het blaasontsteking is. IK vroeg: en als het dat niet is? Nou zei ze, dan moet je de harde buiken maar in de gaten houden en mocht het erger worden aan de bel trekken. Dus ik hoef daarvoor niet meer terug te komen.

    Ik vind het een beetje verwarrend en vraag me nu af of ik me niet toch zorgen moet maken om die harde buiken. Straks is mijn baarmoeder wel verweekt oid en dan hebben ze dat niet in de gaten gehouden.

    Iemand hier ervaring mee? Zijn ze er te laconiek mee omgegaan of is het goed zo ?
     
  2. Geen ervaring mee, maar hebben ze getoucheerd? Neem aan dat ze dan wel hadden gezegd hoe je bmm erbij staat. Kan je anders de vk bellen om het te vragen?
     
  3. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Nee niet getoucheerd. Dit wilden ze in eerste instantie wel doen en toen bedachten ze zich weer.

    Mijn vk zei dat ik de harde buiken kan krijgen van de blaasontsteking maar verder willen ze er ook niks mee doen of onderzoeken.
     
  4. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hmm, toucheren kan harde buiken ook prikkelen, dus dat doen ze (met deze termijn) niet zo maar. Als er blaasontsteking uitkomt dan zijn de harde buiken daar wss van en hoeven ze natuurlijk niet te toucheren. Heb je de uitslag al? Als er niets in je urine gevonden is gewoon aangeven dat je je toch zorgen maakt. Mss dat je toch nog even langs mag komen of dat ze je gerust kunnen stellen. Hoop dat er niets aan de hand is meid! x
     

Deel Deze Pagina