Doorgezakte voeten - aangepaste schoenen

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Dag, ik hoop dat dit het laatste topic is dat ik hier open. Ik moet radicaal mijn leven omgooien om van overgewicht af te komen. Minder tijd doorbrengen met telefoon en dus dit forum oa en minder tv kijken. Ik ben van plan me daarom te gaan afmelden.

    Maar toch nog een vraag. Ik heb pijn in 1 voet, ben doorverwezen naar podoloog. Daar vandaag geweest. Zwaar doorgezakte voeten. Maar door zenuwinklemming en spreiding van tenen kan hij niks voor me doen en stuurt hij me door naar een orthopeet.... Door mijn gewicht en door voorgenoemde kunnen steunzolen niet genoeg doen.
    Hij zegt dat hij denkt dat ik aangepaste schoenen nodig heb... Omdat het anders niet goed komt. Nu ben ik echt niet zo,'n enorm modepopje hoor. Ik heb altijd al degelijke schoenen omdat ik brede voeten heb. Maar iemand die dit ook heeft en mij kan vertellen aan wat voor schoenen ik dan moet denken?
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Mijn man heeft ook aangepaste schoenen. Hoge zwarte veterschoenen maar ik ok soort asics
     
  3. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Ik heb aangepaste schoenen...
    Kosten 1400 euro: eigen bijdrage 127 euro en daarnaast je volledige eigen risico dus zorg dat dat laag is.
    Voor mijn klachten hielpen ze niet of nauwelijks, ik moet nu een revalidatietraject in.
    En ja, ik ben ook geen modepopje maar dit is best lomp en heftig. En in de zomer is het rampzalig warm ook al zijn ze van echt leer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Je kunt zelf het model kiezen. Soms passen de aangepaste schoenen toch niet bij je en als je een (echt) goede orthopeed hebt dan kan hij ze evt weer aanpassen totdat ze lekker zitten.
     
  5. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Kan je geen aangepaste sandalen nemen? Ik weet niet welke probleem je hebt, maar er zijn genoeg 'speciale' sandalen verkrijgbaar hoor.
     
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Klopt, heeft mijn schoonmoeder ook!
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  7. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Nee is niet mogelijk in mijn geval helaas. Ze moeten altijd minimaal deze hoogte hebben ivm aangeboren afwijkingen.
    En mijn eerste paar was pas in april af, dan eerst uitproberen en ik moet ook revalidatietraject afwachten dus kan ook geen tweede paar aanvragen.
     
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh ja ik ken het. Jammer! Mocht je ze niet fijn vinden gewoon aangeven hoor. Vaak denken ze dan mee en kijken ze hoe ze ze weer kunnen aanpassen.
     
  9. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Die fase zijn we al voorbij.....ze zijn al een paar keer aangepast en zouden goed moeten zijn. Maar de extreme pijn blijft en ze zijn gewoon veel te zwaar voor mjn zwakke been en door de strakke schoen is het gewoon heel snel te warm. En daar kan niets aan veranderd worden.
     
  10. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    :(
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  11. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Dank voor je reactie. Dit klinkt wel heel heftig. Je kan helemaal niet lopen op 'normale' schoenen of slippers? Ook niet als je gewoon thuis bent en geen hele afstanden hoeft te lopen?
     
  12. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Thuis draag ik ze niet. Mijn voet kan niet afwikkelen in deze schoenen en ben daardoor al een paar keer bijna van de trap gevallen toen ik even snel heen en weer liep naar boven.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    je zou zeggen met de 3d print technologie dat een en ander mogelijk zou moeten zijn. Bedoel dan niet dat wiebel plastic, maar ze kunnen tegenwoordig ook complete botstructuren en schedelplaten printen. Is er niet een schoenbasis te printen die lichtgewicht is die dan wel goed aansluit. Beetje hetzelfde idee als die 3d printed bodyframes voor rug afwijkingen die vroeger zo lomp en log waren, die nu heel fijnmazig, bijna designerig en meer op het lijf aangepast kunnen zijn. TU delft doet biomechanica allicht in die hoek een vliegertje opgooien? Kan me niet voorstellen dat er geen orthopeed is die die techniek nog niet omarmt heeft, al was het maar als side experiment. Ik heb wel een schoenmaker in de kennisenkring, maar geen orthopeed...
     
  14. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Een gewone aangepaste schoen (een paar dan anders loopt het helemaal zo lastig) kost al 1400 euro...denk niet dat de verzekering nog meer wil betalen ;)
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ik zit meer in de trial hoek te denken he?
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Mijn moeder had eerst voldoende aan semi-orthopedische schoenen, daarin heb je best veel keus. Inmiddels heeft ze altijd een volledig orthopedische halfhoge/hoge schoen nodig, die haar enkels in een vaste vorm houden, die zijn inderdaad vrij lomp, maar het was of dat of haar enkels operatief vast laten zetten.
    Maar ts, de semi-orthopedische schoenen (die worden zeg maar wel fabrieksmatig geproduceerd en dan aangepast naar jouw voeten), die zijn niet allemaal zo lomp hoor, mijn moeder had toen ook nog zomerschoenen met open neus daarvan bijvoorbeeld (bij haar wel hoog, vanwege de enkels), ze vond het ook best jammer dat ze die echt niet meer kon dragen, want een rokje draagt ze nu bijna niet meer (of ze moet zeker weten dat ze nauwelijks hoeft te lopen, dan kan het voor een gelegenheid nog wel).
    Ik zou dus niet teveel op de zaken vooruit lopen en eerst maar eens kijken welke schoenen allemaal een optie zijn.
     
  17. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik draag vanwege een ongeluk nu een jaar of 8 orthopedische schoenen. Was wel even een drempel die ik over moest; droeg altijd sneakers en dat is met orthopedische schoenen geen optie meer. Nu hoge, dichte leren schoenen. In de zomer bloedheet. Maar ik kan echt niet zonder dus ben inmiddels blij dat ik ze heb. Die van mij ogen totaal niet lomp. Mensen die niet weten dat ze orthopedisch zijn zien het ook niet. Mijn huidige schoenmaker levert mooi werk en ik kan helemaal zelf aangeven wat ik wil. Vaak neem ik foto’s mee van confectieschoenen en daar borduren we op voort. Hij zegt het ook eerlijk als een bepaald model niet mooi zal worden door de aanpassingen die ik nodig heb. Voorheen had ik een schoenmaker waar ik alleen uit een boek met stoffige modellen kon kiezen. Ik kwam dan altijd huilend thuis als ik mijn nieuwe schoenen had opgehaald. Maar nu al een tijd een hele goede. Dus ik zou vooral even kijken welke er bij jou in de buurt zitten en navragen wat hun werkwijze is.
     
    NiVa0230 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  18. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Mijn schoenmaker levert op zich ook wel maatwerk, maar het helpt natuurlijk ook niet dat ik maat 43 heb...:|
     
  19. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ahh nee dat snap ik. Ik hoop dat het revalidatietraject je iets op gaat leveren, veel succes!
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  20. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Is het de bedoeling dat je niet voet kan afwikkelen in de schoen? Ik kan van mezelf namelijk niet meer afwikkelen en heb juist deze schoen nodig om dat wel te doen. Dus het is wel mogelijk in orthopedische schoenen.
     

Deel Deze Pagina