Doorkomen van die stomme kiezen, hoe lang duurt dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moon89, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon89

    Moon89 Actief lid

    18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 14 maanden en haar eerste kies is (half) door.
    Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij is ie nog niet goed door. Een paar dagen geleden zag ik ook dat het er nog rood uitzag.
    Nu heeft ze onderin ook een grote ''bobbel'' zitten. Niet in de hoogte zeg maar, maar meer in de breedte van de kaak. Volgens mij komt daar kies nummer 2 aan.
    Hoe lang duurde het bij jullie kindjes voordat die stomme kiezen door zijn?
    Ik weet van haar dat het met de gewone tandjes ook altijd lang duurde. Zou dit ook het geval zijn met die stomme kiezen?
    Ze is helemaal zichzelf niet en zeurt de hele dag. Ik denk dat ik maar aan de zetpillen moet beginnen.. Gelukkig gaan de nachten nog wel goed.
     
  2. Eli1984

    Eli1984 Fanatiek lid

    1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Zo herkenbaar hier is kies nummer 1 ook op komst. Grote bobbel linksonder en het grootste gedeelte van de dag zeuren en jengelen, rotkiezen ook. Vanmorgen wel een zetpil gegeven maar hij heeft er ook een flinke verkoudheid bij te pakken.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Vind het altijd iets wonderlijks, die doorkomende tanden en kiezen. Alsof ze van het ene moment op het andere ineens door dat tandvlees heen floepen:)
    Mijn dochtertje heeft er gelukkig nooit heel veel last van gehad. Ze is nu 2 dus het wachten was nog op de laatste serie kiezen. Zak ik laatst bij het tandenpoetsen ineens dat ze er boven al zitten;) oepsie nooit gemerkt, onder zitten ze dus nog niet.

    Maarre zetpillen omdat ze zeurderig is overdag? :(
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben het geluk dat onze jongste er weinig last van lijkt te hebben. Laatst kwamen er 4 kiezen tegelijkertijd door, maar dat duurde rond de 3 maanden.
    Van dikke bobbel tot volledig erdoor heen.
    Nu die eenmaal goed door zijn zie ik de witte plekken van de hoektanden al weer aankomen.
     
  5. Moon89

    Moon89 Actief lid

    18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is wel erger dan zeurderig. Ze is helemaal niet zichzelf. Ook heeft ze er nog eens een verkoudheid bij.. Ze voelt zich gewoon ellendig en weet zelf niet wat ze wil.. Bij ons helpt dan een paracetamolletje ook. Dit is wel al de 4 dag dat ze zo is.
     
  6. Mila2011

    Mila2011 Actief lid

    14 okt 2012
    266
    48
    28
    Kiezen duren heel lang, echt wel meer dan een maand.
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Hier weinig last, ondanks dat er een stuk of 5/6 aan het doorkomen zijn.
    Was er wel bang voor, aangezien ze pas met 9 maanden de 1e tandjes kreeg en sindsdien niks meer. Nu komen ze dus met bosjes tegelijk door.
    Ze eet een stuk afwisselender, ene dag veel en andere dag minder, en zo nu en dan zure poepluiers. Maar that's it, gelukkig.
     
  8. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier duurt het nu ook al een poos, zie de bobbels van de kiezen zitten maar ze zijn nog niet door. En ja, hij krijgt ook soms een zetpil tegen de pijn, jij neemt ook wel eens een paracetamol als je pijn hebt? Ze zijn niet zeurderig voor de lol...
     
  9. noid

    noid Fanatiek lid

    29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook volop bezig met kiezen, een ramp is het. 3 kiezen en 2 hoektanden komen er door. Poeh!

    Overdag genoeg afleiding, maar in bed is het tranen met tuiten van de pijn. Op een zetpil van 120 Mg slaapt hij goed gelukkig.
     
  10. Fleur1984

    Fleur1984 Niet meer actief

    Bij ons uit het altijd in zure luiers en kapotte billen. Ze heeft daar meer last van als van de doorkomende kiezen. Momenteel zijn er 4 kiezen al door. Maar anders gewoon een zetpil geven als ze er veel last van heeft
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier ook.

    Aiden had bij doorkomende kiesjes altijd vreselijke luieruitslag tot bloedens toe en spuitluiers.

    Finley heeft er nu last van. Verhoging, zeer dunne zure poep en een rood kontje. Verder minder eetlust.

    Hoop ook dat het niet al te lang duurt voor hem :(
     
  12. Moon89

    Moon89 Actief lid

    18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Gisteravond toch maar even een zetpil gegeven, ze kon niet goed gaan slapen. De eerste kies heb ik op 11 augustus ontdekt, maar is nu nog niet helemaal door. De 2e kies zit dus ook al te duwen. Verder heeft ze nog maar 5 tandjes, dus kan nog wel even mijn lol op.
     
  13. Marieken

    Marieken Fanatiek lid

    11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wauw, kiezen?!! hier met bijna 1,5 jaar net met haar 6de voortandje bezig.. ookal een drama moet ik zeggen, ze heeft er echt last van. :'-(
    die kiezen zullen hier nog een tijd duren gok ik, moeten nog 2 voortanden eerst. maar verwacht dan nog groter drama.. is mijn madam nu echt zo laat?

    succes in elk geval.
     
  14. Matirini

    Matirini Actief lid

    14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik lees ook even mee, ik twijfel namelijk of er kiezen door komen dus misschien kunnen jullie ook voor mij iets verduidelijke.

    Overdag wat mopperig veel bij je willen zij, handjes in mondje over gezicht wrijven, niet tandjes mogen poetsen snachts onrustiger en soms niet meer willen slapen. Vind het alleen moeilijk om te zien of er iets door komt.

    Zouden jullie dan snachts zetpil zetten als hij zo jammerig is?

    Sorry dat ik een vraag stel op jou topic.
     
  15. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Bij ons mannetje komt het altijd allemaal tegelijk. Begon al vroeg met zijn tanden en heeft alle boven en ondertanden al. Inmiddels ook al 4 kiezen en alweer 3 bobbels bij de volgende kiezen. Hoe lang duurt het? Bij ons is het doorlopend met uitspattingen van hele zeurderige dagen. En dan voeren we de homeopathische druppels weer op, en eventueel paracetamol.
     
  16. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Rare dingen he, tanden en kiezen. De één lijkt er nauwelijks tot geen last van te hebben, de ander lijkt te vergaan van de pijn. Mijn dochter behoort tot de laatste categorie. En met 14 tanden en kiezen die in de laatste 10 maanden doorkwamen is dat geen pretje. Ik moet trouwens eigenlijk 16 zeggen, want haar twee bovenste hoektanden staan ook op het punt van doorbreken.

    Ik vind niet dat kindjes zeuren als ze huilen van de pijn, maar zo is het waarschijnlijk ook niet bedoeld.

    Pijnstilling indien nodig (vooral de avonden/nachten kunnen heftig zijn; pijngrens is dan lager en er is weinig afleiding), knabbelen op een cracker of knackebrod. Bijtring uit de koelkast. Sophie de giraffe. Gekoeld fruit. En veel knuffelen. Zo zijn wij er doorheen gekomen. :)
     
  17. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Een maand! :O
    Owh help ik hoopte in dItalië topic wat gerustgesteld te worden maar helaas
    En dan moeten er daarna nog meer kiezen zijn we zo 5 maanden verder!! 5 maanden zeurderig jengelerig huilend aan m'n been hangen pfoeh
     
  18. Moon89

    Moon89 Actief lid

    18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL

    Dank je! Vandaag ging het gelukkig weer wat beter.
    Onze dame kreeg pas met de 9 maanden haar eerste tandje. Ze heeft er nu 3 boven en 2 onder. Nu dus ook 1 kies boven. De tanden zijn laat en de kiezen op tijd ;)
    Succes ermee!
     
  19. Moon89

    Moon89 Actief lid

    18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maakt niks uit hoor! Als je denkt dat hij pijn heeft en er 's nachts niet van kan slapen zou ik een zetpil geven. Heb dat gisteren ook gedaan. Nu ligt ze alweer heerlijk te slapen zonder ook maar iets gehoord te hebben. Gelukkig gaan bij ons de nachten goed.
    Succes ermee!
     

Deel Deze Pagina