Doorslapen van 7 uur tot 7 uur, 2 maanden oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mees, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi

    Quinten is nu 2,5 maand en hij slaapt door. Vorige week van 23.00 uur tot 07.00 uur. Maar nu wil hij om 23.00 uur de fles niet meer als ik hem wakker maak. Als ik hem laat liggen slaapt hij 12, soms wel 14 uur!
    Is het gewoon een slaapkop? Kan dat gewoon?

    Groetjes Jessica
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Die avond fles heeft hij nog wel nodig hoor!
    Maar fijn voor je dat hij zo lekker door slaapt.
    Vraag anders kwebbeltje eens wat je kunt doen.
     
  3. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb het ook! Ik verschoon haar om 23 uur maar ze is met geen mogelijkheikd wakker te krijgen. Nou probeer ik wel slapend de fles te geven maar dan drinkt ze misschien maar 50cc. Dus ik laat haar nu van 21 t/m 5-6 uur slapen, ze komt vanzelf wel wanneer ze honger heeft.

    Ze hoort nu 5 flessen van 150cc te drinken. Nou de eerste 2 flessen zijn dus gewoon 120cc want ze laat altijd zoveel staan als ik 150cc maak en de rest van de flessen zijn wel 150cc. Ik denk dat een kind zelf wel kan aangeven wanneer ze honger hebben.
     
  4. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb even het CB gebeld, het mag gewoon, mits hij wel die 5 flessen van 165 ml drinkt. (150 water en 5 schepjes) .
    Dat gaat wel lukken denk ik... En anders gewoon een flesje extra.

    Groetjes Jessica
     
  5. Daiquiri

    Daiquiri Niet meer actief

    kom net van het cb vandaan en heb daar ook de vraag gesteld over doorslapen. Het gaat erom dat er tussen de voeding niet meer dan 10-12 uur zit, dit ivm de verdere onttwikkeling van de niertjes.
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kun je misschien proberen om de flessen over de dag iets aan te passen zodat je de laatste fles rond een uurtje of 9 hebt? Dan is het een iets minder lange nacht voor hem.
     
  7. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Dat is wel een idee ja, hij is net gaan slapen, en heeft 4 flessen op nu... Ik kijk wel hoe laat hij wakker wordt. anders maak ik hem om 21.00 uur wel wakker...
    Groetjes Jessica
     
  8. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    meid fay slaapt al vanaf week1 door maar maakte der wel wakker voor de avond fles en dan lekekr terug naar bed de avodn fles was om 10 uur!
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme heeft ook vanaf het begin doorgeslapen. Tot een maand of 3 maakten we haar wakker voor een late voeding rond 22.00 uur. Op een gegeven moment waren we meer bezig om haar dan wakker te houden dan dat ze dronk. Toen is die voeding er af gegaan.
     
  10. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Saartje slaapt sinds kort ook door, alleen zij gaat pas om 23.00 slapen (22.00 de laatste fles en daarvoor is ze altijd wakker...). Dan moeten we haar om 7.00 wakker maken voor de volgende fles, wel heerlijk natuurlijk dat doorslapen...Wij geven overdag nog 6 voedingen omdat ze dan om de 3 uur hongerig is, ze drinkt dat 135 cc ongeveer soms wat meer en soms wat minder. Het CB zei dat ze niet meer dan 600-700 cc op een dag mag drinken nu maar daar komt ze ver boven, tja ik ga haar ook geen honger laten leiden en ze doet het er goed op (groeit op schema en heeft geen last van haar darmen...).
     
  11. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Sanne slaapt ook door, ze zit op 5 flessen 150+5 per dag. Deze gaan er ook allemaal in, de tijd tussen de flessen is gewoon ingekort.
    Het ritme nu is(ongeveer, dit zijn de tijden van gisteren):
    08.00 - 11.00 - 14.15 - 17.45 - 21.00
    Op deze manier hoef ik mijn meisje niet wakker te maken voor een latere fles.
    Is voor haar niet bevoordelijk en voor mij ook niet aangezien als ze vast slaapt en als ze wordt wakker gemaakt voor een fles ze heel erg aan het mutsen is, ze valt weer zo ver weg tijdens de fles dat ze vergeet te slikken met als gevolg dat ze half stikt in de melk die dan nog in haar mondje zit, ook is het telkens na 2 slokken de speen eruit gooien en doorslapen.
    Daar wordt mama een beetje kriegel van en op deze manier heb ik nergens last van met dat gemuts.
     
  12. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat heerlijk dat ze doorslapen zeg..
    Jørre komt nog gewoon iedere nacht om 4 of 5 uur.
    En dan heeft hij ook die laatste fles om 23u nog.

    Ben jaloers
     
  13. Daiquiri

    Daiquiri Niet meer actief

    vannacht was het van 23.00 uur tot 05.20 uur, netjes voor een meiske van 4 wk!

    @ Silvie, daz ook al doorslapen hoor, als er 5 uur tussen de voeding zit, alleen zien wij dat niet als doorslapen... :(
     
  14. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn meisje sliep met 8 weken door. Ik gaf de laatste voeding meestal 9 uur en dan sliep ze tot ongeveer 7 uur de volgende morgen.
    groetjes Bloem
     
  15. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile slaapt van 21:00 tot 5:00 dan heb ik mijn wekkertje gezet want kinderen onder 6 kilo hebben de voeding nog nodig na 8 uur tussen de voedingstijden, werd mij door de Cb verteld. Cecile krijgt 3 flessen van 150ml en 2 van 180ml, waarvan ze niet altijd helemaal opdrinkt, maar wle hee ltypisch is dat ze de 2 flessen van 180ml wel opdrinkt die is tussen ongeveer half 1 smiddags en voor dat ze naar bed gaat.

    Groetjes Anna.
     
  16. Daiquiri

    Daiquiri Niet meer actief

    Wat grappig dat cb's toch verschillen in hun advisering, toen wij er van de week waren had hij het over 10-12 uur tussen de voeding, nu ging dat wel alleen over de nachtvoeding, maar Mirte is nog geen 6 kilo, zal misschien ook wel naar andere dingen gekeken worden of zo...en op zich haalt ze die 10 uur ook niet hoor, maar 7 uur na de laatste voeding heeft ze al wel een keer gehaald.
     
  17. tjinta

    tjinta Lid

    3 jan 2007
    46
    0
    0
    zorghulp B
    deventer
    mijn zoon krijgt 4 flessen van 170ml en 1 van 180ml.Die krijgt hij om 22:30uur en hij komt dan om 6:30uur.Dan slaaot hij nog wel.Wij bouwen zo een vast schema op 6:30/10:30/14:30/18:30uur en dat gaat erg goed.Dit doen we omdat het goed uitkomt met ons werk.
     
  18. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

    Quinten slaapt nu echt elke nacht door van 7 tot 8. Zijn voedingsschema is nu 4 flessen van 180 + 6 schepjes. Om 8.00, 12.00, 15.00, en 18.30. Om 19.00 gaat hij er weer in. Overdag slaapt hij ongeveer 45 minuten tot een uurtje per keer. Ik hoop dat hij dit schema nog lang zal volhouden!

    Groetjes Jessica
     
  19. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Cecile zit nu ook op 4 flessen.
    Haar laatste fles krijg ze om half 9 s,avonds en word tegen half 8 smorgens weer wakker.
    Ze krijg nu 2 flessen van 180ml en 2 flessen van 210ml

    Cecile heeft al heel snel niet meer de fles van uur of 10 s,avonds niet gedronken, want ze dronk er 20ml eruit maar verder kreeg ik er niks meer in omdat ze gewoon zo vast sliep.
    Dus nu krijg je ze de laatste fles om half 9 het past gewoon heel goed in der eigen plaatje.
    Heb ook naar Cecile gekeken wat ze vraagt en geen schema,s aangehouden. Want dat werkte gewoon totaal niet.

    Groetjes anna
     

Deel Deze Pagina