Doorverwezen naar neuroloog

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wat kan ik verwachten van zo’n eerste afspraak? Ik heb nu twee weken enorme hoofdpijn en zelfs de meest zware pijnstillers werken niet. Ik ben op m’n strepen gaan staan bij de huisarts en heb met spoed een afspraak ingepland gekregen morgen. Nu ben ik daar nog nooit geweest. Weet iemand wat ze gaan doen?
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Je klachten bespreken en wat testjes doen. Aan de hand daarvan misschien scans plannen, sterkere pijnstilling voorschrijven.

    Wat naar dat je zulke hoofdpijn hebt. Nooit eerder gehad? Wat voor pijnmedicatie slik je nu?
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wat voor testjes? Nee nooit eerder zo’n pijn gehad. Ik krijg nu oxycodon. Dank voor je antwoord!
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Geen ervaring, wilde je wel sterkte wensen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    #5 chrystel73, 2 jul 2019
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    Ik denk eerst de standaard neurologische testjes.

    Rfelexen, op hakken, tenen lopen. Op een lijn lopen, vinger naar je neus met je ogen dicht, kracht links/ rechts vergelijken.
    Oogbewegingen, pupilreactie.

    Uitvragen wat voor soort pijn e.d.

    (Zelf diverse keren neuroloog bezocht en bij andere arts neurologische testjes gehad,)
     
    roos10, Ysabella en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Reflexen testen, balans, zicht, dat soort. Geen enge dingen hoor :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Testjes inderdaad en ik kreeg (op een later moment) een MRI. Uiteindelijk bleek er niets ernstigs aan de hand en heb ik "gewoon" migraine. Met medicijnen (triptaan) zijn de aanvallen bij mij binnen 1 a 2 uur weg.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mocht er niets uitkomen en blijft je pijn, kun je ook balletje opgooien voor een pijnpoli :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Ik heb zo'n 3 maanden terug ook een spoedafspraak bij de neuroloog gehad wegens erge hoofdpijn.
    De eerste afspraak vroeg ze uitgebreid naar mijn verhaal, medische voorgeschiedenis en familiaire kwalen.
    Daarnaast werden de standaard neurologische testjes gedaan, zoals hier boven is beschreven.
    In mijn geval werd er met spoed een mri scan gepland en vertelde de neuroloog de verschillende opties waar hij aan dacht.
    Hij vroeg vrij in het begin of er al bloed was geprikt, dit was in mijn geval al gebeurd, maar misschien dat je dit anders direct na het consult moet doen?
     
    Poolvos en DQueen vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ja dat ongeveer. Gesprek met veel vragen (probeer vast te bedenken hoe je je hoofdpijn omschrijft, uitlokkende factoren, bijkomende verschijnselen...), in je ogen kijken, bloeddruk meten en de genoemde testjes. En dan wordt er een plan gemaakt afhankelijk van wat er wordt gevonden.
    Kom je direct bij de neuroloog zelf dan duurt het ongeveer een half uur, als je een co of arts assistent treft kan dat (veel) langer zijn. Bij een co zie je sowieso ook nog een arts, een arts assistent werkt deels of geheel zelfstandig (met supervisie achteraf) afhankelijk van hoe ver hij/zij is in de opleiding.
     
    DQueen en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Welke opties dacht hij aan?
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Bedankt voor het meedenken allemaal! Heel erg lief. Ik moet zeggen dat ik stikzenuwachtig ben en me helemaal gek maak met enge dingen die het kunnen zijn...
     
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Heb je de oxycodon met vertraagde afgifte of de snelwerkende? en hoeveel mg slik je nu? Hier maakt het namelijk heel veel verschil op de pijn of ik alleen de vertraagde afgifte inneem of dat ik de snelwerkende erbij slik. Ik slik nu bijv. 2x per dag 20 mg vertraagt en 3x per dag 20 mg snel werkend, zonder die snelwerkende hou ik de pijn niet onder controle.
     
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    De kans dat het iets echt engs is is klein hoor :) Je hebt geen uitvalsverschijnselen (toch?) of andere klachten naast de hoofdpijn. Het zou bijvoorbeeld kunnen gaan om stress, of een geblokkeerde zenuw, een vorm van migraine. De hoeveelheid pijn staat niet gelijk aan de ernst van wat er aan de hand is. Een onschuldige clusterhoofdpijn maakt je compleet gek bijv maar is niet gevaarlijk voor de gezondheid.

    Gevaarlijke dingen als een tumor krijg je veelal andere klachten van, geen pijn. Met bijvoorbeeld een bloeding heb je wel heel veel pijn maar daar zou je niet 2 weken mee rond kunnen lopen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Novi

    Novi Niet meer actief

    Niet teveel zorgen proberen te maken vooraf! (Alleen) hoofdpijn is vrijwel nooit iets ernstigs. Ik heb laatst ook een paar weken enorme hoofdpijn gehad. Dit bleek spanningshoofdpijn te zijn. Bij ernstige ziektes zijn er meestal klachten bij zoals uitvalverschijnselen. Hopelijk stelt het je wat gerust.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Mijn moeder heeft 6 dagen met een hersenbloeding rond gelopen. Dus het kan wel. En ik bedoel dus absoluut niet dat TS met een hersenbloeding rondloopt!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    6 dagen en 2 weken is wel een verschil, en ik denk dat je moeder ook wel andere klachten had naast hoofdpijn?
    Heftig trouwens hoor! Alles goed gekomen met haar?
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Ik stuur je een pb, het is namelijk een nogal specifiek iets.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Tuurlijk is dat een heel verschil, niemand kan namelijk 2 weken met een hersenbloeding rondlopen 6 dagen is namelijk al uitzonderlijk lang en eigenlijk onmogelijk dat is het enige wat ik probeerde te zeggen.

    Je wilt niet weten hoe ze 6 dagen heeft “rond gelopen” en heeft gewerkt, traumatisch was dat.

    Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ze helemaal hersteld is van de hersenbloeding, met grote dank aan de neurochirurg.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Hier al heel mijn leven heel vaak bij neurochirurgen en neurologen geweest (meningites + hydrcephalus). Idd wat hier boven staat. Ze zullen vragen wat je klachten zijn, welke ziektes/aandoeningen er in je familie voorkomen etc. En idd wat neurologische testen. Kijken of je pupillen goed reageren, reflexen, evenwicht etc. Bloeddruk meten. Misschien bloedprikken. Aan de hand van dit alles zal er worden bepaald of er vervolgonderzoek komt (bijv ct of mri). Kan ook zijn dat ze je vragen om een hoofdpijn dagboek bij te gaan houden. Succes!
     
    Fje en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina