Ik werk fulltime in de zorg, wilde ook tot 36wk ivm weken erna, vriend zou vakantie nemen na mijn verlof en hij kan niet eerder vrij krijgen, maar mijn baas vond dat niet goed, ze was bang dat ik die laatste weken weinig effectief zou werken. We zijn tot een compromis gekomen: eerst 2wk vakantie en per 36wk met verlof tot 12wk erna.
Dit is mn laatste werkweek en dan heb ik ook verlof! Dan ook 36weken zwanger! Heb een zittend beroep, dus dat helpt ook mee.. En ontzettend lieve collega's (werk in een mannenwereld, en doen zowat alles voor me!) die me ontlichten indien nodig
Ik ook tweemaal vier weken van te voren gestopt. En die twee weken extra erna gehad. Laat ze maar kletsen. Als jij straks ma de bevalling die twee weken extra hebt, ben je zo blij met je keuze!
Ik ben ook van België en werk tot 38 weken. Is hier de standaard eigenlijk, dus op 36 weken lijkt me zeker niet te laat.
Ik ben beide keren met 36 weken met verlof gegaan. Vond het deze keer wel pittiger, doordat ik al een dochtertje heb en door bekkenklachten. Het is ook maar net waar je je op instelt. Als ik de Belgische dames hoor redden zij het zelfs prima tot 38. Dat zou ik nu echt niet trekken maar had me ook helemaal ingesteld op deze 36.
Hier nog een die hard die doorgewerkt heeft tot 36 weken. Ik heb ook een kantoorbaan moet ik zeggen. In de 2e week van mijn verlof wist ik al niet meer wat ik moest doen (+ dat het heel warm was om überhaupt iets te doen). Mocht er bij ons een tweede komen en mijn zwangerschap verloopt goed wil ik het weer zo doen.
Ik ben ook van plan om door te werken tot de 36 weken. Heb lichamelijk wel zwaar werk in de gehandicaptenzorg, maar nu zo geregeld dat ik de laatste 4 weken maar 20 uur ga werken i.p.v. 32 uur, zal vast al een hoop schelen. En mocht het echt niet lukken kan ik altijd nog eerder met verlof gaan, als je namelijk in de ziektewet beland moet je sowiezo met 34 weken met verlof. Maar hier ook al regelmatig verbaasde blikken gekregen als je zegt tot de 36 weken te willen blijven (proberen te) werken.
Het is dat is moest stoppen, anders had ik zo nog een paar weken doorgewerkt. Deze keer heb ik helaas waarschijnlijk geen werk meer, maar zo wel ga ik ook weer tot de 36 weken doorwerken.
Hier in BE zijn er zelfs zwangeren die doorwerken tot 39 weken! Je moet hier minimum 1 week voor de geboorte nemen. Je hebt hier 15 weken zwangerschapsverlof en de meesten houden de periode voor de geboorte "zo kort mogelijk" om langer nadien thuis te zijn. Tenzij er medisch echt iets scheelt, mag je hier overigens niet eerder stoppen dan op 33 weken (7 weken op voorhand). Zolang jij er je zelf goed bij voelt, lijkt het mij prima.
@winddanser: Eigen bedrijf en mn adjunct die me zou vervangen heeft vorige week zn ontslag ingediend..
Ik wil ook proberen om tot 36 weken door te werken. Laatste weken zijn ook aantal feestdagen en des noods neem ik een dagje vrij als niet gaat. Wil zolang mogelijk bij mijn kleine zijn en heb zittend werk dus moet vast lukken
Eigen zaak en geen vervanging dus doorwerken tot het eind. Hoop wel aan het eind halve dagen te kunnen gaan werken of deels van huis uit. Ook na de bevalling geen lang verlof maar zo snel mogelijk weer aan het werk. Fulltime.. Tja, het zal heel zwaar worden maar het is niet anders.
Ik wilde héél erg graag stoppen met 36 weken, ik had ook liever de 12 weken na de bevalling dan 10. Maar toen kreeg ik rond de 18 weken het aan mijn bekken en heb nu een ijzertekort, waardoor ik nu 50% werk. En dan ben je verplicht met 34 weken met verlof te gaan... Ik had anders gehoopt, maar het is niet anders. Hoop dat het voor diegene die graag willen het allemaal goed gaat tot 36 weken.
Hier ben ik ook bang voor. Begin nu toch wat meer lichamelijke klachten te krijgen, dus weet niet of ik het tot de 36 weken vol ga houden. Ik hoop het inderdaad wel, maar precies zoals je zegt, als het niet gaat dan gaat het niet. Ik heb gelukkig na m'n verlof ook nog 3 weken vakantie gepland
Duimelijn woont en werkt in Ile de la Réunion (Frankrijk ?? ) ... daar zijn de regels net wat anders als in Nederland.
Bij de eerste tot 36 weken gewerkt, en aansluitend nog een verhuizing... Bij de tweede wel officieel met 36 weken verlof, maar had er nog 2 weken vakantie vooraf genomen. Werd toch wel wat zwaarder met nog een kindje en 32 uur werk +reistijd. Daarnaast had ik ook nog zwangerschapssuiker, dus evt ook nog de kans op eerdere inleiding. Uiteindelijk is dat niet gebeurd, ingeleid met 40+4.... 40+5 kindje in mn armen.
Ach, 'men' vindt altijd wel iets! Soms word ik er ook moe van. Fijn dat je je eigen gevoel volgt. Goede les voor als je kind er eenmaal is, want met de bevalling stoppen de meningen van anderen niet hoor..
Precies, in je omgeving wordt altijd gepraat. Lekker doorwerken als jij dat kunt, heb er alleen maar bewondering voor. Schijt aan de overheid, zeg ik altijd maar
@hopmarjanneke, de regels zijn, wat ik zo zie, een beetje hetzelfde. Maar net als in NL als je eigen baas bent, dan heb je veel minder verlof. Volgens mij knelt het daar.