dopen

Discussie in 'De lounge' gestart door tipp42hgg, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Wij willen graag ons kindje laten dopen. Maar we zitten met een paar 'probleempjes'

    - wij zijn op dit moment geen lid van een gemeente. We hebben in de omgeving nog geen gemeente kunnen vinden waar we ons thuis voelen...
    Zou je je kindje ook kunnen dopen in een kerk waar je wat mee hebt (bijv de kerk waar we getrouwd zijn) zonder dat je lid van die gemeente bent, of moet je daarvoor echt lid van een gemeente zijn?

    - mijn man is RK en ik PC, maar met ons huwelijk vorig jaar hebben we een mooie oecumenische dienst gehad. Is zoiets bij doop ook mogelijk?

    Ik hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden...
     
  2. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    Ik zou het eens bij de gemmeente waar je getrouwd bent vragen hoe dat gaat en of dat kan.
    Bij een kinderdoop beantwoorden de gemeenteleden toch ook een paar vragen waar de gemeenteleden dan ' ja' op zeggen? Maar ik weet niet of je daar lid voor moet zijn. Succes ermee!
     
  3. tipp42hgg

    tipp42hgg VIP lid

    23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    goeie tip, dank je!
     
  4. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Gewoon even wat kerken afbellen, dan weet je het snel genoeg. Succes!
     
  5. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    hoi tipp42hgg

    hoe hebben jullie dat dan gedaan met trouwen? mijn vriend en ik willen gaan trouwen, ook voor de kerk, maar wij zijn ook niet lid van een gemeente om dezelfde reden.
    en laat je het weten als je de oplossing voor de doop hebt gevonden?

    succes!
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb eigenlijk geen idee of het kan als je geen lid bent. Bij ons in de gemeente is het volgens mij gewoon gratis als je lid bent. Misschien dat het wel kan maar dat ze dan een vergoeding vragen ofzo? Eigenlijk zou het niet uit moeten maken of je wel/geen lid bent vind ik. Als je een dezelfde viering wilt als bij je trouwen dan zou ik eerst bij die kerk informeren.
     
  7. johana79

    johana79 Fanatiek lid

    22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wij hadden hetzelfde we zijn gaan wonen in de stad maar geen lid geworden van een kerk hier...in ons vorige dorp waren we wel lid van een kerk en eigenlijk wouden we ook graag dat onze dochter daar gedoopt werd. we hebben gebeld met de kerk en dit was geen probleem.

    met je andere vraag kan ik je niet helpen.
     
  8. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    ik lees even mee ;)
     

Deel Deze Pagina