Dr brown fles lekt! Overstappen naar difrax?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Star87, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    #1 Star87, 14 okt 2017
    Laatst bewerkt: 14 okt 2017
    Hoihoi,

    Ongeveer een maand geleden heb ik een dr brown fles aangeschafd. Mijn zoontje is nu 3 maanden en heb 2 maanden borstvoeding gegeven. Ik wilde een goede fles en heb gekozen voor dr brown met brede hals. Dit zou namelijk het meest overeenkomen met een tepel.

    Ik heb hier in het begin geen problemen mee gehad. Hij heeft nu een paar weken speen 2, en sinds een week of 2 lekt de fles. De ene keer heb ik geluk en de andere keer niet. Ik heb gekeken waar het aan ligt en op internet gezocht. Er schijnen sinds de vernieuwde flessen heel veel klachten te zijn over lekken. Zodra zijn melk erin zit, klik ik er alles goed en stevig op, draai de dop er goed op, houd m op zn kop, en dan lekt ie niet. Zodra je de fles terug omhoog haalt gaat hij lekken. Omdat dit tijdens het drinken drupt is mn zoontje vaak nat zonder dat ik het merk, tot aan zn rompertje toe. Nu voel ik in de tussentijd als hij drinkt, en zojuist weer gedrup na alles goed te hebben nagekeken. Ik ben het nu wel zat, het is inmiddels al zo'n 10 keer gebeurd. Ik kon niet vinden waar het aan lag, maar hebben nu gezien dat de speen van de fles niet elke keer aansluit in de dop. Dat kun je met t blote oog niet zien maar daar zit wel de boosdoener.

    We hebben namelijk een avent fles gepakt, en de speen van brown erop gezet. Er is werkelijk geen druppel die eruit lekt.

    Maandag ga ik naar brown bellen, ik heb een heel starterspakket besteld en heb m maar een maand kunnen gebruiken. Dit gaat m dus niet worden. Ben er nu wel klaar mee om een flesje te geven op de gok en steeds een kind die nat is of hem te onderbreken tijdens het drinken omdat ik merk dat hij nat gaat worden. Zelfs een slab helpt niet altijd.

    Nu ben ik dus aan het kijken naar een andere fles, want wil er wel 1 die ook zorgt voor minder lucht en vacuum, en minder krampjes en boeren. Ik kom uit bij de difrax S fles. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze hebben hier ook een smalle en brede hals, en wilde eigenlijk voor de brede hals gaan aangezien ik dat nu ook heb. Alleen is deze er op zn kleinst in 200 cc en grootst is al een papfles, 310. En dat vind ik voor nu weer te groot dus moet het toch een smalle hals worden. Die hebben ze wel in een 250 cc.
    Zou het een probleem zijn om over te stappen op een andere fles? Hoop natuurlijk dat hij hem gewoon accepteert.

    Ervaringen over deze fles zijn ook van harte welkom.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Aan de 250cc kom je (waarschijnlijk) niet.
    200cc is daarom prima.
    Difrax lekt ook. Heb difrax geprobeerd om een papfles te kunnen geven, maar ik vind het zelf ondingen.
    Voor de krampjes hoef he het bijna niet te laten...je zoontje is de periode van krampjes bijna voorbij.

    Nu je het zegt...ik heb ook een periode gehad dat hij lekte. Nu echt heel sporadisch als het ventiel losschiet.
    Maar het is volgens mij inderdaad de speen 2 die de grote boosdoener is. Sinds wij speen 3 gebruiken is het volgens mij gestopt met lekken.
    Dacht altijd dat het aan de warmte lag...
     
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Lekt difrax ook al? Wat is dat toch met die flessen..
    Denk dat ik m wel ga proberen, de brede en dan van 200 cc inderdaad.
    Vreemd he die browns.. ze doen dr naam geen goed, echt t internet staat er vol mee. Ik moet voorlopig nog even door met speen 2 dus ga ondertussen wel even iets anders proberen.
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij hebben toevallig gister de dr Brown flessen met brede hals weggedaan. Ze lekten ook maar bij ons was het toch een kwestie van eigen schuld :oops: We mikten alle onderdelen in de vaatwasser en de ventielen zijn daar niet echt geschikt voor.

    We hadden nog Difrax s flessen met smalle hals dus daar nieuwe spenen op gekocht. Dochterlief kauwt er alleen maar op :rolleyes: Wordt nog een uitdaging dit.
     
  5. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    waarom blijf je niet bij Avent?
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Hier de dr brown brede hals al voor de tweede keer en echt nog nooit lekkage gehad. Maar ze gaan hier ook niet in de afwasmachine en de ventielen worden niet uitgekookt. Vervelend zeg!

    Ik heb bij de eerste Difrax gehad en daar werd ik helemaal gek van die lekte echt constant. Zowel de brede als smalle.

    Waarom blijf je niet bij de avent natural? Die heb ik ook met 3 standen speen voor pap straks en ook bij de eerste heeft deze nooit gelekt!
     
  7. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Avent heb ik hiervoor al geprobeerd maar hij zuigt m vacuum, heel veel bubbels tijdens het loslaten als hij niet zuigt.

    Ik ben inmiddels op mp gaan speuren en ik heb de oude variant gezien en ga deze aanschaffen. Hier kunnen zoals ik gelezen heb mijn eigen spenen gewoon op.

    Als hij dan strakjes een papflesje krijgt kan ik het altijd nog met de mijne proberen aangezien bij de oude variant de ventielen er niet uitkunnen. Dit schijnen echt geweldige flessen te zijn zonder lekken. Het is ook echt geluk hebben met die flessen of het wel of niet lekt, ik doe ze ook niet in de vaatwasser en doe alleen fles met speen steriliseren. De ventielen spoel ik grondig af.
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ik hoor het probleem vaker absoluut, en ik was er ook bang voor. Maar ik heb er dus 4 en allemaal lekken ze niet.

    De oude flessen heb ik ook gehad. Die lekten inderdaad ook niet. Dus als je die kunt aanschaffen is dat een goed idee! Succes!
     
  9. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    De oude flessen brede hals zijn nog verkrijgbaar hoor nieuw. Heb ze voor 2 weken geleden nog besteld. Wil je evt de website wel doorgeven bij interesse :)
     
  10. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik heb ze inmiddels op mp gekocht, waren nog maar een paar keer gebruikt. Heb eerst gezocht op internet en kon ze nergens vinden, en ineens zag ik ze nog ergens nieuw! Jammer, anders had ik ze zeker nieuw gekocht. Maar mn eigen speen gaat erop dus geen probleem verder.
    Heb je zelf ook betere ervaringen met de oude brown's?
     
  11. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Nee nog geen ervaring met dr brown maar omdat het de beste fles tegen rampjes zou zijn deze nu alvast gekocht. Lees veel klachten over lekken bij de nieuwe flessen dus toen de oude aangeschaft
     
  12. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    @Star87 Dikgedrukte is volgens hen idd de oorzaak van het lekken
    De ventielen vervormen hierdoor. Ik heb nieuwe ventielen gekregen omdat ze idd vervormd waren
    Nu doe ik bovenstaande niet meer en nu gaat het goed.
    De oude flessen zijn van ander materiaal, daarom kunnen deze wel in de vaatwasser etc
    Het ventiel is veel dikker van de oude fles dat van de nieuwe flessen
     
    nazli21 en Hopsatee vinden dit leuk.
  13. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dus koken kan dan ook niet. maar dan is deze niet hygiënisch. of wel?
     
  14. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Klopt idd , niet uitkoken en in de magnetron.
    Fles opwarmen in de flessenverwarmer ook zonder het ventiel

    Gewoon na elke voeding afwassen met een sopje. En dat stokje gebruiken voor het pijpje en de binnenkant vh ventiel.
    Of in de vaatwasser onder de 60 graden

    Schoon zat:thumup:
     
  15. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Klopt. Alleen als je last van spruw hebt moet je toch echt minimaal één maal daags uitkoken. Vind het wel een teleurstellende verbetering van Dr brown.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hier gaan ze ook noet in de vaatwasser...

    Ben inmiddels al de 3e fles bezig in 2,5 maand tijd ;)

    Er blijft ook elke keer melk op het ventiel liggen in de fles en ook het rietje blijft het staan...

    Ik vind het klote dingen... Maarja dochter doet het er goed op:rolleyes:
     
  17. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Oh vreselijk ! :rolleyes:
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik tel de tijd af tot ik volledig op difrax over kan :p
     
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  19. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh ik kook wel de fles zelf en de spenen uit en warm op in de magnetron. Nooit lekkende flessen!

    Alleen ventielen kook ik niet uit en vaatwasser doe ik ze nooit in
     

Deel Deze Pagina