Draadjes van spiraaltje kwijt?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Besco, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Na de geboorte van de tweede heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Na 2 maanden een controle echo gehad en hij zat daar prima. Nu zijn we weer een maand of 4 verder en in die tussenliggende periode heb ik de draadjes regelmatig gevoeld. Ze zijn best lang gelaten en ik voelde ze gemakkelijk als mijn baarmoedermond hoog èn laag zat.
    Nu kwam ik er 3 weken geleden achter dat ik ze niet voelde. Zal we aan het moment van mijn cyclus liggen en dus de stand van mijn baarmoedermond, maar 3 weken (incl menstruatie) verder ontbreekt nog ieder spoor. Mij lijkt het niet echt mogelijk dat ik dat ding verlies zonder dat te voelen, maar kan hij ook dieper mijn baarmoeder in gegaan zijn?
    Kan dit effect hebben op de werking van mijn spiraal? Het is een koper (Tsafe) trouwens


    Ik twijfel een beetje of ik naar de huisarts moet gaan, wil niet als zo'n overbezorgd mens overkomen.
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb mijn draadjes nooit gevoeld; hij zat altijd gewoon prima volgens de huisarts. Je baarmoeder is in principe niet veel groter dan het spiraaltje, dus hij zal niet eens veel hoger zitten. Bij mij moest hij alleen wel in het ziekenhuis eruit gehaald worden omdat ze daar makkelijker erbij konden.

    In principe floept hij er niet zomaar uit, tenzij je baarmoedermond week is doordat je recent bevallen bent of door de hormonen als je borstvoeding heeft. Dan kan het nog wel eens voorkomen.. Bij twijfel altijd even bellen!
     
  3. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Oh door borstvoeding blijft je baarmoedermond ook week? Dan val ik dus wel in die categorie.
    Maar echt ineens verliezen zonder dat je het doorhebt kan dus wel? Je ziet dat ding dan toch in de wc of je ondergoed liggen lijkt me?

    Heb ik weer. Nouja, dan misschien toch maar even bellen. Al ben ik de komende 1,5 week op vakantie dus wordt t sowieso pas daarna. Goede timing ook :confused:
     
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Vervelend zeg! Echt geen handige timing. mijn schoonzus heeft het laatst toevallig gehad dat haar spiraaltje eruit kwam doordat ze nog borstvoeding heeft en de baarmoedermond week is. Je merkt het denk ik wel als hij weg is, maar ik zou het wel voor de zekerheid checken.
     
  5. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Het kan ook zijn dat de draadjes rondom je baarmoedermond gekruld zitten. Bij mijn Mirena dacht ik ze destijds op den duur ook kwijt te zijn, bij een controle die ik had aangevraagd bij de huisarts bleek dus dat ze helemaal rondom mijn baarmoedermond gekruld lagen.
     
    Besco vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb nooit de draadjes proberen te voelen. Bij mijn tweede mirena bleek toen ik hem eruit wilde laten halen dat de draadjes opgekruld waren en moest een gyn hem eruit halen. Hij heeft al die jaren prima gewerkt :)
     
  7. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij mij bleken de draadjes verdwenen toen ik Mn spiraaltje wilde laten verwijderen, toen hebben ze hem op de poliklinische ok verwijderd omdat ze daar met een cameraatje kunnen kijken waar hij zich bevindt, was uiteindelijk een kwestie van een minuut. Dus wellicht zijn de draadjes je baarmoederhals ingekropen, maar dat kan geen kwaad
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Heb ik ook last van nu. Ben even langs de huisarts geweest en daar hebben ze een echo gemaakt om te kijken of ie nog goed zat. Ha zei me wel dat ik aan de bel moet trekken als ik onverklaarbare buikpijnen krijg, maar verder kan het geen kwaad hoor.
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Bij mij waren de draadjes al verdwenen voor de eerste controle-echo. De draadjes zelf waren gewoon een beetje omhoog gekropen in de baarmoedermond blijkbaar. Bij de echo dus kunnen zien dat alles helemaal goed zat. Alleen moest het verwijderen dus wel bij de gynaecoloog, want de huisarts kon dus niet meer bij de draadjes komen. Maar vond dat wel fijn, want de gyn kon dus ook meteen even met de echo checken of zes jaar later alles nog steeds goed was ;) En ze kon hem ook heel gemakkelijk verwijderen uiteindelijk, vond dat veel relaxter dan het plaatsen.
     

Deel Deze Pagina