draadjes zelf voelen mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door heleentje80, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik heb hier ook een topic lopen over mijn probleempjes met mirena. Zoals overvloedig bloeden en erge krampen.
    Maar nu dacht ik om eens zelf te voelen de assistent van de gyn had gezegd om dat regelmatig te doen.

Maar wat moet je voelen?

Ik heb in mijn vagina geweest met mijn wijsvinger(zover ik kon en dan nog een beetje geduwd). Ik voel wel een zacht stuk (ik denk mijn baarmoedermond of hals of zo) maar verder niets.

Wat zou ik juist moeten voelen (stukjes ijzerdraad of eerder touwtjes en lang of juist korte stekeltjes). Ik voel echter niets.
    Komt er bij dat mijn vagina nu juist hetzlfde stekende pijntje heeft als de eerste dag dat die mirena gestoken is. Ook kon ik gisteren geen sex hebben want een penis inbrengen deed enorm pijn.
    Zou ik nu al naar de HA gaan of wachten op mijn controle op 17 mei?
    Thx

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.720
    625
    113
    Hoi heleentje,

heb zelf een koperspiraal gehad en voelde de touwtjes uit mijn baarmoedermond steken, ongeveer een cm of 2 denk ik.
    Gladde kunststofachtige draadjes als visdraad.

Als je veel pijn hebt zou ik sowieso bellen.

Sterkte!

3. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    ik heb ook een mirena, en voel ook de draadjes.
    Niet veel, maar voel een paar kleine harde puntjes!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb ook een mirena en voel geen draadjes
    volgens de gyn hoeft dat ook niet perse
    en ik heb de controle echo al gehad en hij zat toch goed

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    in het begin voelde ik de draadjes wel, 1 zachte prikkertjes bij het topje van mn vinger maar daarna kon ik ze niet meer voelen en mn partner ook niet dus heb controle gehad en alles zat nog goed dus als je ze niet meer voelt hoeft die niet verplaatst te zijn.

maar als je pijn hebt moet je wel direct naar de ha hoor!!

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Toen ik mn draadjes nog had (zijn ivm operatie weggebrand) voelde ik ze duidelijk om mijn baarmoedermond heen gekruld zitten

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Eventjes update,

Ben sinds gisteren verlost van dat r*tding.
    Gyn wou het wel niet direct uitdoen en begon toen van "wacht nog een paar maanden en al wat je voelt is normaal en zo".
    Dus dit is normaal: al 6 weken menstruatie (geen spotting, t zijn 2 à 3 volle maandverbanden op een dag), fietsen doet pijn, en sex al helemaal zowel tijdens als de krampen eracher, en om de paar dagen een leuk krampje dat veel weg heeft van een goede wee. Als ik dit 'normale' nog 2 tot 5 maand moet ondergaan pas ik er gerust voor.
    Nou, na wat gezeur van mijn kant en een beetje iritatie van haar kant, heeft ze het er toch uitgehaald.
    Spijtig van die 130 euro, maar ja.
    Nooit meer een spiraal voor mij. Ik blijf wel aan de pil.

Deel Deze Pagina