draagdoek mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sab85, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Naar aanleiding van een aantal topics over draagdoeken/draagzakken en het verschil daarin, bedacht ik me dat er hier vast wel meer mama's zijn die hun kindje in een (geweven)doek dragen?

    Het virus heeft mij sinds een maand ofzo te pakken:D
    toen heb ik mijn 1e geweven doek gekocht, en ben ik met filmpjes van youtube gaan knopen, dit was lang niet zo moeilijk als ik altijd dacht!

    Ondertussen heb ik beide dochters al uren gedragen en word de kinderwagen steeds minder gebruikt;) En binnenkort komt er een 2e doek:) Beide dochters vind het heerlijk om gedragen te worden.

    Ik ben benieuwd of er nog meer draagdoek mama's zijn hier!

    hier mijn frummel van 1 week in de doek:
    http://i42.tinypic.com/2ui7v6h.jpg

    en hier papa die de oudste op zn rug draagt:):
    http://i39.tinypic.com/21c9kif.jpg
     
  2. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dit is een betere plek voor dit topic, zal vragen of ze die vban mij maar weer sluiten.

    Ik ben dus ook besmet met het virus en heb mijn beeb er nog niet eens in gedragen, maar wel mijn dochter van 2. ( even uitproberen op de rug)

    Ik heb een hoppediz Cairo en een Mei Tai, de Hopp is een aardig dikke doek, dus ben nog op zoek naar een betaalbare zomerdoek. Ik red me voorlopig wel want als het warm is gebruik ik de MT wel.
    Ik zal vanavond even een foto plaatsen van mijn eerste knoop poging met dikke buik.
    ( die staat boven op de pc en ik zit nu beneden achter de laptop)

    Ik had dus ook eerst een mini monkey maar deze beviel me helemaal niet, ik heb echt wat nodig voor over beide schouders.

    Ik ben benieuwd of er hier veel dragers zijn.
     
  3. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb de tricot slen helaas pas ontdekt toen Nova al 8 maanden was. In mijn omgeving zei iedereen dat het zo lastig was met al die knopen enzo.
    Ik heb haar wel veel in de Babybjorn gehad, maar de slen is veel comfortabeler.
    Nova was een huilbaby dus het had ons een hoop sress gescheeld als ik 'm eerder had gehad.
    Bij de volgende zal ik 'm zeker meer gaan gebruiken!!
     
  4. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zie dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd.
    Ik hoop dat je veel draagplezier zal beleven bij de volgende.

    Ik weet niet hoe de tricot knoopt, ben maar gelijk met een geweven begonnen.
    Ik voel me nu heel erg dik als ik hem om heb, hahah.
     
  5. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    [​IMG]

    Hier een foto, heb hem even geknipt en geplakt.
    Het was mijn eerste knoop poging dus heel erg netjes was ie nog niet. En de pop werkte ook niet echt mee, beetje stijf ding, hahah.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.169
    113
    He, hier nog eentje. Ik heb een Calin Bleu (geweven doek van 4,60) waar ik de jongste bijna dagelijks in draag. En we hebben net een Mei Tai besteld, zodat mijn man de oudste op z'n rug kan dragen. We hebben nu even een MT te leen en die bevalt zoon en vader prima. Afgelopen dinsdagavond liepen we hier een rondje door het dorp, de firma Alternativo met twee kids in de doeken, haha.

    Hebben jullie ook zoveel bekijks als je met je kleintje rondloopt? Ik krijg bijna altijd leuke opmerkingen en nog veel meer stiekeme blikken en lachjes.
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Een draagdoek lijkt me heel tof en ik heb een Tricot Slen liggen maar ik word zo gefrustreerd door het knopen!

    Wat er dus gebeurt: ik leg de doek blijkbaar niet strak genoeg aan want na 20 minuten lopen, zakt Yelena helemaal naar beneden. en dat vind ik reuzejammer want ik wil de draagdoek graag gebruiken. Hebben jullie misschien tips/filmpjes voor mij zodat ik kan zien waar ik de fout in ga?
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.169
    113
  9. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ha, ik heb deze ook gevonden, ik zat in het andere topic van Patje te neuzen;)

    Maar ik wil dus ook graag een draagdoek gaan aanschaffen, zit zelf te denken aan de mei Tai omdat dat niet zo'n mega lang ding is en ik dat knopen zo'n gedoe vind.

    Heeft iemand hier ervaring met zo'n doek met ringen, de ringsling of zoiets, da tlijkt me op zich ook wel makkelijk.

    En waar kan ik een leuke mei tai kopen???
     
  10. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik draag mijn dochter in een ringsling (neobulle manon rouge).
    Heb even moeten oefenen met spannen, maar nu ik het in de vingers heb....geweldig!
    Minimonkey vond ik alleen fijn toen ze heel klein was. Babybjorn vind ik een drama.
    Mijn volgende doek wordt een geweven doek, maar ik ga eerst nog even "op les"bij een vriendin om te kijken of ik er wel mee om kan gaan;)
     
  11. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Aaaaah, dit is mijn topic! Mijn kindje is weliswaar nog niet geboren, maar ik heb alvast een tricot draagdoek besteld voor als hij er is. En mijn zusje nam uit Guatemala een hele mooie handgeweven draagzak mee voor ons kleintje. Het idee om mijn kind straks lekker dicht bij me te dragen spreekt me heel erg aan. En als ik zie hoe veel moeders lopen te klungelen met hun kinderwagens in de bus en in de tram... Volgens mij is een draagdoek gewoon veel praktischer.

    Ik houd jullie in de gaten, draagdoek mama's! ;)
     
  12. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0

    Ik knoop 'm inderdaad heel strak. Zo zitten ze echt lekker dicht tegen je aan.
    http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf
    Hier kan je een handleiding downloaden. Ik stond wel in het begin voor de spiegel zodat ik kon zien of ie wel goed en niet gedraaid zat. Dat scheelt namelijk ook al heel erg in hoe lekker het zit.
     
  13. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    melloncollie,
    ik zie dat jou meisje inmiddels 8 maanden is,
    ik heb zelf geen ervaring met een rekbare doek, maar wat je overal leest is dat als je kindje zwaarder word, de doek heel erg door gaat hangen, en dat zon doek maar tot een maand of 6 fijn is.
    Hij wordt dan gewoon teveel uitgerekt door het gewicht en hierdoor zakt je kindje naar beneden.

    Je zou dan echt een geweven (dus niet rekbare ) doek moeten kopen,
    die kun je lekker zo strak knopen als je wil en dan blijft hij ook gewoon zo zitten. Met een geweven doek kun je tot ver in de peutertijd blijven dragen, dus een goede investering zou ik zeggen:)

    mirthe, voor jou eigenlijk hetzelfde, met een geweven doek zou je je dochter nog steeds heel fijn kunnen dragen:)

    patje, mooie doek ook! en met een echt kindje knoopt het idd veel fijner;)

    lilly, knopen is echt geen gedoe! je moet voor de gein eens op youtube een aantal filmpjes bekijken, het valt ECHT enorm mee. (ik zag er ook heel erg tegenop maar knoopte na een paar keer oefenen al heel makkelijk)
    maar een mei tei is idd ook een goede optie , je zou eens op www.slingomama.nl kunnen kijken.
    En een ringsling is ook fijn, maar in mijn ogen meer voor 'erbij' :p en voor de kortere stukjes, het word wat sneller zwaar omdat je maar op 1 schouder draagt, en het gewicht dus niet wordt verdeeld.

    Luppy, hier ook altijd veel stiekeme blikken en verdraaide nekken:$ hihi


    Zena, de manon rouge *mist de verliefde emoticon* wow die is zooo mooi:D en wat leuk dat je ook voor een geweven doek aan het kijken bent, als de ringsling je al zo bevalt zal dat met een doek ook zo zijn:)

    Belle , wat leuk om te horen dat je ook je kleintje gaat dragen! een tricot doek schijnt heeerlijk te zijn voor zon pasgeboren frummel;)

    Leukleuk, er zijn al meer reacties dan ik had verwacht!
    ik reageer vanavond even meer, ik ga even met mijn meisjes de stad in:D
     
  14. Mirthe81

    Mirthe81 Bekend lid

    21 feb 2008
    590
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 1,5 en bijna 13 kilo. Draag je ze dan op je rug of nog steeds op de buik?
    Hoe zet je zo'n bewegelijke peuter op je rug? Daar heb je toch echt hulp bij nodig of zie ik dat verkeerd?

    Is een geweven doek ook lekker voor pasgeborene? Ik begin er toch wel aan te denken. Ook voor op vakantie. Ik had een rugdrager gekocht, maar die hangt echt aan je schouders, eigenlijk net als de babybjorn. Dat was zo fijn aan de slen. Doordat ze strak tegen je aan zitten hangt het veel minder en is het veel minder zwaar.

    Die Manon Rouge is inderdaad errug mooi!!
     
  15. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Mijn dochter is 14 maanden en weegt zo'n 10 kilo nu, ik kan haar nog prima hele stukken op mijn buik dragen.
    Van rugdragen zijn ook hele filmpjes te zien op youtube, ik ga meestal op de bank zitten en buk dan naar voren, zodat Daimy op haar buik op mijn rug ligt(de 1e keer dacht ze trouwens wel, mama wat doe je met me? :D maar ook dochter was er zo aan gewend, ze word al helemaal blij als de doek tevoorschijn komt:) ), span dan de doek over haar rug en onder haar billen en kruis hem van voren, daarna aanspannen en knopen maar. Even oefenen, dat wel, maar goed te doen hoor! Ik knoop altijd de bwcc met rugdragen, hierop kan je zoeken op youtube;)

    Mijn jongste is nu 4 weekjes oud en die draag ik vanaf dat ze 1 week was in de geweven doek:) ze valt er altijd meteen in slaap!
    Er zijn wel veel verschillende doeken en stoffen, ik heb een girasol en deze is heerlijk zacht voor mijn kleintje.

    ik ga vandeweek trouwens een beco butterfly toevoegen aan mijn draagcollectie:D hiermee kun je ook heel gemakkelijk rugdragen en deze lijkt me erg fijn voor mijn oudste, maar ook de jongste kan erin.
    zal tegen die tijd wel spammen;)
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    pffff al die namen......
    denk dat ik de volgende keer ff pen en papier erbij houd en dan alles opschrijf en vervolgens ga googlen haha!!
     
  17. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    #17 Lilly, 20 jun 2009
    Laatst bewerkt: 20 jun 2009
    Oh ben nu op blozekriekske aan het snuffelen en moet me echt inhouden niet alles te bestellen haha!!
    (Even wachten tot de bankrekening het weer toelaat;))
     
  18. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  19. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @sab, leuke foto hoor!!
    En wat voor doek is dat?
     
  20. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    dank je:), dit is een girasol, de lilia:)

    ik heb hem van www.slingomama.nl (klikken op eigen risico, ze hebben TEveel moois:D)
     

Deel Deze Pagina