Draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moi1984, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

    moi1984 Actief lid

    13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo,

    Ik heb zo'n draagdoek gekocht maar heb er nog niet echt handigheid in. Ik wilde mijn zoontje van 3 maanden in de lighouding erin doen maar het lijkt gewoon niet te passen. Hij is wel al 7 kg. Zou dit toch gewoon moeten kunnen?
     
  2. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    wat bedoel je met lighouding?

    er staan op youtube heel veel filmpjes over hoe je moet knopen.
     
  3. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    De lighouding is niet ideaal. Je kindje "verdwijnt" dan als het ware in de doek. Je kunt beter je kindje rechtop in de foetushouding knopen! Zeker als hij of zij wat zwaarder is...
     
  4. moi1984

    moi1984 Actief lid

    13 mei 2008
    170
    0
    16
    #4 moi1984, 13 jul 2011
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
    Ik had inderdaad al op you tube gekeken maar mijn vraag is vooral of de lighouding nog wel kan bij een kindje van 7 kg. Die zithouding met opgetrokken beentjes (foetushouding)lukte ook niet echt maar wel de zithouding waarbij de beentjes eruit hangen.
    Ga vanavond nog een keer oefenen maar hij vind het nog niet echt leuk haha (waarschijnlijk komt dat door mijn geklungel ;) )

    Ps: ik heb trouwens de tricotslen drragdoek
     
  5. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn baby van 4,5 kg ligt nu op mijn buik en die zie ik al niet meer in foetushouding passen! Ik heb haar met 2 weken maar 1 maal zo gedragen maar vond dat eng en hoorde daarna ook dat dat ook zeker niet zonder risico is. Sinds dien altijd rechtop gedragen met beentjes omhoog en sinds ze zo'n 4kg is gaan de beentje er buiten, gaat super!
     
  6. misa

    misa Niet meer actief

    @Loki09: hoezo is dat risicovol dan?
     
  7. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    In de foetushouding zakken ze al snel een beetje weg en kunnen ze met hun kinnetje op de borst komen te liggen wat verstikking tot gevolg kan hebben... Rechtop kan dit niet en het is ook nog eens de meest ergonomische houding voor zowel jou als de kleine. De M vorm die de beentjes dan maken is erg goed voor de heupjes!
     
  8. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Met drie maanden mogen de beentjes er buiten toch?
     

Deel Deze Pagina