Draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missbellydance, 11 aug 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbellydance

    14 nov 2016
    40
    35
    18
    Hallo,

    Ik wil graag een draagdoek aanschaffen voor mijn kleintje dat in december komt. Nu zijn er zoveel verschillende soorten dat ik niet meer weet waar ik goed aan doe.
    En is het dragen überhaupt fijn of is het veel te zwaar?

    Welke draagdoek gebruiken jullie en wat zijn de voor- en nadelen?
     
  2. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik heb een geweven doek van storchenwiege.
    Je kunt zo'n consulent laten komen om verschillende te testen. Je hebt veel soorten op de markt en je moet de juiste maat weten..

    Elastische doeken zijn voor de eerste 3 maanden fijn, daarna wordt het wel zwaar en kun je niet meer goed strak knopen, geweven doeken kunnen bij wijze van tot 3 jaar nog wel mee maar daarmee moet je wel leren knopen is mijn ervaring. Die zijn vrij stug maar wel super stevig..q
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Geweven doek. We hebben er twee, een dunne en een wat dikkere. Wel eerst een consult met een draagconsulent gedaan en knopen ging daarna meteen goed. Rekbaar is nooit mijn ding geweest en een ringsling hebben we ook maar kort gebruikt.
     
  4. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik was zelf eerst sceptisch over het dragen. Maar het heeft mijn dagen erg vergemakkelijkt. Mijn zoontje wilde constant bij me zijn. De draagdoek hielp hier enorm mee. Ik heb als eerste een rekbare doek gehad. Ikzelf vind dit nog altijd erg fijn. Je knoopt de doek om en doet daarna pas je kindje erin. Het klopt dat deze enkel geschikt is tot een bepaald gewicht. Later heb ik ook nog een geweven doek aangeschaft en veelvuldig gebruikt. Mijn vriend wilde liever een draagzak van geweven stof. Ik draag zelf liever met een doek omdat deze het gewicht toch nog beter verdeelt over je rug en schouders. Een consult is wel erg handig als je het nog nooit hebt gedaan. Ik weet niet of ik het mag plaatsen maar ik heb toen ook veel informatie gelezen op de website van dragenenzo. Zij verkopen alleen ergonomische dragers/doeken en geven ook goed uitleg over de verschillende mogelijkheden.

    Succes met kiezen en voor je het weet ben je "verslaafd" ;).
     
    dreumesje, kleinepien en Missbellydance vinden dit leuk.
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik ben begonnen met een rekbare doek en die heb ik tot ongeveer 7 maanden gebruikt. Ik vond het heerlijk zo’n zachte doek met je kindje er in! Als ze groter worden zou ik inderdaad overgaan op geweven of een ergonomische draagzak. Ik merk nu mijn kleintje groot genoeg is om op de rug te dragen, ik de draagzak weer eerder pak. Maar dat is voor iedereen wisselend!
    Overigens, als je nog een mooie rekbare doek zoekt dan heb ik er nog eentje ter overname ;).
     
  6. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik ben ook begonnen met een rekbaredoek. Heel makkelijk want je knoopt hem om en schuift daarna je kindje er pas in. Dat vond ik in het begin heel fijn, omdat ik het knopen met mijn zoontje er al in eeneng idee vond. Mijn man zal onze dochter ook weer gaan dragen met de rekbaredoek na de geboorte. Daar heb ik mijn zoontje tot een maand of 5 in gedragen. Daarna een tijdje in de mei tai deluxe, makkelijk en snel om te knopen. Nu draag ik hem nog steeds (momenteel alleen op mijn rug tijdens even snel de hond of nu hij weer een oorontsteking heeft) met een geweven doek of een ringsling.

    Als je voor een geweven doek gaat begin dan gewoon met een doek die je mooi vindt van bijvoorbeeld katoen. Maat 6 is prima als je zelf tot maat 42 hebt, anders zou ik een maat 7 nemen. Was hem even voor gebruik, zodat de draden zich kunnen zetten. De filmpjes van wrap you in love op YouTube geven hele goede uitleg. Je kan ook een draagconsult nemen.

    Geweven doeken moeten “ingedragen” worden. Dan wordt de stof zachter. Dit gebeurd gewoon in de loop van de tijd met het dragen. Wil hè gelijk een soepelere doek, dan zou je voor een andere blent (mix van stoffen) kunnen gaan.

    Ik ben ook verslaafd geraakt aan draagdoeken en heb er veel te veel van artipoppe thuis liggen. :oops:
     
  7. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier voor de 2e keer geweven doeken. Momenteel draag ik zoontje van 3 weken vooral in mijn Little Frog. Die is wat dunner en luchtiger, dus fijner in de zomer.
    Ik zou bij de 1e, of als beginnend draagster, een draagconsult doen. Om te kijken wat bij je past en ook alvast te leren knopen.
     
    Missbellydance vindt dit leuk.
  8. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mij is er een van pure baby love geadviseerd omdat die al lekker zacht zijn voor een new born. Helaas zal ik nog even moeten wachten ook
     
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik wil perse zo’n Artipoppe, die zag ik en die zijn moooooi! Ik denk dat ik ook maar een nieuwe koop en hem via arm haken zacht maak. Ik vind het zo debiel duur wat ze voor een 2e hands vragen, koop ik hem liever nieuw.
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb een Leopard Mania te koop:D
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #12 bozoe, 15 aug 2018
    Laatst bewerkt: 15 aug 2018
    Ik heb hem alleen binnenshuis 5 minuten gebruikt, is dus zgan met black box en boekjes etc. Maar S. wil alleen gedragen worden in de Tula helaas en krijst het uit in de doek. Ik vraag er €220,- incl verzending voor. Het is een maat 6 trouwens.

    Ja die Zeitgeist is echt prachtig maar jeetje mina wat een bedragen hé?
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik kocht toen een dydimos, echt een prachtige doek maar mn zoon vond t niks.
    Ik vond het knopen persoonlijk ook irritant.

    Nu een draagconsult gehad met draagzakken en een tula free to grow gekocht. Zit veel fijner en minder gedoe :D

    Dus ik zeg, boek een draagconsult. Kun je alles proberen :)
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bedankt voor het aanbod en zeker super mooi! Maar ik zoek een iets zachtere, met minder katoen zeg maar.

    Je word er hebberig van hè, van die prachtige website :)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Hier ook begonnen met een rekbare, eerste paar maanden fijn. Maar erg warm in de lente en zomer. Nu over gegaan op een draagzak. Ivm het gemak, en nu gebruikt mn man hem ook geregeld. Ik heb een kokadi. Die is gemaakt van draagdoek stof en dus lekker zacht.
     
  16. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik had tricot babyslen. Fijne doek! Maar vind een draagzak stukken fijner :D
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh wat zonde zeg. Wil je hem niet liever bewaren in de hoop dat ze er “later” wel in wil?
     
  18. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Denk niet dat dat moment gaat komen:roflmao:
     
  19. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ik ben begonnen met een geweven doek, vanaf een maand of 7 met draagzak waarin ik (nou ja nu even niet ivm zwangerschap, maar mijn man wel) onze dochter van bijna 3,5 nog draag.

    Ik begin straks bij nr 2 ook weer met een geweven doek. Ik heb een pure babylove en een Yaro voor aan het begin. En dan nog 4 andere doekjes (verslaafdddd)
    We hebben ook 3 Tula's.
     

Deel Deze Pagina