Draagzak geschikt voor plussize figuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MevrouwH, 27 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Goedenavond,

    De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar een draagzak die gebruikt kan worden als je wat steviger bent. Ik heb maat 46 en mijn probleemgebied is buik en heupen. Ben 6 weken geleden bevallen dus nog helemaal niet in shape. Ik heb een ergobaby draagzak wat best een fijn ding is maar deze kan ik niet op mijn heup dragen want daar is de band te kort voor. In middel gaat wel.

    Wie heeft er ervaringen met een draagzak voor een steviger postuur? Of evt tips waar ik draagzakken kan proberen. Ik weet dat een doek waarschijnlijk al mijn problemen oplost maar ik ben in eerste instantie echt op zoek naar een ergonomische draagzak.
     
  2. Mvm2018

    Mvm2018 Lid

    27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan de tula free to grow? Ik denk alleen, tenminste mijn ervaring, dat als ze nog zo klein zijn, week of 6, je ze sowieso nog hoog in de middel draagt? Als je ze op de heup draagt zit het kindje dan niet te laag?
     
  3. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    misschien wel hoor. Alleen is hij al redelijk lang en groot. Hij zit nu nog in de verkleiner op een kussentje. Als hij te hoog komt kan hij weer omlaag door het kussentje eruit te halen. hij zit nu wel op goede hoogte trouwens

    ik had altijd begrepen dat je op je heup moest dragen maar misschien hoeft dat niet perse?
     
  4. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo. Ik heb ook een ergo baby, grotere maat dan jij en draag hem in mijn middel, dat gaat prima. Waarom wil je hem op je heupen dragen? Ik zie op alle foto’s ook vooral mensen die hem in hun middel dragen. Heb ook niet echt veel verstand van dragen hoor, dus misschien is het voor jou of de baby beter om lager te dragen.

    Je zou bij een kleermaker de band kunnen laten verlengen, kost je vast maar een paar 10tjes.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.103
    113
    Vrouw
    Je moet de baby makkelijk op zn hoofd kunnen kussen dus de heupband moet hoger :)
    Dan wil het wel :)
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    De heupband moet niet op je heupen, Maar net onder je borsten. Volgens mij is er bij de vertaling vanuit het Engels (waist) iets mis gegaan waardoor wij het nu een heupband noemen :p
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Een draagzak moet ook niet op je heupen maar in je middel. Anders ook even YouTube filmpjes kijken hoe de draagzak om te doen. Dus volgens mij moet je eigen draagzak gewoon passen.
     
  8. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Hahaha nou zoveel verstand heb ik dus van dragen. Ik heb de zak 4 jaar geleden dus wel lager dan mijn middel proberen te dragen. Wat lukte maar was wel heel erg strak. Goed om te weten dat dat dus niet hoeft. Ik heb de ergobaby tweedehands gekocht omdat een vriendin hem ook had en die droeg hem dus ook zo laag vandaar dat ik blijkbaar dacht dat het hoorde.

    stom van mij maar gelukkig kan ik de draagzak dus gewoon prima gebruiken. Bedankt allemaal!
     
    Mvm2018, Penny123, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.415
    113
    Het klopt dat je de 'heup'band van een draagzak normaal hoger in je taille draagt. Behalve... bij de Ergobany Original (die je eerst met een insert gebruikt). Daarvan is de heupband wel ontworpen om lager op je heupen te dragen. Maar dan zit je baby inderdaad niet op de ideale hoogte. Ik zou de heupband dus inderdaad hoger dragen, als dat lekker zit. In principe gaan de meeste draagzakken makkelijk tot kledingmaat 50/52 van degene die draagt. Als dat met jouw draagzak toch niet lukt dan kun je een ander model gaan passen. Met draagzakken is het net als met bh's en jeans, ze hebben een specifieke pasvorm.
     
  10. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Bedankt! Dan ben ik toch niet gek blijkbaar hahaha. Baby zit nu precies goed maar is al redelijk groot voor 6,5 week (5400 gram en ruim 57 cm) dus ik denk dat hij binnenkort te hoog komt maar dan moet ik het kussentje eruit halen denk ik.

    Als ik de zak in mijn middel draag dan heb ik niet veel ruimte meer over hoor met de tailleband en heb echt wel een middel. Dus maat 50/52 gaat de zak denk ik niet redden. Misschien valt dit merk wat kleiner?
     
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.415
    113
    Zonder het kussentje past deze draagzak vanaf een goede maat 68, dus dat duurt nog eventjes.

    De heupband is in de grootste stand 140 cm, dat is precies even groot als de Tula en Manduca. Heb je de heupband wel mooi horizontaal om?
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Tula free to grow. Was heerlijk! En wat een verademing tov zo'n losse doek ;)
    Maat 52 ;)
     
    Mvm2018 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina