Hoelang kan een baby in een draagzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flappie, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoihoi,

    Hoe lang mag een baby van 6 weken achter elkaar in een draagzak 'hangen'. En als de kleine net een rit van anderhalf uur in de maxi-cosi heeft gemaakt, neem ik aan dat ik hem dan beter in de wandelwagen kan leggen ipv in de draagzak?
    Bedankt maar weer,he ;) ?

    XXX
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo Flappie,

    Een baby van 6 weken zou ik nog niet al te lang in de draagzak laten hangen. Wat wel belangrijk daarbij is, is goede steun geven aan hoofdje en rug. Zorg dat de baby ook recht hangt met het gezichtje naar jou toe.

    Nu zul je je afvragen wat is niet al te lang. Ik weet niet of er echt richtlijnen voor zijn, maar draag je kleintje met beleid in de draagzak. Neem deze vraag ook even mee naar het consultatiebureau, zij hebben daar vast meer ervaring mee.

    Als je kleintje anderhalf uur in de maxi-cosi heeft gezeten is daarna het beste de kinderwagenbak. Zo ontlast je zijn rugje weer even.

    Ilja
     
  3. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dank je wel, Kwebbeltje!
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En flappie,

    Een kleine tip..volg ook altijd je eigen gevoel op. Als jij denkt dat Stijn nog best even in de draagzak kan, of juist niet dan is dat zo. Wat anderen ook zeggen.

    Groetjes ilja
     

Deel Deze Pagina