Drama in slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik had vorige week al een topic geopend over wat te kopen na de Puck a baby mini.

    Nu toch de puck a baby 4 seizoenen gekocht. Lekker dik materiaal dus iets beperkend in zijn bewegingsvrijheid. Tis nogal een onrustige slaper en als ie erbij kan haalt ie bv meteen zn speen uit zn mond, maar kan zonder niet slapen. Wat een vicieuze cirkel wordt dus :p

    Nu gister in zijn slaapzak toch steeds zn armen onder de lakens vandaan gefriemeld en maar hannessen met zijn speen...
    Hij kan gewoon zijn rust niet vinden lijkt het.

    Eerst dacht ik nog misschien is het te warm, dus toen alleen de buitenkant aangedaan maar dat was helemaal drama want dat is veel dunner dus kon hij nog beter zijn armen vrij krijgen.
    Uiteindelijk om 4 uur maar weer alleen de dikke zak aangedaan en dat ging iets beter.. Ben van 2 tot half 5 bezig geweest met dit gedoe;)

    Ik zit dus even vast... hoe krijg ik mijn zoon (bijna half jaar) rustiger in zijn bed zonder zo'n inbaker zakje:(
     
  2. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik denk dat hij gewoon even moet wennen nu hij niet meer ingebakerd is. Helaas is er weinig aan te doen. nu trekt hij zijn speen uit z'n mond, Straks kan hij zelf de speen vinden. Dan krijg je een fase dat hij gaat zitten en niet weet hoe hij weer moet liggen. Je blijft bezig met die kleintjes 🙈
     
  3. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Heb ik maar geluk met mijn meisje! Ook vreselijk onrustig in bed maar een fanatiek duimertje, ik blij want die is altijd voor de hand :D
     
  5. Hope85

    Hope85 Bekend lid

    2 feb 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hier hebben we precies hetzelfde probleem.

    Gaat het na een paar nachten al beter? Hier slaapt hij snachts ook nog ingrbakerd maar kan niet lang meer.
     
  6. Fleurdesoleil

    4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helpt het misschien als je hem op zijn buik legt?
     
  7. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Heb net zo'n Zip-zakje besteld .... nu in een Hema slaapzak en mega strak ingestopt onder laken en dunne deken. En maar duimen voor vannacht.
    En hopen dat dat Zip wonder snel bezorgd wordt!! ;)
     
  8. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28

    Overdag vindt hij het op zijn buik maar een paar minuten leuk, dus kan me bijna niet voorstellen dat hij dat lekker vindt slapen.
    Maar ga het zeker proberen, stom dat ik dat nog niet gedaan heb:)
     
  9. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    hier ook 1 die vreselijk onrustig is in de slaapzak. Ik heb het opgegeven en laat hem alleen in zijn pyama slapen. Hij zweet nogal snel. Dus een katoenen pyama is meer dan genoeg
     
  10. Prinsesje2014

    Prinsesje2014 Actief lid

    12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hier zelfde probleem, dunne slaapzak met mouwen nu en een knoop in de mouwen zodat de handjes er niet uit kunnen en ze wel op de stof kunnen sabbelen.
     
  11. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Hoe gaat het nu?
     
  12. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Slecht... afgelopen nacht van 3 tot half 5 wakker geweest en de nacht er voor bijna elke 30 min...
    We hebben em nu zn puckababy weer aan totdat de zipadee zip binnen is, morgen.
    Ik ben zo moe, alsof mn reserves ook op zijn lijkt het... hij is nu op het kdv en ik ga maar even een tukkie doen voordat ik aan mn avonddienst begin....
     
  13. Yolien

    Yolien Actief lid

    8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    pff vermoeiend zeg, maar ook herkenbaar. Lijkt me heel zwaar dat je ook avonddiensten moet draaien! Hoop dat het binnenkort beter gaat
     
  14. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Grotendeels herkenbaar helaas, toen zoon met een maand of 4 uit de Pacco moest omdat ie ging rollen en het kdv niet in wilde bakeren, zijn we echt een aantal weken zoet geweest 's nachts. Konden er meerdere keren per nacht uit om zijn handen weer onder de dekens te stoppen (ondanks dikke slaapzak), z'n speen weer in z'n mond te stoppen... Toch is het een fase die ook weer voorbij is gegaan (gelukkig). Gek genoeg was het hier ook nooit een feest overdag op de buik, maar zodra ie met slaapzak en al kon rollen, vonden we hem ineens altijd op z'n buik in bed. Tegenwoordig leggen we hem dus al op z'n buik weg en hij slaapt de hele nacht op z'n buik. En hij kon z'n speentjes veel makkelijker weer vinden. Probleem opgelost ;)

    Misschien anders eerst nog eens overdag proberen af te bouwen met inbakeren, en als dat goed gaat 's nachts? Maar blijft iets waar hij aan zal moeten wennen, met name 's nachts, om om te gaan met die extra vrijheid en zichzelf weer in slaap te krijgen i.p.v. wakker houden/speen kwijt maken etc... Sterkte!
     
  15. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Hoe is je ervaring met de Zipadee Zip?
     
  16. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    misschieb wil hij juist draaien in zijn slaap en houdt zijn deken hem tegen?
    Hier sliep ze gewoon zonder dekentje rond die leeftijd
    Waarom zou je nu nog zijn armen perse onder de dekens willen hebben?
    Misschien wil hij juist niet meer ingebakerd zijn?

    Hier ook eerst een tijd nig gefixeerd met een deken, omdat ze recht in het matras ging liggen.
    Toen ze goed ging liggen, sliep ze een stuk rustiger zonder deken
     

Deel Deze Pagina