Dreigende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Koosje, 31 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Op 9 aug heb ik in een kunstmatige cyclus een top blastocyst 4AA teruggeplaatst gekregen bij een perfect bmdrslijmvlies van 12,6mm.
    Dolgelukkig toen ik op 19 aug positief testte met 2 keer een HCG van 1125 op 4.4 weken en 7025 op 5.1 weken. Nu 5.6 en deze nacht merkte ik voor het eerst geen/minder pijnlijke en minder gezwollen borsten te hebben. Andere symptomen had ik niet echt nog, iets duizelig zo nu en dan en minder eetlust en wee met vlagen. Nu het voor mij duidelijke teken dat ik zwanger ben, mijn borsten, weg aan het vallen is denk ik dat het niet goed gaat. Ik heb ook een menstruatie achtig kramperig gevoel in mijn onderrug wat er eerder ook niet was.
    Gisteren was ik ook zo heel onzeker omdat ik wat roze zag bij afvegen en heb ik een echo gepland staan op 6.2 weken.
    Nu gebruik ik ook Crinone (soort Utrogestan), spuit ik Progesteron elke ochtend en avond en gebruik Estradiol pleisters. Dit omdat mijn lichaam dit zelf niet aanmaakt. Ik heb de idee dat een miskraam wordt tegen gegaan door de medicatie. Heeft iemand dit meegemaakt?
     
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik heb een keer een miskraam gehad wat begon met wat rozeverlies. Het kwam even en stopte weer en kwam weer. Ik had utrogestan om in te brengen. Toch kwam het een gewoon doorheen uiteindelijk.
    Het stomme is dat alles ook beter doorbloed is. Dus soms heb je ook gewoon wat bloedverlies en hoeft het helemaal niets te betekenen!

    Maar qua kwaaltjes: zou daar ECHT niet te veel waarde aan hechten. Ik ben nu, na 9 weken soms een keer misselijk... Terwijl ik eerst wat pijn in mijn borsten had en dat is nu echt al een paar weken weg.
    Ter vergelijking: Soms moest ik zelfs al overgeven van de pregnyl!

    Het klinkt stom maar je moet het echt over je heen laten komen. Met die ondersteunende medicatie kun je echt nergens een peil op trekken!
     
  3. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Kwaaltjes zeggen niets. Probeer daar niet teveel op te letten (Ik weet hoe moeilijk dat is). De krampjes en rugpijn hoeven echt niets te betekenen. Die had ik ook elke zwangerschap. Zelfs bloedverlies kan onschuldig zijn. Zo had ik tijdens mijn eerste twee zwangerschappen krampen (bandenpijn, bleek later, maar het was echt pijnlijk) en bloedverlies. Maar de zwangerschappen verliepen prima.
    Mijn laatste twee zwangerschappen had ik volop kwaaltjes en geen enkele reden om aan te nemen dat het mis ging. Maar het ging mis.

    Gelukkig heb je snel een echo. Hopelijk is alles prima in orde. Die eerst 12 weken zijn gewoon heel onzeker. Het is helemaal niet gek dat je je zorgen maakt.
     
  4. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je! Het kan inderdaad nog alle kanten op...het is zo nieuw voor mij dat symptomen weg kunnen gaan en kunnen komen. Ik heb dat nooit meegemaakt maar ik heb ook nooit zoveel medicatie gehad Ik heb eerder een miskraam gehad die ook begon met bruinverlies in week 6..zo eng.

    Wat super dat jullie kindje OK is nu! Een kloppend hartje, dat is mijn droom nu. Geniet er maar lekker van! Is 't voor jou nog eng nu?
     
  5. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja 't is echt waar he? Kwaaltjes zeggen niets maar 't is 't enige dat we hebben deze eerste 3 maanden....pff ik vind het echt moeilijk en eng hoor maar ben ook blij met de echo bij 6.2 wk. Ik kreeg em niet vd gynaecoloog hoor, ik moest v haar wachten tot 7.1 wk maar heb de echo bij een medisch echo bureau, betaal 't zelf. T is mij 't waard: 't is dan iig al zichtbaar, wat dan ook...iets tastbaars...

    Hoe gaat 't met jou nu? Ik zie dat je een MA had recentelijk? Sterkte voor jou!
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Inmiddels 2 echo’s gehad. Bij 8+4 liep al het voor op 9 weken en spartelde al. Hartje klopte nog steeds mooi. Dat stelde gerust.
    Maar “onze” mmm was erg onvoorspelbaar. Cystes. Rondes eindeloos doorspuiten zonder groei. Een bbz die wel niet wel niet wel vanzelf afbrak. Een miskraam (met niet eens hoog hcg) die anderhalve maand nodig had om helemaal af te breken. Een ivf punctie met overstimulatie maar zonder rijpe eicellen....Steeds was het weer “ander” gedoe. Ik ben dus nog steeds bang wanneer de klap weer komt en er weer iets raars gebeurt....
     
  7. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Jemig, dat is veel ...ik kan mij voorstellen dat je nog op je hoede bent.
    Die angst is venijnig...er is ook zoveel gebeurt...en dan hebben we straks een kleintje en dan begint de angst pas goed
     
    Lalalaura vindt dit leuk.
  8. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Je hebt groot gelijk met die echo. Het is zo fijn om te zien dat het goed zit. Ik hoop wel voor je dat er een mooi beeld is, met 6 weken is het nog heel klein.

    Ik heb inderdaad weer een MA gehad. Nu lichamelijk weer helemaal hersteld. Dus dat gaat goed.
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heel herkenbaar hoor, ik heb mezelf ook gek gemaakt die eerste weken. Ik had t weekend dat ik positief testte vlagen van misselijkheid, die daarna weer weg waren. Pas rond 7 weken kreeg ik weer t weeige gevoel en zere borsten etc. Tussentijds wisselden de symptomen en met 11 wk helemaal weg. Toen had ik al 3 echos gehad gelukkig en toen wel gerustgesteld. Maar weet hoe je je voelt.

    Ook 2x bruinverlies gehad en er van overtuigd dat t mis was, dat ik weer een mussed abortion xou hebben. Maar dat zijn waarschijnlijk geknapte bloedvaatjes geweest. Sterkte met wachten in deze tijd!! En hopelijk zit alles nog goed!
     
  10. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    @Koosje heb je ondertussen de echo al gehad? Ik duim voor goed nieuws!
     
  11. Koosje

    Koosje Fanatiek lid

    15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, heb inmiddels al 3 echo's gehad: bij 6.1, 7.0 en 8.3wk..alledrie goed met een mooi kloppend hartje en op de laatste echo rachtige groei met duidelijk al hoofdje, armpjes, beentjes en navelstreng...zo fijn en geruststellend!!
     
    Lisa890, Curitiba en sarah28 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina