Dreigmoeders... wat is het ergste dat jij tegen je kind hebt gezegd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Babyopkomst, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    - Als je nog 1 keer schreeuwt breng ik je naar een andere moeder en hoef ik je niet meer terug

    - als je je boterham niet op eet dan blijf je de hele dag alleen thuis

    - jij slaapt vanavond in het bos

    Oohh ik vind dit zo erg van mijzelf. Maar het is een soort kippendrift op dat moment, een ontembaar gevoel dat niet te stoppen is. Wat zeggen jullie?
     
  2. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hahahahaha jij slaapt vanavond in het bos:roflmao:

    Hier zijn de magische worden - als je nu niet opruimt slaap je nooit meer bij oma! Of je mag straks niks lekkers meer pakken!

    Tot nu toe helpt dat nog.. maar hij is pas 3 dus zal later wel wat anders moeten verzinnen.. misschien in het bos wel een goede hahaha
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Haha herkenbaar..

    Als hij boos is en roept dat ik echt een stomme moeder ben. Dan vraag ik altijd of ik hem moet helpen zoeken naar een andere moeder.

    Als hij zijn speelgoed niet opruimt dan gooi ik het in de prullenbak (Is ook al een keer gebeurt!)

    Als hij blijft zeuren om speelgoed o.i.d, nooit meer iets van ons krijgt.

    Onze zoon is een moeilijke warme eter, dus hij moet altijd minimaal een paar happen eten. Als er weer drama is tijdens het avond eten dan krijgt hij een week niets lekkers (werkt altijd weer, want het wordt dan gewoon gegeten)


    Ik moet wel zeggen dat de "dreigementen" in vele gevallen haalbaar zijn om ook uit te voeren :D
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.610
    3.987
    113
    misschien lees ik nog wat tips qua dreigementen:roflmao::D

    Hier is het bijv. Als je nu niet gaat eten ga je zonder eten naar bed. Heb ik dus ook al een paar keer daadwerkelijk moeten doen. :confused: Ze zijn bij mij nogal een hardhoofdjes. Loze dreigementen heeft te weinig impact.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Vooral tijdens het eten gebeurd dat wel eens. Als je niet gaat eten dan ga je maar zonder eten naar bed. Dan pakken wij haar bord af en dan wil ze wel opeens.

    @Beheer dit topic moet even verplaatst worden naar mama en gezin denk ik.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.610
    3.987
    113
    Snap helemaal je frustratie, soms zijn ze zo dwars hè! Volgens mij zeggen we in bepaalde buien allemaal weleens iets dat we niet menen.
     
  7. Jolandaa

    Jolandaa Actief lid

    14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Tegen mn neefje;

    Pas op hoor die vrachtwagen (vuilniswagen) eet vervelende kindjes op :rolleyes:. Hij is nog tot zijn 4e jaar bang geweest voor vrachtwagens :roflmao:
     
    CoffeeJunkie en Zoe123 vinden dit leuk.
  8. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Als je niet goed eet, blijf je altijd klein.
     
  9. Freddie91

    Freddie91 Lid

    16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Rond sinterklaas: pas maar op anders neemt sinterklaas je mee naar Spanje. Reactie dochter: ohhh leuk, ik ga gelijk m'n koffer inpakken. En dan word ik een pietje!!
     
    Leeuwtje83, Zoe123, Anan en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hier zijn de magische woorden "... of moet ik het doen??" Ze weet dat dat meestal niet goed afloopt voor met name haar spullen..

    En ik tel... Als,er iets moet gebeuren (jas aan, schoenen aan, opruimen, luisteren in de winkel... Noem maar op..) Ik zeg altijd "ik tel tot drie en dan is het gebeurd... Één.... Tweeejjjjj.... En verder ben ik nog niet hoeven gaan... :|:roflmao:
     
    Lies1611 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik heb dus echt een kind dat het allemaal niet interesseert.

    Als je nu je medicijntjes niet in neem. Moet je terug naar het ziekenhuis en prikken ze een infuse om het te doen.

    Ooh bel maar mama ze hebben daar een tover tafel......
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  12. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik ben met de auto wel eens in de middle of nowhere blijven staan, hem uit de auto gezet en gezegd dat hij dan nu uit mocht stappen. Normaal dreig ik niet met dingen die ik niet waar kan maken maar het maakte wel behoorlijk indruk.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn peuter roept zelf altijd:...djie!! En dan wacht ze af wat er gebeurd :|:roflmao: En ja dan handel ik ook, en ja, dan is het vaak huilen/driftbui/krijsen. Maar de volgende keer staat ze weer net zo triomfantelijk mijn tel-rij af te maken. :confused:
     
    Strijkkraal en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ik dreig meer dan mij lief is. Op dit moment net een verhuizing achter de rug een peuter die toe is aan school en een schoolgaand kind wat jaren heeft onder gepresteerd. Ik ben moe!
     
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    We hebben dit onderwerp verplaatst.
     
    Babyopkomst vindt dit leuk.
  16. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ja ik ook!
     
  17. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Dreigen dat je je kind weg wil doen, is echt niet goed.
    Kan je kind echt schade van oplopen.
     
    marina kl, Evanesco, MaMa en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    In de week na sinterklaas; dat ze bepaalde dingen beter niet te luid konden zeggen omdat sinterklaas het dan zou horen en de stoomboot om zou draaien om ze alsnog mee te nemen in de zak naar Spanje....

    Echt erg , gevalletje "oeps zei ik dat hardop?"
    Maarja sooooms....
    We zeggen allemaal wel eens iets fouts toch ;)
     
  19. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ohja ik ben ook een keer midden op de weg gestopt omdat mijn zoontje zijn arm over de gordel had gedaan en weigerde die terug te doen. Ben op de rem gaan staan en gezegd dat ik de politie ging bellen. Godzijdank ging zijn armpje toen meteen terug anders had ik een heel telefoon gesprek moeten acteren en wie weet de achterbuurman die politieagent is ook nog moeten vragen om een toneelstukje....
     
    Pinkblossom en spruitje80 vinden dit leuk.
  20. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Yes I know... ik zeg het ook niet omdat ik daar trots op ben maar het voelt er gewoon uit als ze zo onweerstaanbaar vervelend zijn
     
    fanona en masami vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina