Dreumes 13 mnd nog altijd veel wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door julia80, 3 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Onze jongste heeft tot hij 8 maanden was altijd nog één of twee keer 's nachts en Voeding gewild. Ik geef nu nog steeds borstvoeding. Ruim 3 maanden geleden hebben we allemaal Corona gehad en sindsdien heeft hij steeds weer het ene virus na het andere waar hij nachts duidelijk dan last van heeft. Maar sinds die tijd zijn de nachten echt belabberd. Vaak wordt hij wakker ok 12, 2 en 5 uur. Na een voeding slaapt hij snel in. Soms is het 'maar' 2x.

    Hij wil helaas geen speen en we hebben ook al vaker een fles 's avonds aangeboden Maar daar drinkt hij maar een klein beetje van. Meerdere mensen hebben geadviseerd om te stoppen met borstvoeding en dat zou ik prima vinden maar ik ben eigenlijk bang dat ik dan van de regen in de drup kom.ik kan me namelijk voorstellen dat hij dan nog steeds regelmatig wakker wordt maar dan heb ik weinig meer om hem mee rustig te krijgen.

    Iemand tips?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Geen idee, hier is hij bijna 2,5 jaar en heeft nooit doorgeslapen. 2 a 3 keer per nacht. Afgelopen weekend 5x aan de borst gehangen in de nacht zelfs.

    Wij accepteren t gewoon en gaan ervan uit dat het voorlopig niet zal veranderen. Dat helpt om niet gillend gek te worden hHa
     
    julia80 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier was hij wel al een stuk ouder toen we stopten met voeden snachts, maar het hielp niet voor t wakker worden.
    Hij sliep met gewoon even knuffelen wel snel verder, maar ik lag veel langer wakker.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hier elke 45min wakker tot 1.5 jaar oud:eek:, toen werd het eindelijk beter en was tegen me aan kruipen vaak genoeg. Net voor het 2e jaar gestopt met borstvoeding maar dat maakte voor de nachten niet uit: hij wordt nu nog steeds regelmatig wakker en dat is voor ons nog steeds reden hem niet op een eigen kamer te leggen. Eerder stoppen met borstvoeding durfde ik echt niet om dezelfde reden als jij aangeeft.

    Inmiddels tweede kindje en die volgt hetzelfde pad.. heeft op een uitzondering van 4 uur nooit langer dan 3 uur achtereen geslapen en komt nu ook al zo'n 8x per nacht: ik lees dus even mee!
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Hier geen bv maar ook een jongetje dat niet goed slaapt. Nu zijn we bij de kno geweest en hij lijkt al een jaar chronische oorontstekingen te hebben. Hij is ook altijd verkouden. Nu mag hij buisjes en wordt zijn neusamandel geknipt. Volgens de kno zou dit hem echt moeten helpen. De huisarts heeft hem overigens 3x gezien in het afgelopen jaar, alle drie de keren waren zijn oren wat rood maar niet ernstig (verschillende huisartsen) dus nooit ab gehad.
     
  6. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ik denk ook dat je het beste kunt accepteren dat hij nog niet door slaapt. Je zegt dat hij weinig drinkt als je hem de fles geeft, maar slaapt hij daarna wel verder?

    Je kunt hem in ieder geval langzaamaan laten wennen aan het niet meer voeden ‘s nachts. Dit is echter geen garantie op doorslapen… Hier slaapt de oudste ook pas beter sinds hij vier was en de andere twee worden nog altijd meerdere keren wakker. Het doorslapen komt vanzelf wanneer ze er aan toe zijn (en het stoppen met nachtvoeding ook) tenzij hij natuurlijk iets onder de leden heeft. Als je het idee hebt dat hij slecht slaapt, omdat hij ergens pijn heeft dan zou ik wel even naar de huisarts gaan.
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Bedankt voor alle reacties. Dit is ons vierde kindje en ook de andere 3 hebben weleens periodes gehad dat ze iets vaker wakker worden maar 3 maanden lang tussen de 2 en 5 keer per nacht wakker worden Vind ik niet normaal en ook niet iets wat je meteen hoeft te accepteren. Maar ja een oplossing zie ik zelf dus ook niet echt...
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Dit klinkt wel heel erg hetzelfde als bij ons l. ook onze huisarts zag twee keer een klein beetje rood oortje maar niet echt iets heel onpvallemds. Ook hij is bijna altijd verkouden of erger
    Dit ga ik wel in mijn achterhoofd houden bedankt!
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ja doen, kost niks! Ik kreeg op een gegeven moment alleen maar opmerkingen toen ik zwanger was/bevallen was van A "oh was je net van de slapeloze nachten af.. komt de volgende" en dan zit je s nachts met een jongetje dat alleen maar kan mekkeren terwijl je baby heerlijk slaapt.
    OK ik ben best wanhopig aan het hopen dat die buisjes wondermiddelen zijn:roflmao:
     
    julia80 vindt dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Bij mijn baby's was dit normaal :rolleyes:
    Ik heb BV gegeven tot 2 jaar en tot die tijd bleven ze iedere 3 uur wakker worden voor BV.

    Na het stoppen bleven ze iedere 3 uur wakker worden en hadden ze slokje water en aai over de bol nodig (stoppen BV liet ze dus niet beter slapen!). Ze waren 2,5 jaar toen ze voor eerst een nacht doorsliepen. Maar structureel, de meeste nachten doorslapen? Dat heeft geduurd tot 4 jaar...
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Sorry ik lees nu pas je reactie. Dankjewel. Inmiddels Gaat het al beter. Hij is nu al 3 weken lang niet echt meer ziek geweest voor het eerst sinds maanden en dat lijkt te helpen. Hij wordt nu ook soms maar een keer wakker per nacht en dat scheelt al heel veel. Ook vaak 2 keer maar dat vind ik ook nog wel acceptabel.
     

Deel Deze Pagina