Dreumes 16 maanden en de nachten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fien2808, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hoi!

    Alvast bedankt dat je de tijd neemt ons verhaal te lezen. Alweer eentje dat komt klagen over de nachten ;) ... Nouja, ik ben niet per se op zoek naar oplossingen, want we hebben er al wel wat geprobeerd, maar vooral naar ervaringen. Mensen die misschien kunnen zeggen "hey, wij hadden dat ook, en dit is wat er daarna gebeurde".

    Onze dochter sliep door van 9w tot 5,5m. Dan begon ze plots slecht te slapen. Nouja, slecht, tot haar 14m een gemiddelde van 3 of 4x per nacht. We volgden haar ritme omdat het inderdaad niet vreemd is dat ze wakker worden en nood hebben aan contact oid.

    Het is nu 2 maanden dat ze ineens letterlijk elk uur (minstens) wakker wordt. Vroeger kon mijn vriend haar nog troosten, nu lukt niets nog. Ze gaat grunten (zoals de metal zangers, want huilen kan je dat echt niet meer noemen), slaat heel boos haar speen weg, slaat onze handen weg als we haar willen troosten, maakt zich razend kwaad tot ik haar aanleg (ik geef nog borstvoeding). Maar, zoals afgelopen nacht bijvoorbeeld, kwam ze al elk half uur drinken tussen 20u en 23u. Toen kon ik het echt niet meer aan en probeerden we haar opnieuw op andere manieren te troosten, met het grote drama als gevolg.

    Mijn vriend vraagt zich dan af of ze geen honger heeft. Omdat ze al meermaals borst had gehad, zijn we om half 12 met haar dan maar uit wanhoop naar beneden gegaan om haar een boterham aan te bieden. Drie happen nam ze en meer niet. Dan nog even drama, en rond half 1 in slaap. Ze werd om de paar minuten steeds wakker en ik geloof dat ze na 1u eindelijk iet of wat sliep, tot het half uur daarna uiteraard.

    Laten wenen dat doen we niet. Onze dochter is er ook eentje van "eroverheen gaan". Als wij haar echt lang laten wenen, wordt ze zo overstuur dat ze zou spugen of niet meer normaal kan ademen. Dat is echt geen optie voor ons.

    We gingen een maand geleden naar de osteopaat, zij stuurde ons door voor een EAV test. Die zeiden dat ze intolerant zou zijn voor tarwe, alle melkproducten van elk dier en citrus. Dus sindsdien zijn we ook samen op dieet. Omdat bovenvermelde osteopaat ons ineens compleet negeert en niet meer te bereiken is sinds ik zei dat er geen beterschap volgde, zijn we bij een andere osteopaat langs gegaan. Zij vond het ook bizar dat het toevallig om drie (ongelukkige term) "populaire" intoleranties gaat. We mochten wel nog doorgaan (je weet maar nooit), en starten met zwaardere probiotica. Deze vrijdag moeten we opnieuw bij haar langs.

    Het lijkt ook niet dat ze verder ergens last van heeft. Nouja, tandpijn zou altijd kunnen, maar dan gaat ze echt met haar handje naar haar mond en dat is de laatste tijd niet zo. Wij weten echt niet waaraan het nog kan liggen.

    Het begint echt door te wegen. Al 2 maanden dat we minstens 7x per nacht wakker zijn. De voorbije nacht het dubbele, is echt te extreem. Nogmaals, ik weet dat er geen gouden oplossing bestaat, en wat voor jou werkt, werkt misschien niet voor mij. Maar ik heb denk ik gewoon wat meer licht nodig aan het einde van deze tunnel :)
     
  2. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ben je met haar langs dokter geweest om oren te laten checken? Of denk je dat ze geen pijn heeft
    Matras naast haar bedje leggen zodat je bij haar ben en ook zelf wat rust kan pakken.
    Veel suc6!
     
  3. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja, ik ga sowieso na onze afspraak bij de osteopaat eens bij de dokter langs!

    Ze slaapt naast ons in een cosleeper, dus dat scheelt al iets. Wij slapen op zolder en haar kamertje is dus een verdieping lager, en zolang ze 's nachts nog wakker wordt zie ik mezelf 's nachts niet die trappen doen :p
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Mijn kleine neefje van bijna 1 huilde ook zoveel 's nachts. Ook in een cosleeper, ook borstvoeding. Dus werd hij de hele nacht door gevoed, omdat dat het enige leek dat een beetje hielp. Overdag was er niks aan de hand, nog nooit zo'n makkelijk kindje gezien. Maar die nachten...
    Tot mijn zus helemaal gestopt is met alle soorten melkproducten, ook geen soja etc. En sindsdien slaapt hij als een roosje. Pas weer een keer soja geprobeerd, maar meteen weer gillen. Dus bij hem is het zeer waarschijnlijk toch een allergie. Dus misschien is dat eens goed om te proberen?
     
  5. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Oh jee. Ik ben inderdaad wel meer sojaproducten gaan eten sinds ik niks meer van melkproducten mag...
     
  6. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Hoi,

    Ten eerste wil ik je een digitale knuffel geven. Het is niet makkelijk om van die gebroken nachten te hebben, laat staan dat het er meer en zwaardere worden.
    Mijn dochter is 15.5 maand oud en ook zij wordt nog steeds regelmatig wakker in de nacht. Waar het aan ligt, ik heb werkelijk geen idee.

    Mijn dochter heeft een koemelkallergie en heeft extreem verborgen reflux waarvoor medicatie. Nu zijn we sinds kort gestopt met de medicatie en dit gaat eindelijk goed. Verder krijgt ze niks qua koemelkproducten, maar ook niks waar ook maar een beetje weipoeder in zit. Zij reageert heel sterk op melkproducten. Laatst hebben we het weer geprobeerd en dan wordt ze gemiddeld 6 - 8 x per nacht wakker. Soja kan ze nu wel tegen, maar een paar maanden terug ook niet. Toen werd ze ook heel vaak wakker en leek het alsof ze echt boos was. Ook om haar heen slaan, gillen en niet getroost willen worden.
    Als het tandjes zijn, zien wij het ook heel duidelijk dat ze met haar handjes in haar mond gaat zitten, minder gaat eten en de hele dag hangerig is.
    Laten huilen is bij ons ook geen optie, zij raakt ook helemaal overstuur met spugen en geen ademhalen aan toe.
    Heel veel dingen wat je beschrijft is voor mij dus herkenbaar.

    Een tip zou zijn: probeer ook soja te mijden. Het is niet makkelijk, maar kijk eens wat dat doet? Geen melk (ook geen weipoeder) en geen soja producten. Bij ons gaat het nu best wel goed. Ze slaapt soms zelfs een nacht door en anders is ze maar 1 x wakker 's nachts en makkelijk te troosten.
    Het zou zomaar kunnen dat jouw kindje hier ook last van heeft. En inderdaad ook de oren eens checken? Dan hebben kindjes vaak ook last, met name bij het liggen.

    Succes en ik hoop dat het snel weer beter gaat.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen tips..
    Bij ons hielp het wat langer laten huilen, maar hier speelt meer...

    Hele dikke knuffel! Hopelijk heb je snel de oorzaak gevonden & hebben jullie allemaal jullie nachtrust weer terug.
     
  8. fien2808

    fien2808 Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Hoi iedereen! Even een update voor wie dit volgde, of voor wie op dit topic terechtkomt tijdens het zoeken naar lotgenoten.

    Niks van het dieet hielp.
    Wij gingen terug naar de osteopaat en zij wist wel te vertellen dat de kuur probiotica goed z'n werk had gedaan, elke vorm van spanning was uit haar buikje. Wel nog een "ribbel" reflux, maar dat heeft ze eruit gemasseerd.

    Zij vermoedde dat het waarschijnlijk een combinatie was van licht slapen (geluiden van ons door cosleepen) + nog honger hebben.

    Zij krijgt geen flessen melk ofzo voor het slapengaan, enkel een nachtmutsje borstvoeding. Daar trekt ze het duidelijk niet mee. Nu krijgt ze een beetje havermoutpap voor het slapengaan. Ze slaapt nu ook op haar eigen kamer. De eerste twee nachten heb ik een kampeermatrasje ernaast gelegd en erbij geslapen omdat ze toch wat angstig was eerst. Intussen zijn we 10 dagen verder en ze heeft net haar eerste nacht volledig doorgeslapen! Van 19u30 tot 07u! Het was wel een uitzondering, meestal is ze om 6u wakker.
    Rond half 6 zeurde ze even, maar tegen dat mijn vriend beneden was bij haar, sliep ze weer. En deze ochtend om half 7 had ze zelf haar muziekbeer aangezet om nog wat te soezen.

    Dusseh. Ja. Het is wel het proberen waard geweest!

    Al mis ik ze toch stiekem een beetje naast mij. Het is toch het beste voor ons allemaal nu. :)
     

Deel Deze Pagina