dreumes 16 maanden niet eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esje91, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

    esje91 Actief lid

    7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

    Mijn zoontje van nu bijna 16 maanden eet sinds een maand erg slecht.
    heeft 2 weken geen avondeten meer gehad en komt vaak voor dat hij het laatste iets gegeten heeft om 11 uur smorgens dus 8 uur lang zonder eten want 7 uur gaat hij na bed drinkt dan wel de papfles.
    eerst dacht ik dat het door de koekjes kwam tussendoor maar die krijgt hij niet meer sinds 3 dagen en nog niks eten.
    Vandaag gaf ik hem het avondeten want ik blijf het aanbieden toen begon hij panisch te huilen zijn lippen werden blauw en kreeg gewoon bijna geen lucht meer van het zo extreem huilen..
    ik hoor van iedereen jaa is een fase maar zo extreem huilen van alleen het eten zien??
    Het was echt heel zielig was nauwelijks te troosten.
    hij heeft reflux maar heeft hier omeprazol en domperidon voor wat naar mijn gevoel wel goed werkt..
    Komt dit iemand bekend voor??

    Groetjes esther
     
  2. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik denk een fase.. Mijn dochtertje is ruim 15 mnd. en wij tobben sinds de zomer (dus al wel 2mnd denk ik) ook met het eten, vooral het warme eten bedoel ik dan. Ik heb het gevoel dat ze niet meer met een lepeltje gevoerd wil worden, kan dat soms bij jullie ook een probleem zijn? Ik heb het haar zelf proberen te laten doen maar ze speelt alleen met het eten, trekt de boontjes uit elkaar, knijpt de aardappels helemaal fijn en gooit het vlees op de grond. Ook begint ze hysterisch te huilen zo gauw er warm eten op tafel komt. Ik heb helaas ook geen echte oplossing voor je we zijn zelf ook aan het zoeken maar in mijn omgeving hoor ik wel dat het vaak gebeurd rond deze leeftijd. Ze leren opeens ontdekken dat ze ook een eigen wil hebben
     
  3. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Ik denk ook een fase. Mijn zoon is gisteren 17 maanden geworden en was altijd ee super goede eter. De laatste maand a 1,5 maand is hij echt heel lastig. Maandag kan hij iets heel lekker vinden om het op woensdag woedend van z'n bord te gooien bijvoorbeeld. Wij laten hem maar, als hij honger krijgt gaat hij vanzelf wel eten
     
  4. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Oja en een lepel is inderdaad uit Den boze hier.
    Hij wil soms nog met de vork gevoer worden maar liever zelf eten (het liefste dan ook met vork)
     
  5. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Kan een fase zijn of kiezen die door komen of een combinatie van de twee. Ik begrijp uit jouw verhaal dat hij 's ochtends wel eet? Wat eet hij dan?
     
  6. JBB

    JBB Actief lid

    26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 12 maanden en 1 week. Ook zij eet sinds een week heel slecht. Twee hapjes en mevrouw vindt het genoeg, ze drinkt wel goed.

    Gisteren haar gebit inspecteert, ze heeft een doorkomende kies, vuurrood en witte puntjes, verder heeft ze geen klachten w.b.t. het doorkomen van de kies.

    Ook zit ze volgens 'oei ik groei' in de 55 weken sprongen (ze is te laat geboren).

    We proberen haar tijdens het eten zoveel mogelijk af te leiden, dan eet ze namelijk wel, nog steeds minder als normaal.
    Maar we willen allemaal graag lekker doorslapen.
    Vandaag is ze naar de opvang, ik ben benieuwd of ze daar beter haar best doet ;)
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Iig met die papfles stoppen. Hij heeft hem sowieso niet meer nodig..maar het geeft hem nu ook geen enkele reden om wel te gaan eten. Hij weet dat er toch nog wat komt.

    Het is vervelend en frustrerend lijkt me dat je zoontje niet wil eten. Het is wel een bekend verschijnsel op die leeftijd en niet iets om je heel druk over te maken.
    Je kunt hem sowieso niet dwingen om te gaan eten. Dat is een strijd die je altijd verliest.
    Maaaaar je kunt de omstandigheden wel zo maken dat hij gestimuleerd wordt om te gaan eten:

    - met zn allen aan tafel (of in elk geval 1 ouder met het kind en niet kind vooraf en ouders gezellig samen als kind op bed ligt)
    - behoudt een gezellige sfeer, praat over de dag en leg niet te veel nadruk op: "je moet eten".
    - geeeen alternatieven als er niks gegeten is na het eten....dus ook geen papfles.
    - betrek je kind bij de boodschappen: "wat zullen we eten vandaag"? En bv helpen met koken: groenten wassen, boontjes knakken e.d.
     
  8. esje91

    esje91 Actief lid

    7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ja de kiezen zijn nu wel door het komen maarja zou je toch denken waarom smorgens wel het is op dit moment alleen het avond eten.
    Dit was enige tijd geleden ook altijd de boterham in de morgen maar sinds ik hem gewoon niks anders meer geef ( want dat deed ik ) ging hij de boterham weer eten.
    Dus nu eet hij smorgens een dubbele boterham en meestal laat hij een kwartje liggen..
     
  9. esje91

    esje91 Actief lid

    7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    hij heeft indd die papfles niet meer nodig maar ja als hij vanaf 11 uur smorgens niet meer gegeten heeft dan vind ik het wel fijn als hij die fles wel nog drinkt na 8 uur zonder eten..
    We eten inderdaad samen aan de tafel, misschien moet ik eens proberen hem te betrekken bij het koken dat heb ik namelijk nog niet gedaan.
     
  10. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon is een stuk ouder, bijna 28 maanden. Zijn laatste twee kiezen komen nu ook door en hij laat nu soms de lekkerste hapjes staan....
    Als je kind echt heel de dag niets eet, zou ik zelf ook lekker die pap blijven geven hoor.
    Wil je kindje wel een boterham s avonds? Ons zoontje peuzelde rond de leeftijd van jouw kind nog wel eens een krentenbolletje of tarwebolletje op....
    Die kiezen kunnen ze echt goed last van hebben.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    in snap dat je dat fijn vindt maar dan doorbreek je de cirkel nier. Sowieso op deze leeftijd geeft pap weinig belangrijks. Ik bedoel daarmee dat wel of geen pap niet zoveel uitmaakt in het niet eten. Het is puur jouw gevoel, wat ik wel begrijp hoor maar ik persoonlijk zou liever willen investeren in het eten van groenten wat wel veel goede voedingsstoffen voor hem oplevert, nogmaals dwingen kun je niet...maar zorgen dar hij echt honger heeft en houdt (ook in de nacht zonder papfles) dat geeft hem wel veel reden om wel te eten.
    En probeer eens een monkeyplatter met veel rauwkost halverwege de middag. Veel kindjes vinden het superlekker. Eventueel zelfs tussen de middag met stukjes boterham erop.
     
  12. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.024
    320
    83
    Mijn zoon is iets ouder, maar gaat soms ook zonder eten naar bed hoor. Wij doen ongeveer hetzelfde als tuc. Het is gewoon gezellig aan tafel en hij bepaald zelf hoeveel hij eet. En soms is dat helemaal niks en dan heeft hij ook om 11 uur voor het laatst gegeten. Hij slaapt er niet minder om en wordt ook niet eerder wakker. Het voor mezelf loslaten scheelt al heel veel. Nu zorg ik vaak dat er iets van rauwkost is bij de maaltijd wat hij wel lust en dat we twee keer in de week iets eten wat hij lekker vindt. Ik vertrouw erop dat hij als hij honger heeft vanzelf gaat eten..
     
  13. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan ook een kop groentensoep proberen 's avonds. Dl eet dat altijd wel (gaat waarschijnlijk ook om de gezelligheid, want ik help beetje met eten vd soep)
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze uk(16 maanden) heeft door de kiezen en tandjes ook minder gegeten maar heeft ook gewoon fruit en pap fles gehad.( eet ongeveer 100 gr groente en 100 gr aardappel , fruit als toetje en om 19.00 de papfles)

    Wat hier helpt is enthousiasme en afwisselen met eten.we voegen meer kruiden toe ( zonder zout bijvoorbeeld peterselie, bieslook, komijn) en eet veel beter.
     

Deel Deze Pagina