dreumes 16mnd 's nachts wakker met honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitequeen, 11 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitequeen

    9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Onze dochter van 16 maanden wordt bijna altijd nog 's nachts wakker en heeft dan echt honger. Voorheen dronk ze dan bij mij, maar omdat ik niet wil dat ze aan de borst in slaap valt, maar zelf in slaap valt, doe ik dat niet meer. Ik geef haar nu dan een (halve tot hele) banaan en een fles opvolgmelk, maar soms is ze dan een half uur later weer wakker en moet ik haar ook nog een paar happen havermoutpap geven (die ik voor de gelegenheid zelf heb gemaakt van gehakte nootjes en havervlokken zodat ik er alleen nog water bij hoef te gooien :))

    Ze eet en drinkt overdag altijd totdat ze niet meer wil. Meestal ochtend flink havermoutpap, verder 1-2 stuks fruit, 1 boterham met pindakaas of tahin, en in de avond gewoon wat de pot schaft, en als ze meer wil bied ik haar nog avocado of fruit of groente aan. Drinkt in de ochtend vers sap en verder de hele dag door water, en 2x beetje borstvoeding, meestal totaal zo'n 400-500 ml over de hele dag.

    Als ik zelf in de nacht wakker ben krijg ik ook honger... maar ga ik ook niet eten. misschien moet ze gewoon leren weer in slaap te vallen?

    Als ik haar niks geef blijft ze huilen. Geprobeerd alleen naar haar toe te gaan en haar te troosten, maar het enige dat helpt is haar eten en drinken geven. En het is dus geen kwestie van "een slokje water" :)

    Er zijn wel nachten dat ik strenger ben en haar langer laat huilen, met het idee dat ze moet leren doorslapen. Ik heb wel het idee dat ze de nachten daarna dan echt vaker doorslaapt, dat duurt dan 3 of 4 nachten. Ik ben echter geen voorstander van laten huilen, dus na 10 minuten geef ik het wel op, tenzij ik merk dat het minder wordt en ze weer gaat slapen.

    Ik denk dat dit al speelt vanaf een maand of 7, en we hebben denk ik een of twee keer een periode van 3-4 weken gehad dat ze doorsliep. Verder dus altijd zo geweest.

    Help! We voelen ons zombies van slaapgebrek!
     
  2. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het gewenning is en dat moet je op een of andere manier doorbreken. Dus gewoon geen eten s nachts geven. Misschien eet ze gewoon ook niet genoeg overdag, een boterham meer, of wat yogurt na avond eten.
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik geef Nog een avondfles voor het slapen gaan. Dat gaat hier prima!
    Ik denk ook gewenning. Misschien toch steeds iets minder geven?
     
  4. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Misschien overdag twee boterhammen bij de lunch? En ik Geef na het slaapje ook nog een kom yoghurt met fruit dus rond 15.00 uur als ze wakker wordt. Dan dus ook nog flinkavondeten.
    Hier is het dus:
    'S ochtends havermout of twee botherhammen.
    Twee stuks fruit
    Lunch twee boterhammen
    Yoghurt met fruit
    Tussendoortje
    Flink portie avondeten

    Doe ik dit niet wordt ze snachts wakker met honger. Sinds dit schema (16 maanden) slaap ze door. Ze is nu 19 maanden.
     
  5. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Ik vraag me af wat er zo slecht is aan 1 keer aanleggen snachts. Zolang ze maar momenten heeft dat ze zelf moet gaan slapen. Tenzij ze dan de hele nacht blijft komen. Maar ach als t maar 1 keer is. Dan kunnen jullie beiden snel weer lekker verder slapen.
     
  6. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Een beetje drinken oké maar een halve banaan en nog havermoutpap in de nacht zou ik mee stoppen.
    Ze zal denk ik dus echt wel honger hebben dus misschien overdag meer aanbieden zoals bij de lunch of tussendoor yoghurt.
     
  7. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Eet ze overdag niet te weinig en krijgt ze daardoor 's nachts honger? Ik zou 's nachts echt geen eten geven, maar alleen wat drinken.

    Hier eten ze over de dag 4 sneetjes brood, fruit, koekje of een ander tussendoortje, flink bord avondeten (soms 2), toetje en voor het slapen gaan nog 150ml halfvolle melk. En daarbij drinken ze nog 3 a 4 rietjesbekers leeg van 250ml.
     
  8. Lutty

    Lutty Actief lid

    26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik begrijp niet goed waarom je haar niet gewoon aanlegt? :(
     
  9. Veera

    Veera Niet meer actief

    Borstvoeding geven 's nachts zou ik inderdaad echt niet weer aan beginnen, zeker niet met 16 maanden. Dat vult trouwens ook nauwelijks. Wat krijgt ze na het avondeten nog? Dus voordat ze naar bed gaat? (ik weet niet hoe laat dat is) misschien dat ze dan echt met een lekker volle buik naar bed gaat en daardoor langer slaapt.
    Lijkt me idd vermoeiend hoor!
     
  10. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0
    Als ik dit zo ziet eet mijn zoontje van 12 maanden echt weinig

    Ochtend bv
    Fruit
    Bv slapen
    Fruit en rozijntjes
    Bv slapen
    Avond eten en beetje vla
    Bv slapen

    Nacht nog zo 2 a 3 x bv

    Brood wilt die absoluut niet en hij heeft KMA ben nu dus proberen die vanille vla dat gaat goed en zo stapsgewijs ga ik het uitproberen
     
  11. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je heeft ook nog best veel bv, hier 10 maanden en komt nog max 3 keer per dag. En sinds 5 maanden geen nachtvoeding. Je kunt altijd naar een alternatief voor brood zoeken zoals cracotte, toast enz.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik denk dat het gewenning is geworden. Ze zal nu inderdaad honger hebben, want haar maag is gewend geraakt aan eten midden in de nacht. En dan niet alleen een slokje drinken, maar het is echt een heel ontbijt dat ze krijgt.
    Ik denk dat het je wel wat moeite gaat kosten om dit er weer uit te krijgen. Ik zou zelf kijken naar een manier die bij jullie past. Je haar gewoon niks meer geven, je ook kunnen kiezen om alleen iets te drinken aan te bieden en dan bij voorkeur gewoon water, want dat is beter voor de tandjes dan melk.
    Echter als ze overdag nog borstvoeding krijgt vind ik het helemaal geen kromme gedachte als ze dat 's nachts ook nog een keer krijgt. Ik zou liever een keer borstvoeding geven dan een banaan en een kom havermout.
    En zoals hierboven ook al veel genoemd wordt, misschien overdag wat meer aanbieden? Ons zoontje wilde voor het slapen gaan 's avonds amper meer z'n fles drinken, maar wij hebben er toen voor gekozen om hem rond 19.00 nog een bakje yoghurt te geven.
     
  13. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik zou haar ook niet meer aanleggen met deze leeftijd, het went snel voor haar en weet niet of jij daar op zit te wachten :) probeer haar anders idd overdag iets meer aan te bieden, bijvoorbeeld een extra boterhammetje of misschien juist wat pap voor het slapen gaan om te kijken hoe dat gaat? Ik zou ook snachts niets meer geven als je er zeker van bent dat ze echt genieg heeft gehad overdag want het kan best een beetje gewenning zijn .. Hier is dat ook een tijdje geweest, heb hem toen alleen wat water gegeven (hij was wel even behoorlijk boos!), en ja hoor het was gewoon ineens weer over
     
  14. sophia2016

    sophia2016 Bekend lid

    10 apr 2016
    866
    2
    0
    Ja hij is heel moeilijk met eten spuugt het uit of gooit bakje weg zo

    Hij is ook best wel licht qua gewicht nu zo rond 8.5 kilo hij groeit onder gemiddelde hij eet ook pas sinds 11 maanden echt groente avond eten ervoor wou die er niks van weten

    En ja de bv daar vraagt die ook echt om een flesje heeft die nooit gewild drinkt vanaf 4 maanden water uit een beker of wat appelsap uit een pakje. Vind nu ook niet meer nodig om nog de fles aan te leren

    Speen heeft die alleen soms snachts verder wilt die hem niet en ik probeer altijd eerst die erin te doen als wakker word maar dan gooit die hem weg en als ik te lang wacht word die echt wakker en daar zitten we niet op te wachten hij slaapt dan heel moeilijk in duurt zomaar 2 uurtjes

    Hij slaapt bij mijin bed wil de andere kinderen ook niet wakker maken snachts met zijn gehuil hij zal wel op gegeven moment kamer moeten gaan delen met zijn 2 broers
     
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Als even aanleggen de oplossing is...
    Waarom dan niet?
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Veel?
    Maar volgens welke norm is het dan veel?
    Mijn zoontje zat met 10 maanden op 5 voedingen.
    Dan is 3 voedingen "weinig".
    Dus het is echt heel persoonlijk..
     
  17. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Puuf dat moet echt zwaar voor je zijn. Ik maak me al zorgen als ie zijn bordje niet helemaal opeet. Maar ik snap het wel hoor dat je zoveel bv blijft geven, zou ik ook doen als ie zo weinig zou eten.
     
  18. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd op verzoek gedaan, en heb een flinke kerel van bijna 10 kilo. En vaker voeden betekent niet dat een kind dan meer van drinkt.
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Precies.
    Dus veel/ weinig, dat is dan toch relatief?
    De ene baby is een snacker, de ander is van het voltanken
    Ik had ook een grote kerel (4450 bij de geboorte).

    Nu is het kindje van ts natuurlijk geen baby meer.
    Maar blijkbaar is hij van de meerdere slokjes
     
  20. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Zolang je 's nachts eten geeft, houd je in stand dat overdag minder wordt gegeten. Als jij 's nachts al je ontbijt eet, is de kans aanwezig dat je 's ochtends, of misschien zelfs gedurende de hele dag, minder eet dan je gewend bent. Ik zou stoppen met het aanbieden van eten en zoeken naar een methode waar jij en je partner achter staan. Of dat nu borstvoeding, water of (gecontroleerd) laten huilen is.
     

Deel Deze Pagina