Dreumes 19 maanden ineens slaap problemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Onze dreumes van 19 maanden sliep tot afgelopen weekend altijd goed in. We gaven hem melk, poetste zijn tanden, boekje lezen en naar bed. Maar sinds afgelopen weekend is het een groot drama! Na het hele ritueel leggen we hem met knuffel op bed, geven hem een kus en gaan weg. Soms rommel ik nog wat op de overloop, soms ook niet. Hij gaat direct staan in zijn bed en krijsen/huilen/gillen. Uiteindelijk gooit hij zijn knuffel uit bed en kan dan niet slapen.

    Ik wil er geen spelletje van maken om zijn knuffel steeds te pakken en aan hem te geven, maar zonder slaapt hij ook niet.

    Mijn man heeft hem gisteren een half uur laten huilen (toen hield hij zijn knuffel gelukkig wel in bed) en toen is hij in slaap gevallen. Ik vind het laten huilen persoonlijk erg moeilijk. Iedere minuut duurt dan zo lang...

    Heeft er iemand misschien tips? Is laten huilen de enige optie? Hoort het bij deze leeftijd?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt alsof hij nog niet moe is. Een klein uurtje later naar bed?
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.325
    113
    Oef. Met 19 maanden hebben wij ook een lastige slaapperiode gehad. En we waren toen niet de enige met die leeftijd.
    Het is vanzelf weer overgegaan, volgens mij max 2 weken geduurd.
     
  4. Winter30

    Winter30 Niet meer actief

    Onze jongens zijn even oud en hier ook een fase. Net achter de rug, soms alleen nog met middagslaapje. Maar die gaat hij langzaam afbouwen denk ik.
    Met de avond was het ook even drama, duurde een weekje of 2-3.

    Sprong, toeval of hebben de heren met elkaar zitten appen? :D
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier eentje van 18 maanden die sinds een paar dagen er ook een potje van maakt. Het is alsof ik ineens een compleet ander kind heb zodra bedtijd aanbreekt.
     
  6. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Uurtje later naar bed ga ik morgen eens proberen... hij ging tot nu toe tussen 6-half 7 naar bed.

    En 'gelukkig' dat het dus een probleem lijkt te zijn rond deze leeftijd.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Van t weekend waren we elders dus ging al raar met slapen, middag tuk overgeslagen wel op bed gelegd maar slapen is voor baby's!!!! En deze kan (gelukkig) dr eigen feestje bouwen in bed. Dus die liep nog tot 22:30 te jodelen en te kraaien en toen was t ineens heel stil. Na 14 uur wakker zijn gaf ze t toen maar een keertje op. :s echt veel huilen met naar bed gaan heeft ze nooit gedaan, merk wel dat ze met heel warm weer tot later uitslaapt en dan automatisch ook weer later naar bed gaat beter werkt voor dr. Maar goed, als je kamertje 28 graden is en maar weinig koeler wordt kan ik me dat goed indenken. (zolder was t 33-34 graden)
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is best vroeg, vind ik. Dus misschien toch inderdaad wat later proberen. Dat gedrag was hier bij beide kinderen altijd 'moeder, ik ben nog niet moe'.
     
  9. sm1990

    sm1990 Bekend lid

    28 nov 2012
    618
    9
    18
    19 maanden en gaat nu ook staan als k wegloop maar k doe er niks mee en t houd na 1 minuut op tenzij er echt iets is. Ik blijf zoveel mogelijk concequent tenzij ik t gevoel heb dat er dus echt iets is.
     
  10. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Dat had ons zoontje een maand of 1.5 geleden ineens. Wij hebben hem toen elke 5 minuten weer neer gelegd en zachtjes gezegd ga maar slapen. 1e dag duurde dat een uur, 2e een half uur en na een dag of 4-5 was het niet eens meer nodig (soms 1x) ik vond het heel zielig en zette ook echt de wekker op mijn telefoon om hem elke 5 minuten neer te leggen, maar het heeft wel geholpen
     
  11. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier af en toe ook last van! Aan het begin gingen we er altijd snel naar toe, doen we nu niet meer! Laten der even 10 min gaan en vaak valt ze dan vanzelf in slaap
     
  12. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hier helpt het nu ook om hem gewoon 10-15 minuutjes te laten rommelen in bed en dan valt hij vanzelf in slaap. We merken vooral dat het is na een drukke dag, het is gelukkig niet meer iedere dag!
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Hier nu een paar avonden een latertje geworden. Dr kamertje is echt niet te harden en ze is al een straalkachel van zichzelf als ze moe wordt. Dus ze had wat geslapen en was "klaarwakker" om 20:00 heb dr maar naar beneden gehaald, lekker buiten laten kliederen met de watertafel om af te koelen, wat drinken erbij en intussen de ramen tegenover elkaar opengezet om er wat koelere lucht in te krijgen, nog ff bij opa en oma langs voor een bak koffie (doen we meestal rond etenstijd) heb dr een boterham gegeven die niet helemaal op ging, weer een toetje (ging uiteraard wel op), weer tandenpoetsen (voornamelijk water en een klein prutje tandpasta voor t idee) en toen weer naar boven, schone luier, pyjamabroek aan en t standaard riedeltje. Dan maar twee keer "avondeten". Poging 1 was kennelijk mislukt, dus dan maar de herhaling van t riedeltje op een later (en koeler) tijdstip. Dus madame lag om 21:45 voor de tweede keer voor de nacht en is nog steeds vertrokken (klopt op hout). Van de week om 03:45 zo met dr beneden gezeten nadat ze wakker gilde vanwege dr tandjes en een crash landing in dr voeteneinde met bloedneus en algehele hysterica/driftbuien als gevolg. Gebeurd zelden dat ze na 19:00 uit dr kamer komt, in principe is 19:00 hier "nacht" en als er dan wat is, dan doen we dat op haar kamer regelen, maar met deze temperaturen en helemaal over de rooie vanwege pijn zijn, naast de calamiteitendiensten, de uitzonderingen dan maar. En begin van de avond doen we gewoon alsof er niks gebeurd is en alsof de vorige een tuk was en nu voor de nacht, het is toch nog licht ze kan ook nog geen klokkijken dus geen man overboord.

    Gelukkig komt de griekse yoghurt in grote potten en is t avondritueel heel kort (doelbewust) dus hebben we altijd de mogelijkheid om t nog een keer of 4-5 te herhalen bij hardnekkige aanhoudendheid zonder af te gaan wijken, al neem ik aan dat ze bij de 5e keer wel voldoende heeft aan 1 hap of een beker warm melk.
     

Deel Deze Pagina