Peuter 2 jaar loopt niet meer na val.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HvL, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Mijn zoontje van 2 jaar is vanmorgen van de kinderstoel gevallen/gegleden en vermoedelijk op zijn been/heup terecht gekomen. Of op een duploautotje gevallen.
    Hij gilde gelijk heel hard. Terwijl hij normaal nooit huilt na een val. Hij is heel hard.
    Hij wilde op staan maar dat lukte niet. Uiteindelijk maakte hij een paar rare hink stap sprongen. En hij wilde daarna alleen maar zitten en liggen. Hij heeft een uur gehuild en au au gezegd. Na een zetpil hield hij op met huilen. Hij huilt alleen nog als hij kracht op het beentje zet.
    We zijn naar de huisarts geweest, maar volgens haar is het een kneuzing. Want hij beweegt zn been wel spontaan zonder te belasten. En als ze druk op zijn gewrichten zette huilde hij ook niet. Hij kreunde alleen een beetje. En volgens haar als het gebroken zou zijn dan hoor je tegen het plafond te vliegen van de pijn.
    Maar ze zag ook wel dat hij niet ging lopen. Nu moet ik dinsdag terugkomen als het nog zo is. En als het erger word moet ik naar de huisartsenpost. (Daar ben ik al helemaal geen fan van. Want mn andere zoontje had een gebroken sleutelbeen wat volgens de hap niet zo was want hij kon alles bewegen...
    :eek:. Uiteindelijk bleek dat dus wel gebroken.)
    Maar mn zoontje was bij de huisarts vanmorgen helemaal onder de indruk en was blij dat hij even weg was. Want we komen nu weinig ergens ivm corona virus. Dus hij piepte eigenlijk niks.
    Volgens haar is hij nu misschien bang om te lopen... Maar daar is het helemaal het kind niet voor. Altijd super actief zelf als hij ziek is. En nu zit hij als een mak schaapje op de bank.
    We hadden gisteren net een nieuwe zandbak waar hij helemaal weg van is. Maar zelfs daar wil hij niks van weten.
    Ik dacht eigenlijk echt dat het wel gebroken zou zijn.. en de houding van de huisarts verbaasde me echt.. Het is normaal echt een bikkel van een kind. Ik vind het zo raar dat hij niet loopt. Hij krijst keihard als ik hem neerzet. Soms wil hij ook niet zitten dan ligt hij gewoon..

    Herkennen jullie zoiets en dat er inderdaad gewoon niks is?
    Ik heb speciaal mn man naar huis laten komen omdat ik ivm corona alleen moest komen en geen oppas had voor andere kids.
    Ben echt een beetje van slag door de arts...
     
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik ben geen arts maar misschien heb je wel iets aan deze vergelijking: als je als volwassene je heup, been, knie of enkel kneust, loop je ook vaak een paar dagen of week niet. Of je loopt op krukken. Soms is een zware kneuzing nog pijnlijker dan breken. En als het licht gekneusd is kan het alsnog erg pijn doen natuurlijk. Als de checks goed waren zou ik nog niet zo bang zijn voor een breuk en het inderdaad even aankijken, mits het goed gaat terwijl hij ligt natuurlijk. Zou hem sowieso niet dwingen om te staan, dat zou je bij jezelf ook niet doen. Hopelijk heb je hier iets aan. Maar als je het niet vertrouwt dan gewoon de hap bellen :)
     
    HvL vindt dit leuk.
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    @HvL Kijk even hoe het morgenochtend gaat. Vertrouw je het niet, dan zou ik toch de HAP bellen. Moedergevoelens zijn meestal juist, jij kent zelf je kind het beste! ;)
     
    HvL vindt dit leuk.
  4. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Bedankt voor jullie tips!

    We zijn er inmiddels achter dat het zijn voetje is die zoveel pijn doet. En die is ook dik. En bij bovenop de voet duwen schreeuwt hij keihard. We vonden het al zo gek dat we verder aan het been niks zagen. En hij ging vanmiddag ook kruipen op handen en knieën. Maar houd daarbij zijn voet wel zo dat die niet de grond raakt.
    Ben heel blij dat ik nu gevonden heb wat het is. Maar lopen wil hij niet. Ook niet met sandaaltjes aan. Ik dacht misschien gaat dat beter. Want ik had vorig jaar vermoedelijk mijn teentje gebroken. En toen kon ik alleen maar lopen met slippers aan. Lopen met blote voeten was drama. Maar goed bij hem werkt dat dus niet.. We wachten verder wel af.
     
  5. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Even overleggen met de hap, dat je huisarts zijn voetje niet specifiek beoordeeld heeft maar hij nog steeds niks doet.. Sterkte!
     
    HvL vindt dit leuk.
  6. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?
     
    HvL vindt dit leuk.
  7. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Inmiddels gaat het wel beter maar is nog niet over..
    Zaterdag hap nog gebeld. Maar hoefde niet te komen. Liever geen kids in een ziekenhuis nu. Vandaag naar huisarts geweest. En het gekke is als ik op zn voet druk gilt hij keihard en bij de dokter geeft hij geen krimp. Hij draaide alleen zn hoofdje weg en zette zich schrap. Als het donderdag nog zo is dan voor een foto. Ik merk nu wél wat verbetering. Maar hij is er nog steeds vervelend van en krijgt nog regelmatig zetpil. En hij mankt nog en is snel uit balans
     
  8. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ahh sneu dat ie nog zo'n last heeft. En fijn dat ze donderdag een foto maken bij geen verbetering. Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter!
     
    HvL vindt dit leuk.
  9. Teacher86

    Teacher86 Lid

    30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Wat sneu voor je zoontje.

    Ik heb inmiddels geleerd te vertrouwen op mijn eigen gevoel ipv geheel op het oordeel van de huisarts. Hier iemand die zes maanden op een gebroken voet heeft gelopen en mijn vader heeft na een ongeval weken gelopen op een gebroken scheenbeen (kleiner botje in het scheenbeen). Zo heb ik meer van dit soort verhalen.

    Wil natuurlijk niet zeggen dat het hier ook mis is, maar wil wel het advies geven niet geheel te vertrouwen op wat je arts zegt alvorens er een foto is gemaakt. Ik snap dat ze in deze tijden liever niet doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar voor zo'n kleintje is het natuurlijk erg vervelend als het wel om een breuk zou gaan en dat er dan niets aan wordt gedaan.

    Uit mijn eigen ervaring doet een kneuzing overigens veel meer pijn dan een breuk.
     
    HvL vindt dit leuk.
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Misschien een tip voor als het inderdaad een kneuzing is arniflor tabletten van vsm.
    Hopelijk gaat het de goede kant op!
     
    HvL vindt dit leuk.
  11. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Hebben ze nog een foto gemaakt vandaag of ging het al beter? Ik hoop natuurlijk het laatste!
     
    HvL vindt dit leuk.
  12. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik hoop ook dat het beter is gegaan! Laat je het nog weten?
     
    HvL vindt dit leuk.
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Dank voor jullie meeleven en meedenken.

    Het gaat gelukkig de goede kant op.
    Hij gebruikt nu geen zetpil meer en zijn humeur is ook verbeterd. Hij loopt nu wel weer redelijk normaal. Hij wil zijn schoen ook weer aan. Maar na het uitdoen van de schoen geeft hij wel veel pijn aan. En ik mag er ook niet meer aan voelen. Hij heeft ook weer gesprongen op de trampoline en trap gelopen. Ben vandaag niet meer naar de huisarts terug geweest. Omdat het nu de goede kant uit lijkt te gaan. Maar ik hou het wel goed in de gaten. Mocht het toch weer minder gaan dan heb ik zo weer gebeld.
    Arts zei ook wel dat mocht er een breuk of scheurtje zitten dat de stand van het voetje niet verkeerd was. Dat is voor mij ook wel een geruststelling.
    Ik gebruik voor zijn voetje aloë Vera zalf. Dat schijnt voor veel dingen goed te zijn. En Arnica/arniflor zalf of tabletten zou ik inderdaad ook nog kunnen gebruiken. Bedankt voor de tip!

    Maar hopelijk gaat het nu de goede kant op. En hij is weer een stuk vrolijker!!
     
    Indiana, Eikeboompje en Pien86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina