Dreumes en hapjes verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yunaaatje, 5 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    160
    173
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Op dit moment loop ik er tegen aan dat onze dreumes (15 maanden) op een verjaardag niet van de hapjes op tafel af kan blijven. Dit gaat dan om chips/ nootjes etc.

    Ik probeer hem nu steeds af te leiden of iets anders aan te bieden. Maar wat hij in zijn hoofd heeft..
    Nee zeggen, hem wegzetten of iets anders resulteert in een krijsend kind.

    Hebben jullie de gouden tip?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Alternatief aanbieden, rustig blijven en lekker boos laten zijn. Hij mag het best stom vinden. Maar daar heb jij geen boodschap aan.

    gelukkig heb je voorlopig geen feestjes.
     
    Yunaaatje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    160
    173
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Eigenlijk weet ik het ook wel. Toch had ik gehoopt om een magische oplossing. Ik vind het vooral lastig omdat hij het enige kind bij ons in de familie is (tot nu toe). Alle ogen zijn op hem en ons gericht.

    gelukkig nu geen feestjes inderdaad. Maar het kwam ter sprake.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Dan is het ook extra begrijpelijk dat hij het niet snapt. Iedereen mag eraan zitten behalve hij.

    En ik heb gemerkt dat het ook echt per kind verschilt. De een blijft braaf overal af en gaat gewoon spelen. De ander blijft maar bij de tafel hangen en overal aan willen zitten. Zelfs kindjes met dezelfde ouders en dezelfde opvoeding en het verschilt nog.
     
    Yunaaatje vindt dit leuk.
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat is ook lastig. En groeien ze vanzelf overheen. Ze kunnen hun impulsen ook nog niet onder controle houden. Ik zou de hapjes op een hogere tafel ofzo neerzetten als ik zie dat iemands kindje er niet af kan blijven. Anders is dat ook zo sneu.
     
    Yunaaatje vindt dit leuk.
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Een eigen bordje/schaaltjes met lekkers geven: wat rozijntjes, wat maischips, schijfje komkommer/paprika etc, toastje?
     
  7. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    160
    173
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Ik ga het in het vervolg idd proberen met een eigen bakje.
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    dit indd :)
     
  9. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Misschien ook nog voor een verjaardag iets te eten geven dat hij ieder geval geen trek heeft. Verder een eigen schaaltje inderdaad.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.782
    113
    Wij gaven een eigen bakje met lekkere dingetjes en daar naast moest hij altijd vragen of hij wat mocht. En wanneer het klaar was zeiden we ook klaar.
    Goed is goed. Mocht hij best even boos zijn en daarna ging hij wat anders doen.

    Niks is zo irritant wanneer een kind constant in de bakken zitten te graaien.
    Zie ik nu nog op feestje , inmiddels is hij een heel stuk ouder maar andere kinderen graaien nog steeds of ze niks te eten krijgen.
    Hij vraagt het nog steeds en wanneer ik zeg klaar dan is het ook klaar.

    Blij dat we op tijd zijn begonnen met grenzen stellen ook betreft het eten. :)
     
    Yunaaatje vindt dit leuk.
  11. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    160
    173
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Ik ga idd een eigen bakje geven. Laten vragen om iets te mogen pakken is een beetje lastig op zijn leeftijd, al willen we daar wel naartoe werken.

    Ik vind het hangen bij de tafel ook heel storend, vandaar dat ik een plan van aanpak nodig had .

    bedankt voor de tips iedereen!
     

Deel Deze Pagina