Dreumes gaat door het lint

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roderoosjes, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Mijn 21 maanden oude dochter raakt erg snel gefrustreerd als er iets niet gaat als zij wil of in gedachten heeft. Ze kan dan ineens omslaan van een lief meisje naar een draak. Alles wordt met brute kracht van tafel geveegd, ze gaat gillen, krijsen en overtrekken en wij mogen niets doen. Troosten werkt totaal niet, ze gaat alleen maar harden gillen. Meestal duurt zo'n "aanval" iets van 10-20 minuten. Wij blijven rustig, proberen haar uit die waas te krijgen en laten haar vaak ook uithuilen. Dat lijkt het beste te werken. Daarna is het ook helemaal over en is ze weer gezellig en vrolijk. Ze begint nu met praten, begrijpt veel en vindt het leuk om kleine opdrachtjes te doen.

    Herkent iemand dit? En wat doen jullie in zo'n situatie?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Oh ja heel herkenbaar, maar echt met de meest vreemde dingen. Als op de bank klimmen niet in 10 seconde lukt, huilen. Als stapelen met ronde ( :roflmao: )blokjes niet gaat, huilen. En de grote meltdown komt wanneer er 2 dingen achter elkaar niet goed gaan, hoofd stoten en binnen 1 minuut vallen. Meltdown van 20 minuten, dan lijkt het 5 minuten over te zijn en begint hij weer. o_O:roflmao:
     
    Roderoosjes en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik praat rustig, ben consequent en troost als ik zie dat hij ook niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Dat helpt uiteindelijk vaak wel.
    Als dat niet werkt eet ik een Snickers op de wc met de deur op slot..:thumup:
     
    Adrianna, AadeeBee, mamaloe250 en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Haha, ja dat is ook een goeie!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hardop lachen :roflmao: :roflmao: :roflmao:
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    You're not you when you're hungry :roflmao: (sorry voor het OT gaan :p)
     
    Waterlelies vindt dit leuk.
  7. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ook een meisje met flinke buien. Ik moet er soms echt uit de situatie halen om het zien te stoppen.
    Ik heb zelf echt geduld van een stoeptegel, dus soms breng ik er boven of ik ga aan tafel zitten en probeer er compleet te negeren.

    Onze dochter praat heel veel en duidelijk. Ze praat eigenlijk al in (vol) zinnen en kan duidelijk aan geven wat ze wil. Dit maakt het soms ook lastig omdat ik soms te snel denkt dat ze het allemaal wel snapt/begrijpt wat misschien helemaal niet zo is.

    Het beste werkt idd zelf rustig blijven en uit laten razen.
    Ik ga naar der toe en vraag is het klaar, als ze dan of nog harder gaat gillen of zegt nee draai ik me weer om en probeer paar minuten later weer.

    We zullen maar zeggen dat het een fase is
     
  8. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar.
    Hij heeft een little people boerderij die hij als parkeergarage gebruikt voor de toettoetauto’s, maar ze moeten er dan ook echt alle 5 in of op en zodra er 1 in dat hele proces valt is het klaar en gaan de auto’s inclusief boerderij de lucht door.

    Ik doe het 1 keer voor en zeg dat hij rustig moet blijven en gaat het nog een keer zo dan doe ik hetgeen waar hij mee speelt even weg, omdat hij gewoon niet mag gooien met spullen.
    Vaak volgen dan nog een rietjesbeker en wat andere dingen die ik dan ook stuk voor stuk weg leg tot hij afgekoeld is.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ah ja hier ook regelmatig.

    Hij gaat zn gang maar. Ik reageer dr niet op, tot hij dingen kapot gaat maken, dan corrigeer ik hem.
    Wordt hij té vervelend, dan kan hij naar de gang. Doei.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Laatste meltdown is een paar weken geleden geweest. Dekseltje van dr theesetje wilde niet op t potje blijven zitten. Toen kregen we een zeester in de keuken. Had toen zoiets van f* it, ben dr doodleuk naast gaan liggen en vroeg dr of t zo beter ging lukken of dat ze t nog maar eens ging proberen. Woest werd ze maar stond op en probeerde t nog een keer en toen lukte t wel en was over. Sindsdien ook geen zeester meer gezien. Piept wel als iets niet lukt maar roep gewoon dat ze t nog een keer moet proberen of dat ze wil dat mama helpt (mama helpen is een grote nono, alles is zelf doen) als t eeeeeecht niet gaat dan is t mama hellepuh en zit ze met dr neus op mn handen te kijken hoe ik t doe.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    P_20190502_140633.jpg Fijn dat het herkenbaar is. Mijn oudste dochter heeft het niet zo erg gehad.
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een terror dreumes.
     
  12. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Heel herkenbaar. Even laten uitrazen en af en toe laten weten dat je er bent. wij benoemen ook altijd even dat hij echt wel even boos mag zijn/ huilen en dat het ook niet leuk is (als iets niet mag oid). Hier wel even hard moeten werken om een alternatief voor om zich heen slaan uit frustratie te verzinnen. Maar hij mag nu op de bank liggen en daarop slaan en schoppen :). Nu hij dat weet, loopt hij zelf al naar de bank in een meltdown. Mijn hand is een alternatief voor buitenshuis (maar dan mag alleen slaan).
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Whahaha dit is echt grappig
     

Deel Deze Pagina