Dreumes heel vaak flink ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dex1989, 12 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    922
    648
    93
    Vrouw
    Hoi dames (en wellicht mannen),

    Geen idee waarom ik dit hier typ, maar wie weet heeft iemand ineens een soort ingeving, herkenning oid.

    Mijn zoontje is nu 13 maanden en is erg vaak ziek. Niet gewoon griep, maar ook meteen bacteriën en infecties. Even kort wat hij heeft doorgemaakt naast de ‘gewone verkoudheid’: hij is geboren met een bijzondere vorm van hartritmestoornis (dit is inmiddels helemaal goed, wel nog een ruis), 3x een dubbele oorontsteking, longontsteking, mond-hand-voetziekte, en de heftigste een bacteriële meningitis (hersenvliesontsteking). Daarnaast heeft hij ontzettend vaak koorts, eigenlijk wekelijks (dit was meerdere keren per week).

    We lopen bij de kinderarts als nacontrole op de meningitis (gehoor en ontwikkeling) en daarnaast is er een basis onderzoek geweest naar het immuunsysteem. Dit laatste heeft niks opgeleverd, eigenlijk dus goed nieuws. Verder onderzoek is uitgesteld omdat daar nu niks naar wees. Hij volgt trouwens gewoon het rijksvaccinatie schema.

    En toch zit het me niet lekker.. nu ook weer; sinds vannacht 41 graden koorts en vannacht ontzettend overgegeven tot gal aan toe, veel huilen, etc. Hoeveel kan ons mannetje hebben? Hij is klein van stuk, 75 cm/ 8450 gram, maar ontwikkeld goed, loopt sinds 11 maanden en is tussen alles door een heel blij kind. Gewoon pech of zien we toch iets over het hoofd? Ik weet het even niet meer..

    Mocht je iets herkennen, je reactie waardeer ik!!
    Liefs.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    De koorts vind ik wel bijzonder vaak aanwezig. Die van ons was bijna chronisch verkouden maar koorts misschien 1x per 2-3 maanden.

    Die andere zou echt dikke pech kunnen zijn. Hvm is snel opgelopen met een kdv en sommige kindjes zijn erg gevoelig op de oortjes. Mijn dochter krijgt bijv. weer snotogen, mijn man had echter tot zn 10e zowat continue oorontsteking.

    Longontsteking en menigitis komt los ook voor dus valt moeilijk te zeggen of t gewoon botte pech is of wat anders.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Op doorgaan bij de kinderarts. Dit klinkt niet normaal. Allergieën etc uit laten zoeken.
    Anders eens naar eeb homeopaat. Je kindje heeft waarschijnlijk veel antibiotica moeten hebben waar hij last van kan hebben. Ook de groei lijkt wat achter te lopen?
     
  4. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    922
    648
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie. En mee eens hoor, alles los gezien is niet gek, het is meer de aaneenschakeling. Die verkoudheid steeds laat ik ik dit rijtje ook maar achterwegen, dat is inderdaad een logisch gevolg van het kdv (2 dagen per week).
     
  5. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    922
    648
    93
    Vrouw
    Ja allergieën is nog wel een goeie, dank je! Hij heeft inderdaad veel antibiotica gehad. Groei qua lengte is redelijk gemiddeld, gewicht loopt op de -2 lijn, maar wijkt niet af. Dit was voorheen wel, waardoor hij hiervoor extra in de gaten wordt gehouden.

    Ps. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dank je.
    Veel antibiotica kan ook invloed hebben op t immuunsysteem, darmwerking en kan zelfs groei belemmeren. Een homeopaat kan dit ontstoren zodat de neveneffecten verminderen
     

Deel Deze Pagina