Dreumes hoofdkussen?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Meis28, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Vanaf wanneer kan een hoofdkussen geen gevaar meer? Binnen een paar maandjes krijgt onze dreumes van bijna 23 maanden een peuterbed en ik vroeg me af of dan ook een hoofdkussen al nodig is of überhaupt veilig is? Hij was erg verkouden en heb hem toen bij ons in bed op een kussentje laten slapen, wat hij geloof ik wel fijn vond. Maar op de een of andere manier durf ik het nog niet in z'n eigen bedje
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Volgens mij is het advies zo lang mogelijk uitstellen. Hier word met ruim 2.5 nog prima geslapen zonder kussen.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Hier 1 van 5 die nog steeds zonder kussen slaapt
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Aiden kreeg een kussen toen hij 3 jaar was en over was gegaan vanuit zijn ledikant naar een eenpersoonsbed.
    Dat ging prima.

    Finley ging ook met 3 jaar naar een eenpersoonsbed en kreeg ook een hoofdkussen, maar hij kan er nog niks mee. Hij gaat met zijn hoofd op een gegeven moment tegen de onderkant van het kussen aan liggen en duwt het dan zo iets omhoog. Hij heeft liever nog geen kussen.
     
  5. Floddertje123

    Floddertje123 Bekend lid

    12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Die van mij is 21 maand en slaap sinds een maand of twee in een peuterbed maar zonder kussen, ik wacht gewoon tot hij zelf aangeeft dat hij dat wil. Voor nu slaapt hij prima zo.
     
  6. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Mijn oudste van 5,5 slaapt sinds een jaar met een kussen. Mijn jongste van 2,5 slaapt nog zonder kussen.
     
  7. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Meis28,

    Wij adviseren vanuit VeiligheidNL dat je een kind vanaf 2 jaar veilig met een hoofdkussen kan laten slapen. Over het algemeen valt het geven van een hoofdkussen samen met wanneer een kind naar een groter bed gaat. Vaak hebben jonge kinderen eigenlijk ook nog geen behoefte aan een hoofdkussen. Het is meer het gevoel van de ouders dat het lekker voor ze is, dan dat een kind er zelf echt behoefte aan heeft.

    Groetjes Marlotte,
    VeiligheidNL
     
  8. IlonavanH90

    IlonavanH90 Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.577
    1
    38
    Vrouw
    Verzorgende IG.
    Hellevoetsluis
    Indien nodig, heeft Ikea hele dunne doorlatende kussentjes voor een paar euro. Wij hebben er eentje sinds onze denk ik ongeveer 12-13 maanden was. Slaapt sindsdien een heel stuk beter. Begin van de nacht ligt hij erop maar in diepe slaap ligt hij er met z'n buik op en met zn wang in het matras, knietjes opgetrokken etc.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    HEMA heeft ook een dun peuterkussentje dat je zou kunnen gebruiken tegen de tijd dat je kind naar een groter bed gaat.
    Onze beide zoons (ook die van 6) hebben zo'n dun kussen. Vaak genoeg liggen ze er niet eens op. Ik vind het vooral voor mezelf lekker als ik even bij ze in bed kruip ;) Al moet ik hem dan wel 2x dubbelvouwen voordat ik het gevoel heb dat ik iets onder mijn hoofd heb.
     
  10. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wel een goede tip!
    Want hier lag ik laatst bij Finley in bed toen hij erg de griep had. Had toen een Dikkie Dik-knuffel onder mijn hoofd gelegd bij gebrek aan kussen. :p
    Denk dat ik ook maar zo'n HEMA-kussentje koop.
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier hebben ze vanaf het moment dat ze een groot bed kregen een peuter kussen. Is rond de 2-2.5 jaar.
     

Deel Deze Pagina